Alpejohn Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Hei, Har et par ting jeg lurer litt på 1: Varmetråder i bakruta På min E39 Touring funker varmetrådene bak relativt dårlig. Etter de har stått på i vel 10 min, ser det slik ut (Ikke det beste bildet men, man får en pekepinne på hvordan de funker): De funker kun på de overste trådene, og eine tråden på eine sida som går nedover. Den funker best på en tråd i midten andre eller tredje ned fra toppen. Noen tips til hva som kan være årsaken? Tenkte jeg skulle prøve og måle spenningen på kontaktpunktene for å fastslå det vertfall. Tips mottas med takk 2: Poly-foringer i kasterstag/bærearm front Vis det en gang skulle vise seg at foringene er dårlige, så kunne jeg tenke meg å bytte til poly foringer her. -Det jeg lurer på er om dette har noe for seg, eller er det bare tull? -Hva om jeg monterer slike foringer, for så og oppdage en måned, halvår etter at kuleleddet er gåent, må jeg da kjøpe ny foring? Eller går det and å plukke den ut og flytte den over til den nye uten problemer? På forhånd takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiller Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Du får kjøpt et stoff til å reparere brudd i varmetråder på mekonomen. Har prøvd det på min 1977 Golf og det funker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alpejohn Posted April 25, 2010 Author Share Posted April 25, 2010 Du får kjøpt et stoff til å reparere brudd i varmetråder på mekonomen. Har prøvd det på min 1977 Golf og det funker Ja veit jeg har sett no slikt:-) Testa litt i ste, var et par plasser det var 13v, andre var det bort i 2 volt. Ohma alle ledere, og viste seg at der var brudd på en del plasser. Tegna på med blyant, da ble det kontakt, men tror ikke det er bra nåk. Skal gjør et forsök med det stoffet:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robin L Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 poly foringer kan jeg varmt anbefale. monterte det selv på min e39. byttet stagene samtidig dog. ble fast å fin etterpå bilen iaff, og de var MEGET lett å montere. slipper pressutstyr å stress for å få de inn, da de er 2delte:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alpejohn Posted April 25, 2010 Author Share Posted April 25, 2010 poly foringer kan jeg varmt anbefale. monterte det selv på min e39. byttet stagene samtidig dog. ble fast å fin etterpå bilen iaff, og de var MEGET lett å montere. slipper pressutstyr å stress for å få de inn, da de er 2delte:) Hmm... Vet du om de gamle kuleledda var dårlig da? Var jo grusomt dyre disse her om man kjøper orginal Så litt kjedelig å bytte om det egentlig ikke er nødvendig Men Går jo and å bytte foringa for det om, for så og ta den ut om man må bytte staget? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robin L Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 kuledettet på ene staget var dårlig ja. trengte bare å bytte ene staget men byttet bare begge jeg dog. men jeg kjøpte ikke originalt. ble febi fra gs. går fint å bytte kun foringa ja, og burde ikke være noe stress å flytte den over på ett nytt stag. men kan jo være greit å kjenne litt på kuleleddet når man først løstner på det. er ganke trangt frammi der. var lettere å bytte det på e38n:P det er forresten en liten forskjell på om man har m-tech understell. da er godset på casterstaget 1mm tykkere. det var det på min iaff. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alpejohn Posted April 25, 2010 Author Share Posted April 25, 2010 kuledettet på ene staget var dårlig ja. trengte bare å bytte ene staget men byttet bare begge jeg dog. men jeg kjøpte ikke originalt. ble febi fra gs. går fint å bytte kun foringa ja, og burde ikke være noe stress å flytte den over på ett nytt stag. men kan jo være greit å kjenne litt på kuleleddet når man først løstner på det. er ganke trangt frammi der. var lettere å bytte det på e38n:P det er forresten en liten forskjell på om man har m-tech understell. da er godset på casterstaget 1mm tykkere. det var det på min iaff. Jeg har M-tech understell ja, men vil denne ekstra tykkelsen skape noen ekstra problemer da? Eller går det like greit? Har dem uorginale på GS som passer til sportsunderstell? Ble litt frista til å bytte foringer der nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robin L Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 usikker på hva gs har inn men. ta en kjapp telefon til de, får ganske bra hjelp over tlf der! de kan nok bekrefte forskjell på m-tech understell også.lenge siden jeg hadde e39 no,hehe:P er jo mange som skryter over gs sine performance foringer også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now