Gå til innhold

Kjekt å bli slått ned på riksvegen...


Bjorni92
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm, visste det var en grunn til at jeg har metallrør og brekkjern liggende bak passasjersetet.

Edit: Til en eventuell neste gang bør du huske på at om noen kommer mot deg på denne måten så kom deg ut av bilen. Du er rimelig forsvarsløs der du sitter i førersetet, så om du kommer deg ut kan du i hvertfall gjøre litt motstand...

Er fyren mye større enn deg så spark han i ballene ;)

Er vell ikke så lett og sitte i førersetet og slå en som står på utsiden av bilen med ett balltre?

Og hvis noen kommer mot bilen virker det litt rart og komme ut av bilen møtende med ett balltre i hånda?

Er jo ikke ALLTID noen kommer for og slåss.

Kunne alltids låst dørene, og hatt en liten glipe på vinduet og spurt hva de ville, om de blir agressive, rygg, deres egen feil om de havner under ett hjul eller to, du har bare utført "selvforsvar" ;D

Lykke til med vei desperadoene folkens =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å kjøre inn i et lyskryss fra en mindre vei hvor jeg hadde grønt en gang... Ute på hovedveien kom det en bil som dundra på alt den maktet på soleklart rødt lys... Jeg ble ganske irritert, og tutet lenge før jeg kjørte i samme retning som de... 300 meter lenger bort var det en bru, hvor de bråstoppet midt på brua og 2 store negre gikk ut av bilen... Var kjapp med å kjøre forbi og se stygt på dem da :lol: Glad bilen gikk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er så mange syke folk... Jeg burde nok ha satt den i revers, men ble såpass sjokka når jeg så de kom mot meg :( Jeg med mine 70 kg har ikke mye å stille opp mot sånne folk...

Uff stakkars, *klemme*, og JA jeg kan klemme uten at det er rart og uten å bli stempla som homo :P:P

Ser den, man fryser ofte litt til når sånt skjer. Ikke klarer tenke helt på hvordan man skal komme seg unna på best mulig måte før lenge etter når man sitter tenker gjennom det. Har vært borti et par ukule tillfeller på E6, holdt på å bli dytta av veien i 130kmt av en utlendig i kasse mercedes som var forbanna for noe, ga på som faen for å kjøre fra han. Og en annen kasse firma bil som blinka på meg bakfra, jeg manget et kjørelys eller noe men han ga seg faen ikke og lå helt i ræva mi, jeg bremsa litt for at han skulle gi seg. Men han fyrte på det som var tror jeg og satt på fjernlys og ringe en kolega som ikke var langt i fra som kom kjørendes og la seg forran meg, de følgte etter meg en stund.

Best tips, ringe politi med en gang mens det skjer.

Stopper du, hold fingeren på låse bilen knappen.

PRØV få et bilde av bilen og skiltene.

Er du alene? Stoppe andre biler i nærheten kanskje for om det er andre ukjente (vitner) til stede så kan det hende at bøllene ikke tør gjøre noe mer enn å bare prate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en episode der jeg så inderlig skulle ønske jeg dro inn revers. Sto en kar midt i et overgansfelt i Bergen sentrum en kveld, hadde vært å henta noen venninder som hadde vært på fylla. Stopper opp som vanlig for fotgjengere og står å venter, tydeligvis bestemt seg for å være rævhøl. Før jeg vet ordet av det har passasjeren kommet med en arm over på rattet og fløyta, idiotiske fyllasvin. Da snur fyren seg raskt og stirrer på meg, tydelig pissed off, låser dørene raskt og tenker å komme meg fort unna. Fler biler bak også nå, så velger å prøve å kjøre forbi fyren, dårlig valg. Idioten hoppet i bilen på siden, lager en fin ripe og speilet henger igjen kun i ledninger. Lett skremt og med hysteriske jenter i bilen drar jeg bare på videre. Hadde jeg bare rygga og kjørt andre veien, og om passasjer bare hadde hatt noe i hodet og ikke fløyta så hadde de sure pengene for nytt speil ikke vært nødvendig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villeste jeg har hørt på ei stund.

Har vært borti lignende tilfelle. Jeg var da endel yngre (13-14).

Jeg og mora mi og søstra mi ble stoppa av en bil. Han som kom opp gikk først bort til bilen og skulle ha oss til å åpna ruta (jeg hadde fått låst bilen med knappen heldigvis)

Da vi ikke gjorde det han ga tegn til, gikk han bort i bilen og tok ut en MP5.

Jeg heiv meg ned i setet og muttern heiv bilen i revers.

Vi kom oss unna og fikk ringt politiet, og de stakk hjem til fyren (hadde jo notert regnr etc)

og de fant MP5en, som var en softgun heldigvis.

Men anyways. Skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit det hørtes ut som en jævla kjip situasjon :?

Dog tror jeg tror ikke jeg kommer til å begynne å kjøre runt med balltre eller lignende i bilen, blir litt kjipern å sitte inn for vold eller i verste tilfelle drap fordi man skulle jekke ned en tulling i trafikken.

Beste er vel å slippe vedkommende forbi :wink: Dog jeg vet at dette i enkelte situasjoner er enklere sagt en gjort viss man er litt småforbannet på vedkommendes pressing på bakfangern :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til tider er jeg glad jeg er mørk i huden..ikke mange som kødder da:) Og om noen kødder har jeg en halvmeter med maglite liggende ved setet :)

Jeg har kjørt temmelig mye på kontinentet i relativt fine biler og da må man ha en klar strategi for hva man skal gjøre hvis man kommer ut for problemer som beskrevet i denne tråden. Jeg har alltid hatt den oppfattelesen av at kan man unngå bråk eller stikke av så skal man først og fremst gjøre akkurat det. Dette kan være lett nok i en Porsche med litt motor (som jeg hadde i flere år), men ikke like lett hvis man kjører en alminnelig bil og kanskje heller ikke er en rutinert sjåfør.

Jeg har alltid hatt to ting i mine biler... en stor Maglite (lik den politiet bruker) og et kompakt kamera lett tilgjengelig (mobiltelefon idag). Magliten har jeg kun fått bruk for en gang i Spania der vi ved et tilfelle ble angrepet av en stor schäfer. Kameraet har bl.a blitt benyttet ved et par anledninger i Frankrike der vi trolig ellers kunne ha blitt et offer for landeveisrøvere. Blir man forsøkt presset til å stoppe bilen, men begynner å ta bilder istedenfor å stoppe bilen... viser man at man har kontroll over situasjonen. Dette kan være nok til at man får et psykologisk overtak og at landeveisrøverne dermed finner et annet offer.

Ellers er det viktig å påpeke at det ikke er så dumt å holde en lav profil. Husk at både politiet og bøller har lettest for å overse de som ikke gjør så mye av seg i trafikken (og andre steder)... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten historie på lur jeg også..

Sjåfør en kveld, hadde akkurat plukket opp 2 kompiser, (og jeg hadde ingen anelse at di kom rett fra en slåsskamp :P)

Kjørte inn i ei gågate for å kjøpe noe nattmat på den lokale nattmat kiosken.. Hadde akkurat lirka bilen i gir å var på vei ut igjen i en av sentrumsgatene da jeg ser trynet på en kar som sikta seg inn på bilen, tok løpsfart å plantet ene foten HARDT i siden på bilen (bakdøra på sjåførsia)

Jeg sto der heeelt forfjamset å kjenner adrenalinet strømmer til og er på vei ut for å sjekke opp hva FAEN dette var godt for.. Så hører jeg kompisene baki si "Faen der e hanj jæveln igjen".. Å di spretter ut, løpsfart å springer han ned med knyttneven først å rundjuler karen, .. :applause: Baki har jeg aluballtre som jeg i adrenalin rush tok frem, gikk bort til slåsskampen, men der klarte kompisene mine seg relativt bra.. Til dette stadiet har det nå stoppet mange biler å jeg hører noen rope "har ringt politiet, de er på vei", å så løper di 2 kompisene mine avgårde.. :? Jeg går bort til personen som sparka inn døra mi, så sa jeg at jeg skulle ha navn, for jeg skulle absolutt anmelde karen for det han har gjort mot bilen.. Han var litt redd i blikket med d samme, så sa jeg at dette kunne vi ordne på politistasjonen.. Så jeg tvang/truet han i bilen å kjørte rett til purk stasjonen.. Å joda, ut kom !5-6! politifolk, skulle ha full forklaring, å selvfølgelig la di sammen 1+1 da noen hadde ringt inn å sagt fra om hendelsen i gågata å at det ble observert noe slagvåpen.. Så fant selvfølgelig balltreet da..

Resultat:

Visste seg at karen var 40 år gammel, å stefaren til ei vennine av meg..

Beslaglagt balltre (slapp anmeldelse for oppbevaring av slagvåpen)

Politiet ba meg kjøre hjem karen mot at vi ordnet opp på vei hjem

Karen gjorde opp for seg om jeg ikke anmeldte han, fikk 4000,-

Noen som mener jeg/dette kunne vært gjort annerledes? Syns jeg kom ut fra dette ganske bra.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig som folk hadde vært borti galskap i trafikken.

Får kanskje bare kjøpe en glock til å ha i hanskerommet just in case :P

Gir helt klart en følelse av trygghet det, men hva om du bruker den?

Jeg hadde ikke nølt selv den dagen jeg føler meg truet på livet for og si det sånn, men konsekvensen i ettertid blir garantert sure, men... Lever i det minste.

Tolkes som dere selv vil.

Jeg sier ikke at jeg har ulovlige våpen eller våpen i det hele tatt, jeg bare sier at jeg VILLE brukt det dersom det var tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vert borti noe lignende, men jeg fikk meg ikke en på trynet

Var en jævla tulling av en kar i 40 åra som KASTA seg inn rett forran meg på e6, en sånn type som kjører mer sikksakk en en jævla pendel

så jeg blinka med lysa og tuta

da valgte han å bråbremse..

men jeg hadde allerede regnet med den biten så bremsa før han ;)

så når jeg kom til avkjøringa mi, heiv han seg også inn der.. så kjørte jeg en annen vei, men da tok han en snarvei for å avskjære meg, han kom i en syk frart inn forran meg fra en annen veg og sto på bremsen..

så gikk han ut av bilen og gikk mot meg, så jeg var rask ut av bilen og sto bak døra mi

svarte dobbelt så frekt som han på alt han sa, endte med at han bare snudde å gikk :P

tror jeg redda meg sjøl fra en rett på trynet ved å gå ut av bilen. da var jeg ikke så forsvarsløs lenger :P

jeg har alltid noe stort og tungt i bilen til forsvar, enten det er verktøy, bildeler eller noe..

så.. om det ikke er to bolekarer, mafiaen eller andre farlige ting, gå ut av bilen og stå rett i ryggen! ikke ta imot drit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...