Vanilla_ninja Skrevet April 25, 2010 Forfatter Skrevet April 25, 2010 Spørsmål: hvor får jeg tak i en 36mm 12-kantpipe i Trondheim? Biltema hadde ikke, og siden jeg har løpt dit hver gang jeg har trengt verktøy er jeg nå fortapt. Noen tips? LJ
Otis Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Idag har jo biltema åpent, så da kan du jo fikse det selv? Uansett så har ikke jeg 12 kant kopp, desverre.
Vanilla_ninja Skrevet April 26, 2010 Forfatter Skrevet April 26, 2010 Hadde de hatt verktøyet skulle jeg gjerne fikset det selv, men som sagt har de det ikke i utvalget sitt. Proffpartner ser ut til å ha noe som funker, så da blir det vel en råd. LJ
530dE39 Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Prøvde å skifte på min i går.Prøvde å terse ut drivakslingen men den sitter noe jævli...må sikkert varmes litt.Har bestillt time på verkstad no.Klarte heller ikkje komme til torx skruene uten å fjerne drivakslingen
Vanilla_ninja Skrevet April 28, 2010 Forfatter Skrevet April 28, 2010 I kveld ble nav plukket av og indre lagerbane trukket av. Jeg brukte bildene som Otis forsynte meg med, og alt gikk finfint. Navet satt som sveisa fast på drivakselen, og jeg ville aldri klart dette uten en god avdrager og glidehammer. Det bekymret meg litt at drivakselen kjentes så løs ut etter at jeg hadde fått av navet, men det er sikkert sånn det skal være. Selvfølgelig hadde jeg ikke lest godt nok og sett at folk anbefalte å demontere drivakselen, så da jeg skulle begynne å plukke av ytre lagerbane fikk jeg nok en kalddusj. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ser vitsen med bolter fra innsida og gjenger i hjullageret, men jeg må nå bare forholde meg til det. Hva er beste måte for å åpne og komme til boltene til lageret? LJ
carish Skrevet Juni 28, 2012 Skrevet Juni 28, 2012 hm..har hatt litt dårlig erfaring her,skulle bytte hjullager på min e39 530d,men rikka ikkje navet,prøvde både med varming,presse og banking,tok so av heile spindelen med aksling og alt og sette den i ei presse,sto å varma med 10 tonn press,rikka seg ikkje,men stuka akslingen,so ny aksling,prøve igjen,men då knakk spindelen istaden for å få ut aksling.. so no venta eg på ny spindel... lyd i lageret på andre sida og,men veit ikkje om eg våga meg på det om det skal gå 10 tusen i deler der og..
530dE39 Skrevet Juni 28, 2012 Skrevet Juni 28, 2012 Bytta på min med skikkelig vertøy som eg fekk låne på verkstad og da gjekk det som smurt. Stor jekk som ein skrudde fast på navet og jekka inn drivakslingen. Sette deretter på ein stor glidehammer og drog ut lager. Var litt kødd å komme til skruene som holdt lageret men tok ned heile akslingen og tok lufta av belgen så gjekk det fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå