Gå til innhold

E90, E91, E92 og E93 3-serie-tråden


codex
 Share

Anbefalte innlegg

Godt mulig det :) Jeg var ikke sikker så jeg la den bare her, viste ikke hvordan tråden ville utvikle seg :)

Men en moderator får bare flytte tråden til der den passer best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvis en moderator kunne flyttet denne tråden til bilder og showoff så hadde det vært nice, tror vi gjør om denne tråden til bilde tråd only.

Nam nam nam

e91m3touring1.jpg

bmw-m3-e91-5-0-v10-s-1_1280x0w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kjapt teknisk spørsmål. Var innom en dekkforhandler igår som fortalte at det var mindre ET på 2010 modellen av E92, enn tidligere? Spurte selgeren og han sendte meg videre til verkstedet som oppgav følgende. På 19" skal det være ET 37 foran og ET 39 bak i henhold til BMW`s spesifikasjoner. Er dette det samme som før eller nytt er da spørsmålet mitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt teknisk spørsmål. Var innom en dekkforhandler igår som fortalte at det var mindre ET på 2010 modellen av E92, enn tidligere? Spurte selgeren og han sendte meg videre til verkstedet som oppgav følgende. På 19" skal det være ET 37 foran og ET 39 bak i henhold til BMW`s spesifikasjoner. Er dette det samme som før eller nytt er da spørsmålet mitt:)

tror dette også avhenger litt av hvordan motor man har. på e90lci så er det forskjell om du har 4 eller 6 sylindret. E.H.D på forumet her pleier å ha stålkontroll på dette, så du kan jo prøve å sende han en forespørsel hvis han ikke dropper innom tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt teknisk spørsmål. Var innom en dekkforhandler igår som fortalte at det var mindre ET på 2010 modellen av E92, enn tidligere? Spurte selgeren og han sendte meg videre til verkstedet som oppgav følgende. På 19" skal det være ET 37 foran og ET 39 bak i henhold til BMW`s spesifikasjoner. Er dette det samme som før eller nytt er da spørsmålet mitt:)

ET37 og ET39 på 19" til e9x er det samme som før, og jeg har ikke sett noe på e90post om at e92 lci har forandringer på innpress/sporvidde slik som på e90/91 lci.

@flobben

Tror jeg tidligere har skrevet at det er forskjell på e90 lci alt etter hvilken motor du har.

Det stemmer faktisk ikke. Det som lurte meg var at de modellene som standard har 7x16 felger er ET31, mens de som kommer standard med 8x17 er ET34. Jeg trodde alle felgene var ET34, og dermed virket det som om de med 7x16 felger hadde bredere sporvidde.

Så konklusjonen er at e90/91 lci har 8mm bredere sporvidde på hver side, iforhold til pre-lci, uansett motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører en -08 E91 med M-sport front. Tenkte jeg skulle ta av nyrene og lakkere de svart. Men jeg får de ikke av. Hvis dere ser linken på første innlegg så står det at man bare skal dra nyrene rett ut, men det funker ikke...

Noen som har noen gode ideer??

Har tatt av krom øyebrynene, de er pusset og ligger til tørk etter grunning as I write!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være litt vanskelig og få de ut ja, huska jeg var litt redd for og ødelegge noe når jeg tok mine ut. Men det gikk til slutt, var bare og dra samtidig som en pressa litt på de klipsa som nyra er festet i. Er vell 2 klips på hver side eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel 1 klips på hver side av hver nyre, 3 klips oppe og 2 klips nede.

Bare dro du, så kommer de eller måtte du lure til med å trykke inn noen klips eller noe?

Du må nok bende litt på klipsa, da de er mothaker.

Sorte nyrer er vel så billige nå, at det neppe lønner seg å lakke de orginale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt teknisk spørsmål. Var innom en dekkforhandler igår som fortalte at det var mindre ET på 2010 modellen av E92, enn tidligere? Spurte selgeren og han sendte meg videre til verkstedet som oppgav følgende. På 19" skal det være ET 37 foran og ET 39 bak i henhold til BMW`s spesifikasjoner. Er dette det samme som før eller nytt er da spørsmålet mitt:)

ET37 og ET39 på 19" til e9x er det samme som før, og jeg har ikke sett noe på e90post om at e92 lci har forandringer på innpress/sporvidde slik som på e90/91 lci.

@flobben

Tror jeg tidligere har skrevet at det er forskjell på e90 lci alt etter hvilken motor du har.

Det stemmer faktisk ikke. Det som lurte meg var at de modellene som standard har 7x16 felger er ET31, mens de som kommer standard med 8x17 er ET34. Jeg trodde alle felgene var ET34, og dermed virket det som om de med 7x16 felger hadde bredere sporvidde.

Så konklusjonen er at e90/91 lci har 8mm bredere sporvidde på hver side, iforhold til pre-lci, uansett motor.

Flatt dekk til morran idag:( forbanna skrue i dekket, så da var det på med reservehjulet. Kjørte bort på holmen og de fikset alt på 20min for 350kr :) Hørte med han i kassa om ET på BMW E90 og han sa det samme, at i 2009 var det ny ET på BMW E90 var ikke helt sikker på om det var nytt på alle 3 men det var iallefall en endring. Men han vill selge meg 9,5 forran og 8,5 bak så da går det jo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel 1 klips på hver side av hver nyre, 3 klips oppe og 2 klips nede.

Bare dro du, så kommer de eller måtte du lure til med å trykke inn noen klips eller noe?

orker ikke å sjekke linken din, men her er linken jeg brukte.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=47059

når dette er gjort mener jeg å huske at det måtte litt mer makt til en ønskelig, men det skal bare være å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...