bbeitnes Skrevet April 22, 2010 Share Skrevet April 22, 2010 Jeg har kjøpt en BMW E60 2010-modell hvor jeg funderer på hva slags type handsfree-løsning jeg skal velge. Er derfor ute etter å høre om noen av dere har noen erfaringer med følgende løsninger, evt. bedre råd. (bilen er brukt som adm-bil før jeg kjøpte den, og soppen som satte opp utstyrslista kutta ut/glemte å ta med opsjonen å klargjøre den for blåtann...vel, nok om det) - TomTom bilholder, kombinert med en Nokia CK100 bluetooth-løsning. I så fall; Hvor bør telefonen plasseres? Jeg ser at det finnes tre braketter å få tak i for ene E60, en i venstre luftedyse i midt-konsollen, en nede ved siden av høyre setevarmeknapp og en til venstre for rattet (jeg er høyrehendt, og ser for meg dette som en upraktisk, om enn peneste, plassering). Dersom jeg først skal klæsje opp iPhonen min i kupeen vil jeg også naturligvis benytte den som en GPS (derav tomtom'en) og få lydkontakt inn i denne. Jeg lurer derfor også på om noen av her har klart å hente lyd fra AUX-kabelen som er trukket bak til bakre del av midtkonsollen. - Parrot mki9200 Jeg ser at denne gjør at ting blir mer integrert, men har hørt rykter om at skjermen som da monteres på en festebrakett i midtkonsollen aldri dimmes. Det høres ut som en gedigent irratasjonsmoment. Noen erfaringer med dette? Hvordan fungerer denne ift. lydavspilling og Spotify? Montør sier at man legger ledninger inn i det lille "hanskerommet" ved venstre kne i bilen, men pga. lydopplegget i BMW, så har jeg også hørt at lyden fra avspilling ikke blir like bra som i mange andre biler, samt den som kommer via AUX-kabelen. - FISCON Etter hva jeg kan lese (og har fått bekreftet fra en forhandler) så kommer FISCON med en løsning for BMW nå i sommer som gjør at man kan bruke den originale skjermen (dvs som om det skulle vært originalmontert). Prisen for dette er omtrent det samme som Parrot-løsningen vil koste ferdig montert, men noe sier meg at BMW må inn å stille om litt i datamaskinen til en kostnad som visstnok ligger rundt 1500 kroner. Så i denne jungelen sliter jeg nå litt med beslutningsvegring. Som iPhone-eier skulle jeg gjerne ha benyttet (og utnyttet) alle mulighetene som ligger i den, ikke minst navi-muligheten via tomtom. Det avhenger imidlertid at jeg også kan kan få en pen montering i bilen, så...ja...HJÆLP! Bjørn Erik - For øvrig svært lykkelig BMW-eier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet April 22, 2010 Share Skrevet April 22, 2010 Har god erfaring med Parrot i E60 som er koplet opp mot originalanlegget og multiknappene på rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4sjefen Skrevet November 25, 2011 Share Skrevet November 25, 2011 STIG J: Har du noe DIY til installasjon av Parrot i E60? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 25, 2011 Share Skrevet November 25, 2011 Har du vurdert å ettermontere original handsfree? Det vil nok bli den dyreste og mest omfattende løsningen, men det vil også bli den som blir best integrert mot resten av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 25, 2011 Share Skrevet November 25, 2011 Har dessverre ikke det sjefen. Men det er ganske enkelt. Største jobben er å få plass til alt bak spilleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå