Gå til innhold

felg 19" e39

jansson
 Share

Anbefalte innlegg

hei idag satte jeg på nye felger på min e39 1998 mod.. 19"/35/235

og da ble det problemer hehe det virker som om boltene fra de gamle felgene ikke var lange nok? men til slutt fikk jeg det på da men var helt jævlig å kjøre med rattet går fram og tilbake og det rister.. lengere bolter?`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke felgene sentrert skikkelig på navet?

Du mangler nok sikkert senterringer.

Felgen skal ikke sitte "løst" på navet, men passe fint innpå, og boltene skal være lette å sette i bolt hullene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være noen spesielle felger hvis de trenger senterringer på E39. Her er jo navet ganske stort i utgangspunktet. Kan være at boltene ikke passer, eller at et eller flere hjul er satt skjevt på.

Lengden på bolten kan du i hvertfall sjekke ved å ta av en felg, stikke bolten i bunn på et av hullene, og måle hvor langt den stikker ut på baksiden. Gjør deretter det samme med en av originalfelgene dine. Så sammenligner du.

Sjekk også at boltehodet passer i boltehullet i felgen.

En annen ting er at store hjul avslører nådeløst hvis du begynner å få noen dårlige foringer i f.eks. forstillingen. Dette gir også vibrasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være noen spesielle felger hvis de trenger senterringer på E39. Her er jo navet ganske stort i utgangspunktet. Kan være at boltene ikke passer, eller at et eller flere hjul er satt skjevt på.

Lengden på bolten kan du i hvertfall sjekke ved å ta av en felg, stikke bolten i bunn på et av hullene, og måle hvor langt den stikker ut på baksiden. Gjør deretter det samme med en av originalfelgene dine. Så sammenligner du.

Sjekk også at boltehodet passer i boltehullet i felgen.

En annen ting er at store hjul avslører nådeløst hvis du begynner å få noen dårlige foringer i f.eks. forstillingen. Dette gir også vibrasjoner.

jeg må ha senterringer på bbs felgene som jeg har på min e39 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...