Z1 Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Bilen din er fin som få ...tror ikke det er mange av den kaliber i landet . Om du har den i 10 år så har den samme pris stigning som en gammel uslitt E30. Og dem koster mer enn det smaker Blir det noe treff med juging snart ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Bilen din er fin som få ...tror ikke det er mange av den kaliber i landet .Om du har den i 10 år så har den samme pris stigning som en gammel uslitt E30. Og dem koster mer enn det smaker Blir det noe treff med juging snart ?? Står kanskje ikke på Vippetangen i regnvær? Blir det no juging kommer jeg i Mercedes, men du er vel ikke så merkereservert håper jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2012 Haha, prisstigning vil jeg nok aldri oppleve på denne E30 har jo blitt samlebiler omtrent, hvertfall de fine som er igjen. Tviler sterkt på at det skjer med noen av de vanligste karosseriene (3-serie, 5-serie osv) igjen. Fredrik, selvfølgelig hadde det vært billigere, men det er jo ikke snakk om en bil til millioner av kroner, så verditapet er nok ikke helt sykt. Om jeg selger den for 100.000 om 3 år, så har jeg vel hatt avskrivning på underkant av 50.000 i året da, men tror jeg selger den for mer enn det og selger sikkert ikke så fort Tenk alle som kjøper seg ny bil og selger etter 1-2 år, taper jo 150.000 i året osv Tja, får se om jeg ikke får tuslet meg avgårde på noen flere treff snart. Var jo på Cars & Coffee i Tønsberg, men resten av treffene som har vært har ikke passet i år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Juli 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2012 Tja, passerte 59000 på tirsdagen. Idag har bilen fått seg vask igjen og litt polish og voks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skilbert Skrevet August 1, 2012 Share Skrevet August 1, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet August 26, 2012 Forfatter Share Skrevet August 26, 2012 Kjøpt meg digital speilrefleks, så da må man jo ta litt bilder Stort sett redigert litt på kontraster, noen litt mer og noen uredigerte. Vad tycks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet August 26, 2012 Share Skrevet August 26, 2012 Mye bra Bilder, spruddel! Noe som slår meg på mange av bildene er at de burde vært rettet opp I alle fall de som det ikke er meningen at skal være skjeve! Skal de være litt skjeve, så sørg for at fronten er nederst, slik at det ikke ser ut som om bilen steiler. Kan også prøve å redigere exponeringen litt for å se om bildet blir bedre litt lysere eller litt mørkere.. Ved å justere kontrasten høyere så vil bildet som regel bil litt mørkere. Dette kan du hente tilbake ved å kjøre inn litt extra "fill light" eller justere eksponering, eeeeller birightnes. Hvilke innstillinger bruker du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet August 26, 2012 Forfatter Share Skrevet August 26, 2012 Takk Mener at bilen burde være rett i bildet? Exponering har jeg ikke redigert noe på vel. Har justert noen bilder bare ved hjelp av contrast/brightness i photoshop, noen har jeg justert med auto contrast/color/levels og endret litt på levels. Innstillinger på kameraet varierer vel fra bilde til bilde, er amatør, så prøver meg frem og lærer. Men i hovedregel prøver jeg å bruke lavest mulig tall på blender (størst blender) og lavest mulig ISO (ISO 100 på alle bildene her vel), så justerer jeg resten på lukkertiden. Har gjort litt forskjellige bilder med forskjellig hvitbalanse også, men kanskje best å ha den på auto. Objektivet jeg har tatt bildene med er 17-85 F/4-5,6 canon sitt objektiv. Skulle gjerne vært litt mer lyssterkt, men det blir så dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet August 26, 2012 Share Skrevet August 26, 2012 Meget tøft! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet August 26, 2012 Forfatter Share Skrevet August 26, 2012 Takk Hans Fredrik Forresten, om noen vil ha bilder av sin bil, så bare si ifra Kom og hent meg, så kan vi ta bilder. Jeg er amatør og trenger trening, selvfølgelig er det gratis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet August 26, 2012 Share Skrevet August 26, 2012 Bilen burde kanskje være vannrett i bildet ja Sånn var ditt bilde: Her har jeg "retta opp": En fin ting og starte med (som jeg lærte mye av), er å stille inn selv, der du bruker en f (f.eks f4,5 om det er dårlig lys, og justere ISO og lukkertid selv til du får det resultatet du vil (Som du selv sier). Ved dagslys er del vel ikke nødvendig med mere enn 800 i ISO i alle fall.. Høyere ISO gir mere støy i bildet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet August 26, 2012 Share Skrevet August 26, 2012 Takk Hans Fredrik Forresten, om noen vil ha bilder av sin bil, så bare si ifra Kom og hent meg, så kan vi ta bilder. Jeg er amatør og trenger trening, selvfølgelig er det gratis Bare hyggelig, vettu! Kan hente deg jeg, en eller annen dag, hehe.. Sett 19"erne mine? Skal du på Våler 22 - 23. september? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet August 26, 2012 Forfatter Share Skrevet August 26, 2012 Bare å si ifra en dag det, så får jeg se om jeg har tid. Med jobb, skole og kjøretimer, så er stort sett ukene fulle da. Jepp, så du fikk dem til slutt Ja, jeg skal til Våler Klar for å innta Styx også! haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet August 26, 2012 Share Skrevet August 26, 2012 Bare å si ifra en dag det, så får jeg se om jeg har tid. Med jobb, skole og kjøretimer, så er stort sett ukene fulle da. Jepp, så du fikk dem til slutt Ja, jeg skal til Våler Klar for å innta Styx også! haha Kjøretimer? Høres bra ut, likte du hjulene mine nå, da? Kjøre photoshoot en dag, da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet August 26, 2012 Forfatter Share Skrevet August 26, 2012 Ja, mye bedre å kjøre med lappen Ble bra det ja. Kan prøve å få til det. Kjøretimene er klasse A forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå