Gå til innhold

Skiltbelysning lyser svakt selv om tenninga er skrudd av.


Bjorni92
 Share

Anbefalte innlegg

også bruker led minimalt med strøm for å tenne. Og det vil alltid være litt strøm i kretsene sålenge batteriet er koblet til. Jeg har også pærer fra biltema i skiltlysa og 7 pærer i intereørlys. Har også 4 pærer i dørene. En i hvert håndtak ute. Disse er ikke fra blitema. Men alle disse 13 pærene lyser svakt når de ikke er på. Bilen min sto over en mnd uten å bli startet. Var ikke noe problem å starte igjen. Virket ikke som noe strøm var tappet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så jeg trenger ikke sette på en motstand? Isåfall, hvor må jeg sette på motstand? Hvor kan jeg få kjøpt det?

Du må nok ikke ha det, men du slipper jo konstant lys om du har det. Motstanden settes på ledningen til pæra. Tror man får tak i slike på clas ohlson...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å bekymre deg så veldig mye for at batteriet skal tappes for strøm pga dioder. En diode bruker vel ca 0.2w og det er når den lyser for fult. Så i teorien vil det ta ca 550 timer for en diode å tømme et batteri på 110VAh. Hvis ikke jeg tar feil nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. er de som er nermest riktig motstand i forhold til pærene. og de er litt sterkere enn hva som skulle vøre. men var den som var nermest på oversiden av det som trenktes. så tok den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...