Julianv Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Har i teorien råd til nyere bil ala E46 facelift osv, men tenker litt økonomisk og vil dermed beholde E30en så lenge jeg klarer før jeg er nødt å gå over til nyere og kjedeligere bil. Prøvekjørte en E46 her om dagen, makan til kjedelig bil å kjøre egentlig. Alt er så stille og dafft, kontra E30en der man hører alt som skjer og føler man faktisk kjører skikkeig bil! Men ville garantert ha sittet i en e46 i en krasj, enn i e30en. Økonomisk sett så er e30en billigere i drift uansett hvordan man vrir og vender på det. Bruker 0,6 på milen uansett hva jeg gjør, kontra 2003 mod 318ci 143hk'ern som bruker 1.1 uten problemer med vanlig kjøring. Også er det mye mer dyre deler som kan ryke, slitedeler er en del dyrere etter hva jeg har sett. men som flere andre her sier, så blir nok bruksbilen en ny diesel som er rimelig å drifte og prosjekt/hobbybilen blir noe eldre og mer skikkelig
Reset Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 jeg koser meg mer bak rattet på e30 min enn e39`en min! har liksom ikke helt den samme følelsen, så jeg mener at gammalt er bra(best)
Hingsten Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 De får begynne med bilavgifter som kun baseres på forbruk og CO2, ikke hva som er i bilen som vekt og effekt. Etter nyttår baseres prisen på førstegangsregistreringa kun på CO2-utslippet
flobben Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 De får begynne med bilavgifter som kun baseres på forbruk og CO2, ikke hva som er i bilen som vekt og effekt. Etter nyttår baseres prisen på førstegangsregistreringa kun på CO2-utslippet er dette bestemt? hvor fant du det?
Sjøbuse Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 kjøper bilen jeg vil ha jeg. helt uavhengi av alder på bilen. persomlig liker jeg best biler som er fra ca 1980 til ca 2000. men noen unntak både eldre og nyere. nyere biler syns jeg begynner og bli alt for runde i formen og alle kjemper om hvem som klarer og dra frontlyktene lengst mulig opp mot A stolpene.
noekult Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Elsker følelsen av gamle biler jeg, spesielt gamle BMWer (dvs. 1980-1995). Jeg kommer alltid til å ha en gammel bil ved siden av, kun pga. den følelsen. Som hverdagsbil ønsker jeg meg en nyest mulig bil, men det er kun fordi det er mest driftsikkert, har høyest sikkerhet og har lav forbruk, samt annet kjekt ekstrautstyr (automatisk soltak, integrert navigasjon etc.)... Misforstå meg rett, nye biler er fantastiske, men gamle har bare en annen type sjarm enn de nye har.
Wacman Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 kjøper bilen jeg vil ha jeg. helt uavhengi av alder på bilen. persomlig liker jeg best biler som er fra ca 1980 til ca 2000. men noen unntak både eldre og nyere. nyere biler syns jeg begynner og bli alt for runde i formen og alle kjemper om hvem som klarer og dra frontlyktene lengst mulig opp mot A stolpene. delvis +1 - for ikke å snakke om alle bilene som skal få så innihelsike digre frontruter! (primært pyssjå og sittroeng - biler jeg aldri ville vurdert uansett,men likevel) Halve fronten på bilen er lamper,resten er frontrutepanoramatak..
opeth84 Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 kjøper bilen jeg vil ha jeg. helt uavhengi av alder på bilen. persomlig liker jeg best biler som er fra ca 1980 til ca 2000. men noen unntak både eldre og nyere. nyere biler syns jeg begynner og bli alt for runde i formen og alle kjemper om hvem som klarer og dra frontlyktene lengst mulig opp mot A stolpene. delvis +1 - for ikke å snakke om alle bilene som skal få så innihelsike digre frontruter! (primært pyssjå og sittroeng - biler jeg aldri ville vurdert uansett,men likevel) Halve fronten på bilen er lamper,resten er frontrutepanoramatak.. Hva med grillen i fronten da? Såg en forferdelig Peugeot cab. tidligere denne måneden. Grillen begynte der panseret sluttet og gikk helt ned til slutten av skjørtet. STYYYYGT!
Wacman Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 der er det vel uansett audi som nå har tronen...? Den jævla grillen de stadig boler opp,ser mer og mer ut som kjeften på en halv-vellykket rapper fra detroit..
Leadfoot Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 bare jeg som er ung og gammeldags her asså? hehe Hehe, nei! Jeg er 20 og kjører en 34 år gammel bil daglig!
Morty999 Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Skrevet Mai 1, 2010 åssen bil kjører du a? om du kjører 34 år gamma? escorten min ifra 1978 er jo 32år.. ?
engen90 Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 Corolla e30 trur jeg det var han Leadfoot hadde Uansett, stil å ha bruksbil som er eldre en seg sjøl Selv om nyere biler er flotta og så hadde det nok ikke blitt noen bil nyere enn 2000 selv om lotto'n hadde tikka inn for min del. Ellers trur jeg ikke et sekund på at en e46 318 bruker nesten dobbelt så mye suppe som en e30 318.
Snusfenrik Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 Ellers trur jeg ikke et sekund på at en e46 318 bruker nesten dobbelt så mye suppe som en e30 318. Det synes jeg og var litt mye.. forbruk på blandet kjøring på 530'en min (e39) er 0,99... IRL 1 - 1,1. Om e46 318 bruker så mye, så blir jo 530'en min direkte økonomisk når den er både større og har mer under panseret.. Ellers er det en viss sjarm i gamle biler, personlig var jeg minst like fornøyd bak rattet på en 1976 Mercedes S-klasse som i senere tid bak rattet på en 2000 mod s-klasse jeg rattet rundt i. Men veteranen var langt mer givende å kjøre.. Alltid kjekt med en gammal klassiker, så lenge en har en litt nyere og tryggere bil til daglig bruk.
Hingsten Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 De får begynne med bilavgifter som kun baseres på forbruk og CO2, ikke hva som er i bilen som vekt og effekt. Etter nyttår baseres prisen på førstegangsregistreringa kun på CO2-utslippet er dette bestemt? hvor fant du det? Mener dette ble presentert i statsbudsjettet? Husker ikke helt nå, men mener at jeg leste det i forbindelse med det. Edit: Sjekka det ut nå, og det viser seg at det absolutt ikke er tilfellet... http://www.statsbudsjettet.dep.no/Stats ... 36532#hopp
noekult Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 Nei fordi rasshølene i regjeringa har jo skjønt at CO2en i moderna bila i dag bare går ned og ned, så de vil jo stadig tape mer og mer penger ettersom bila blir billigere /får mindre avgifter for hver ny generasjon. Kan skrive under på at Norge aldri vil ha en fornuftig avgiftsmodell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå