Bjorni92 Skrevet April 20, 2010 Skrevet April 20, 2010 Hei. Skiltbelysninga på min E46 lyser svakt selv om jeg har skrudd av tenninga, kan det tappe batteriet? Hadde vært fint å fått vite hvorfor det er sånn.
kje Skrevet April 20, 2010 Skrevet April 20, 2010 Kan jo minne om en overledning i ledningsnettet. Forsøk å finne feilen med et multimeter. Følg ledningene.
Bjorni92 Skrevet April 21, 2010 Forfatter Skrevet April 21, 2010 Jo, det er LED pærer fra biltema... dårlig drit, skal kjøpe fra troll-tuning tror jeg.
Otis Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 Mulig at e46 har lyssjekker på skiltlyset, da e39 har det. Isåfall kan det være det som gjør det. Vet at min e39 blinker på skiltlyset når den sjekker pærene.
S.Arnesen Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 Led pærer vil alltid lyse svakt om de er satt i en krets som ikke er beregnet på led pærer. For å få bort dette så setter du på en motstand....
Sjøbuse Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 også bruker led minimalt med strøm for å tenne. Og det vil alltid være litt strøm i kretsene sålenge batteriet er koblet til. Jeg har også pærer fra biltema i skiltlysa og 7 pærer i intereørlys. Har også 4 pærer i dørene. En i hvert håndtak ute. Disse er ikke fra blitema. Men alle disse 13 pærene lyser svakt når de ikke er på. Bilen min sto over en mnd uten å bli startet. Var ikke noe problem å starte igjen. Virket ikke som noe strøm var tappet ut.
Bjorni92 Skrevet April 21, 2010 Forfatter Skrevet April 21, 2010 Okei, så jeg trenger ikke sette på en motstand? Isåfall, hvor må jeg sette på motstand? Hvor kan jeg få kjøpt det?
S.Arnesen Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 Okei, så jeg trenger ikke sette på en motstand? Isåfall, hvor må jeg sette på motstand? Hvor kan jeg få kjøpt det? Du må nok ikke ha det, men du slipper jo konstant lys om du har det. Motstanden settes på ledningen til pæra. Tror man får tak i slike på clas ohlson...
Wolfeh Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 Tror ikke du trenger å bekymre deg så veldig mye for at batteriet skal tappes for strøm pga dioder. En diode bruker vel ca 0.2w og det er når den lyser for fult. Så i teorien vil det ta ca 550 timer for en diode å tømme et batteri på 110VAh. Hvis ikke jeg tar feil nå?
Sjøbuse Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 jeg har motstander på diodene i dørhåndtakene. de lyser likevel.
S.Arnesen Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 jeg har motstander på diodene i dørhåndtakene. de lyser likevel. Da har du for svak motstand.
Sjøbuse Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 nei. er de som er nermest riktig motstand i forhold til pærene. og de er litt sterkere enn hva som skulle vøre. men var den som var nermest på oversiden av det som trenktes. så tok den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå