Gå til innhold

Kjekt å bli slått ned på riksvegen...


Bjorni92
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror de fleste som skriver i denne tråden egentlig er enig i at det greieste er å la balltre, hammer, dildo, motorsag, kniver og alt annet som er ment som formål å skade andre personer i denne settingen være igjen hjemme. Det er kanskje større sannsynlighet å provosert, eller yppet med på byen, men du tar vel ikke med våpen på byn heller for beskyttelse? Problemet er som sagt at straks du har har med slike ting, blir du desverre "tøffere" psykisk før situasjonen har blitt voldelig- og du kan også være medvirkende til at situasjonen eskalerer. Når da du blir stilt ovenfor et slikt valg hvor du må handle (forhåpentligvis i selvforsvar) blir du også nødt til å bruke våpenet du har med. Alle forstår at et lite slag med balltre kan volde mye større skade enn de fleste boksere osv klarer. Fram til du blir nødt til å ta dette valget, kan det sikkert hjelpe deg i noen situasjoner- men du blir desverre den store taperen selvom du skulle komme seirende ut av slagsmålet. Blir litt som flere mot 1-slosskamp. Med taper mener jeg da hvor mye du angrer på at du i det hele tatt hadde med balltre fordi angriper ligger hardt skadd, og du sitter til avhør..-Desverre er det du som må betale oppreisning og får dom på deg. Finnes mange slike eksempel hvor offeret har utøvd for mye vold enn hva som krevdes i situasjonen. Jeg gidder ikke å gå inn på denne diskusjonen her, da vi har hatt den mange ganger tidligere- og ber andre om å gjøre det samme. I tillegg blir du stemplet blant venner, familie og bekjente. Det er flere jeg har truffet som jeg har fått et godt inntrykk av, men har blitt "advart" av venner i ettertid om å involvere meg med disse i ettertid pga voldshendelser. I mer seriøse jobber må du også avlegge politiattest, og du kan glemme svært mange yrker. Du blir desverre aldri kvitt et slikt rykte. BcRichard har et viktig poeng om at det er bedre å bli "taperen" i slagsmålet, ha litt vondt i noen dager, og slippe unna konsekvensene bruk av slagvåpen kan gi i ettertid.

Jeg registerer i andre tråder at Zibiri kun er 17år gammel, og sånn sett ikke har særlig mye erfaring med avvikling av truende situasjoner. Det handler desverre rett og slett om modenhet. De aller fleste går an å snakke til fornuft hvis du snakker til dem på måten det krever..(De fleste føyer seg dersom du kun reagerer med en rolig og behersket stemme.. Så kan du heller plutselig "klikke" dersom de ikke ser ut til å gi seg..)

Hva som angår kropssvekt og størrelse kan jeg fortelle deg at alle som er større enn deg, selv har vært mindre en gang i tiden- og størrelsen gjør ikke at de tåler noe mer som en over her poengterer. Overtaket er kun psykisk. Du kan heller begynne å trene litt med vekter, så tar det ikke mange år før du begynner å få en grei størrelse selv hvis du spiser og trener rett.. Selv har jeg lagt på meg ca 40kg muskelmasse (og 10kg fett) på ca 5år uten bruk av steroider, noe som er nok til å være større og sterkere enn de fleste med en vekt på ca 110kg/195cm. Jeg vet ikke om det er pga jeg har blitt større eller ungår 18års plassene, men frekvensen med folk som ypper har falt betraktelig. Det er heller fler som hilser på meg, inkl dørvakter..

Hva som angår størrelse/attitude er det lett å se at små hunder som bjeffer mye faktisk skremmer vekk hunder med over dobbel kroppsvekt.. Det er ikke noen grunn til at det skal være noen forsjell blant mennesker. Kanskje greit å passe seg litt for de som ser ut som fengselsfugler i utgangspunktet.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg lo av forslaget om å trekke fram en monster dildo.. :P

Trener gjør jeg faktisk :P men har fortsatt mye igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel,hadde en fyr hoppet ut av bilen sin og viftet med en diger dildo,hadde i allefall jeg stukket av i en helvetes fart :P

Men moralen som går igjen er vel uansett "ingen våpen" - ta heller en på trynet for vissheten om at du er et bedre menneske. Det er jo lov å stikke av - samt å "fight dirty" om du blir overmannet. Ballespark og harde spark mot knærne bør gi deg tid til å kunne stikke av. (skulle det nå gå så ille at det blir et tema)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registerer i andre tråder at Zibiri kun er 17år gammel, og sånn sett ikke har særlig mye erfaring med avvikling av truende situasjoner.

Man kan da ha plenty erfaring med avvikling av truende situasjoner selv om man er 17.

Jeg hadde selv både gitt og fått mye juling fra 13-17 år (da av den grovere typen fra både meg og motparten som gjerne involverte div. "verktøy"), og hadde også psyket ut motstandere som var mye større enn meg i det samme tidsrommet, så dette er nok veldig individuellt fra person til person.

Wacman: Ballespark funker alltid ;) Og om det mot formodning ikke skulle funke så bør man løpe... fort :wae:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rabies: Ja, jeg er enig med deg at denne erfaringen kan komme tidligere, men utifra holdningen zibiri kommer med i denne tråden tviler jeg på at han har så mye erfaring fra slikt. Jeg tviler egentlig ikke på at du sannsynligvis har mye mer erfaring med slossing osv enn meg, men spørsmålet er om erfaringen din er å forsøke på og "vinne" situasjonen med nødvendige virkemiddel (du skriver at du har brukt verktøy og gitt mye juling) eller om erfaringen er å avverge situasjonen uten bruk av vold. Det er det sistnevnte jeg mener er det beste utfallet, og framgangsmåten er totalt forsjellig, derfor kan ikke erfaringen fra det ene brukes i så stor grad til det andre. (jeg har fullforståelse for folk som liker gateslagsmål, men da må ting skje på like premisser og at begge parter er villige til risikoen.) Om jeg hadde kommet i en truendes situasjon hvor motparten hadde balltre el. (Hvis jeg av en grunn skulle kjefte litt, og motpart kommer ut av bilen med balltre) kunne jeg helt sikkert oppfattet situasjonen til at jeg måtte angripe han, før han angrep meg og ment i ettertid at jeg kun handlet i selvforsvar. Hvordan skulle jeg vite at han hadde balltreet kun for å virke avskrekkende? =Balltreet virker mot sin hensikt..

Wacman og co: Tror dere har et ganske stereotypisk syn på folk som bruker steroider.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, kjørte da hjem fra skola i dag. Hadde med meg en passasjer, kom en Audi A3 bak meg. Ganske ny, 2008+ tipper jeg. La seg heeeelt opp i ræva, hadde jeg bremsa hadde han kjørt på meg. Så jeg ga på opp til 100 og holdt den farta en liten stund. Så kom vi til en rettstrekke, da begynte han å kjøre forbi. Imot kom det en trailer, men de rakk å komme seg inn igjen foran meg. Og da bremsa de, ut kom først passasjeren. "Stooor" bola fyr med solbriller og pigghår. Første han gjorde var å knekke vindusviskeren min, deretter dro han opp døra og slo meg i kjeven. Spurte "Prøver du og drepe oss?????" med bergenser dialekt. Tar sigaretten sin og setter den i kinnet mitt, jeg sier nei at jeg ikke prøvde å drepe de. (Hjelper ikke å motsi) Han slår meg en gang til. Så kommer føreren ut (Mørk i huden med bergenser dialekt), kommer bort til bilen og begynner å spørre om hvor lenge jeg har hatt lappen og sånt. Så kommer det flere biler bak og det blir kø og folk begynner å stoppe. Da stikker de av i en syk fart.

Har meldt ifra til lensmannen og han skal prøve å få tatt de.

Heldigvis lå sigaretten igjen inni genseren min så den er sendt til DNA testing :)

Så pass opp for bergensere med Audier...

Kjipt å si det..men "godt" å høre at det ikke bare er meg dette skjer med!

Har hatt altfor mange sånne tilfeller selv :/

Håper de idiotene blir tatt..Alle idiotene som har gjort lignende slapp unna, men vet hvem han ene er..såå han kan nok vente seg noe en dag..ikke bestemt fra meg men ;) Mista en del venner han for å si det sånn.

Lykke til, blir så irritert over at folk kan oppføre seg slik :s

vel,hadde en fyr hoppet ut av bilen sin og viftet med en diger dildo,hadde i allefall jeg stukket av i en helvetes fart :P

Men moralen som går igjen er vel uansett "ingen våpen" - ta heller en på trynet for vissheten om at du er et bedre menneske. Det er jo lov å stikke av - samt å "fight dirty" om du blir overmannet. Ballespark og harde spark mot knærne bør gi deg tid til å kunne stikke av. (skulle det nå gå så ille at det blir et tema)

Dette har jeg gjort en gang, fikk en fyr som bråbremsa foran meg etter at han kjørte forbi meg..

Han gikk ut og gikk mot bilen, og siden jeg har hatt en del dårlig opplevelser med dette så gassa jeg på og kjørte nesten fyren ned..Så kjørte han som faen etter meg over alt!!

Sååå..er ikke alltid det heller funker, men kom meg unna..så om du kommer deg unna så er alt bra ^^

Kjente også han her :o faren til en kompis av lillebroren..skam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg må innrømme jeg har det,men det skyldes at i treningssammenheng,er de eneste jeg har møtt som har kjørt diverse kurer alltid opptatt av å bygge store luftmuskler,gjerne i overkropp og lår,med null seighet.

Kommentar er vel unødvendig... #-o

Det der er sikkert stoffet synthol. En slags steroide olje som man berre sprøyter inn i musklene for å få dei større uten å trene seg sterkere eller øke produksjonen av testosteron. Heilt idiotisk. Ser jævlig ut + at man blir ikkje sterkere av det. Den dommeste typen av steroider det der vil eg tru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...