Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter 205/55-16 på.. Nei, tar ikke i hjulbuen, ja, bilen er original høyde vil jeg si, dempere er ikke byttet mens jeg har hatt bilen, så er nok ikke byttet på en stund.. :)

Skrevet

Ang. feil montering som tidligere nevnt, så sjekk om det er rulleretning på hjulene, dvs. at de kun skal rulle en vei. Ofte illustrert på dekkene med piler etc. i den retningen de skal rulle.

Skrevet

Er som Odd-M sier, ikke bare camber som virker inn på ujevn dekkslitasje, i dette tilfeller høres det mer ut som spissing som er på tur. Er bilen fast og fin og kjøre, eller er den litt løen og slarkete? Kan tenke meg muligheten for at de fremre svingarmsforingene i bakstillinga er defekt eller at spissinga har justert seg fælt, eventuelt kolisjonsskadde / skjeive stag i bakstilling. Uansett må bakstillinga sjekkes nøye hva angår foringer og hjulvinkler.

Skrevet
Ang. feil montering som tidligere nevnt, så sjekk om det er rulleretning på hjulene, dvs. at de kun skal rulle en vei. Ofte illustrert på dekkene med piler etc. i den retningen de skal rulle.

Dette er montert riktig..

Er som Odd-M sier, ikke bare camber som virker inn på ujevn dekkslitasje, i dette tilfeller høres det mer ut som spissing som er på tur. Er bilen fast og fin og kjøre, eller er den litt løen og slarkete? Kan tenke meg muligheten for at de fremre svingarmsforingene i bakstillinga er defekt eller at spissinga har justert seg fælt, eventuelt kolisjonsskadde / skjeive stag i bakstilling. Uansett må bakstillinga sjekkes nøye hva angår foringer og hjulvinkler.

Bilen drar litt til forskjellige sider til tider, og skjelver mye på rattet. Dette tror jeg er pga ubalanserte felger foran. Men ellers er den fast og fin å kjøre, i svinger og sånn :)

Skrevet

Okey, tenkte spesielt på slakk når du går av gassen og gir på igjen, men på ett forum blir dette bare spekulasjoner, du må uansett se godt over hele bakstillinga de! Skaff deg verkstedtime eller billigere alternativ :)

Skrevet

to alternativ ser jeg for meg her:

1) feil lufttrykk

2) spissingen er helt feil.

3) senking hadde vært en annen grunn her,men du har ikke senket bil,så da er de to øverste interessante å sjekke opp.

Ta en 4hjulskontroll du. Mest sannsynlig er det dette som er problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...