hypah Skrevet April 21, 2010 Forfatter Skrevet April 21, 2010 Sitter 205/55-16 på.. Nei, tar ikke i hjulbuen, ja, bilen er original høyde vil jeg si, dempere er ikke byttet mens jeg har hatt bilen, så er nok ikke byttet på en stund..
hypah Skrevet April 21, 2010 Forfatter Skrevet April 21, 2010 Er det ikke sånn at dekkene står \--/ hvis de slites i ytterkant?
AutoMartin Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 Ang. feil montering som tidligere nevnt, så sjekk om det er rulleretning på hjulene, dvs. at de kun skal rulle en vei. Ofte illustrert på dekkene med piler etc. i den retningen de skal rulle.
Johnsen86 Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 Er som Odd-M sier, ikke bare camber som virker inn på ujevn dekkslitasje, i dette tilfeller høres det mer ut som spissing som er på tur. Er bilen fast og fin og kjøre, eller er den litt løen og slarkete? Kan tenke meg muligheten for at de fremre svingarmsforingene i bakstillinga er defekt eller at spissinga har justert seg fælt, eventuelt kolisjonsskadde / skjeive stag i bakstilling. Uansett må bakstillinga sjekkes nøye hva angår foringer og hjulvinkler.
Melkvik Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 Er det ikke sånn at dekkene står \--/ hvis de slites i ytterkant? Jo
hypah Skrevet April 21, 2010 Forfatter Skrevet April 21, 2010 Ang. feil montering som tidligere nevnt, så sjekk om det er rulleretning på hjulene, dvs. at de kun skal rulle en vei. Ofte illustrert på dekkene med piler etc. i den retningen de skal rulle. Dette er montert riktig.. Er som Odd-M sier, ikke bare camber som virker inn på ujevn dekkslitasje, i dette tilfeller høres det mer ut som spissing som er på tur. Er bilen fast og fin og kjøre, eller er den litt løen og slarkete? Kan tenke meg muligheten for at de fremre svingarmsforingene i bakstillinga er defekt eller at spissinga har justert seg fælt, eventuelt kolisjonsskadde / skjeive stag i bakstilling. Uansett må bakstillinga sjekkes nøye hva angår foringer og hjulvinkler. Bilen drar litt til forskjellige sider til tider, og skjelver mye på rattet. Dette tror jeg er pga ubalanserte felger foran. Men ellers er den fast og fin å kjøre, i svinger og sånn
Johnsen86 Skrevet April 21, 2010 Skrevet April 21, 2010 Okey, tenkte spesielt på slakk når du går av gassen og gir på igjen, men på ett forum blir dette bare spekulasjoner, du må uansett se godt over hele bakstillinga de! Skaff deg verkstedtime eller billigere alternativ
hypah Skrevet April 22, 2010 Forfatter Skrevet April 22, 2010 Nei, skjer ikkeno spesielt når jeg slipper gassen eller gir på.. Ja, må vel det..
opeth84 Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 to alternativ ser jeg for meg her: 1) feil lufttrykk 2) spissingen er helt feil. 3) senking hadde vært en annen grunn her,men du har ikke senket bil,så da er de to øverste interessante å sjekke opp. Ta en 4hjulskontroll du. Mest sannsynlig er det dette som er problemet.
Merlin84 Skrevet April 24, 2010 Skrevet April 24, 2010 Jeg hadde samme problem med min, men det blei helt perfekt etter 4 hjulskontroll
hypah Skrevet April 25, 2010 Forfatter Skrevet April 25, 2010 Høres bra ut. Tipper jeg setter på senkesettet først også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå