///Mysild Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Det har vært mye diskutert med AE og PKKer, mne har vi fått et svar der det står svart på hvitt? jeg var inne med min i dag og den kom ikke igjennom pga AE... jeg vet det er en enkel jobb å hive ut ledningen på den ene ringen i hver lykt, men vil se om noen har det skriftlig der det står at det er lov! Jeg digger å være vanskelig! Skal kverrulere meg gjennom og få det godkjent hvis jeg ikke finner noen papirer på det!
ehrnst Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 i følge vegtrafikkloven så skal man ha kun to parklys med hvitt lys
///Mysild Skrevet April 28, 2010 Forfatter Skrevet April 28, 2010 Ja, jeg vet... Det er derfor jeg vil ha de som sier noe annet til å vise meg hvor det står det er lovlig henn For jeg mener jo selv at det ikke er lov, men gøy å krangle litt på det
LianLi Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 i følge vegtrafikkloven så skal man ha kun to parklys med hvitt lys Med andre ord så skal ikke led lysa til Audi gå gjennom da, de består av mange lys!
ehrnst Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 de er jo orginale, det samme med ringene på e39>
Lars89 Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Det skal være to LYKTER med lys, ikke to pærer. Hva fikk du feil på da? Feil farge eller for mange? Audiene er jo typegodkjent med de lyktene så de går ikke an å sette feil på
///Mysild Skrevet April 28, 2010 Forfatter Skrevet April 28, 2010 for mange men koblet ut to ringer bare for dritt nå, så stikker inn i morgen og får det godkjent haha men hadde vært kult om de stod en plass
535Terjen Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 E39 har jo lurt det til med bare å ha en pære per side på de originale AE'ene, så da er det jo lov. Hvordan det virker med LED-greiene til Audi vet jeg ikke.
Sjøbuse Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 er det ikke slik at E39 er godkjent siden 2 LYKTER skal ha parklys. er jo bare 2 lykter som lyser. så foreksempel så er det ikke lov med AE på E30 for der er det 4 lykter som lyser. men på E39 er de i samme lykta. så der er de lov. samme gjelder nok audi med mange lys men i samme lykta.
Gjest Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 er jo samme lykta på en e36.. eneste jeg kan si er at jeg, og alle jeg jobbet med ble "lært" at det kun var lov med "ei pære/ett lys" greiene som verserer. Dog sa biltilsynet i forbindelse med noen som var på pk kurs at dette bare var tull...
Orjan Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Det har vært mye diskutert med AE og PKKer, mne har vi fått et svar der det står svart på hvitt? Ja - det har vi fått flere ganger PARKERINGSLYS3. Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt parkeringslys. 3.1 Lyktene skal tilfredsstille minst ett av følgende krav: a) Være E-merket med symbolet A i henhold til ECE-reg. nr. 7, serie 01, tillegg 4, rettelse 2. Være e-merket med symbolet A i henhold til direktiv 76/758/EØF, som endret ved direktiv 87/354/EØF og direktiv 89/516/EØF. c) Være godkjent og merket i henhold til annen standard med tilsvarende krav som i alt. a eller b. 3.2 Lyset fra hver av lyktene skal være synlig innenfor en vertikalvinkel fra minst 15° over til minst 15° under horisontalplanet gjennom lyktens sentrum, og innenfor en horisontalvinkel fra minst 45° innover til minst 80° utover målt fra vertikalplanet gjennom lyktens sentrum som er parallelt med bilens lengdeakse. 3.3 Lyktene skal være plassert slik at høyden fra vegbanen til nederste kant av den lysende flaten er 40 cm eller mer, men høyden fra vegbanen til øverste kant av den lysende flaten Forklaring på at E39 kan ha AE og Auda og andre kan ha LED er selvfølgelig at de lyktene er godkjente iht til Eu-direktiv... "pling plong" AE er neppe godkjente av noen som helst De eneste AE som er godkjente må vel være Hella sine "upgrade"-lykter...
Sjøbuse Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 ja. der ser man svart på hvitt. eller blått på hvitt i dette tilfellet. PARKERINGSLYS3. Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt parkeringslys. 2 lykter som lyser. samme om det er 2 eller 15 ringer i hver lykt. sålenge det kunn lyser fra 2 lykter.
SweetBMW Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 ja. der ser man svart på hvitt. eller blått på hvitt i dette tilfellet.PARKERINGSLYS3. Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt parkeringslys. 2 lykter som lyser. samme om det er 2 eller 15 ringer i hver lykt. sålenge det kunn lyser fra 2 lykter. så i utgangspuinktet går fire ringer igjennom? leverte akkurat min på EU kontroll i stad... spent på å se resultat i morra..
S.Arnesen Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 PARKERINGSLYS3. Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt parkeringslys. Da har alle orginale bmw'r ett problem da. ingen bimemre som blir levert med hvite parklys vel? Alle har jo standar gul farve... Min gikk ihvertfall igjennom uten problem med mine ccfl ringer ifra biltema...
Orjan Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Da har alle orginale bmw'r ett problem da. ingen bimemre som blir levert med hvite parklys vel? Alle har jo standar gul farve... Definisjonen på hvitt lys har vært der lenge før "xenon-blått" ble det nye hvite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå