Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jurister ja, slik var det i min sak også. fikk aldri tak i han, og han skulle ringe opp. Ringte ALDRI opp igjen,

useriøst.

• Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dessuten må du passe på og ikke ta for gitt at alt blir riktig. De roter mye.

Jeg ble feks bøtlagt for å ha kjørt uregistrert bil, men det jeg hadde gjort var å kjøre uten kjennemerke. Forskjellen er at det første koster stor bot og du havner i strafferegisetrert pga lovbrudd, mens det siste er en mindre bot og brudd på forskrift om kjennemerke istedet for en lov.

Jeg måtte forklare gang på gang at jeg hadde kjørt uten kjennemerket på en lovlig registrert og forsikret bil, ikke en uregistrert bil....

Skrevet
Fy fæææn . Kjiiipt. Lest igjennom alt her nå.

Du får ha lykke til videre da Chris med lapp og bot. Du har ikke gjort noe ulovlig så hvorfor lappen skal være vekke i 3 mnd skjønner jeg ikke. Visst det var så fuckings mye vann så kunne det skjedd hvem som helst.

Tipper de har behandla deg som en kriminell frem til nå. Ihvertfall det de pleier å gjøre med ungdommer som kræsjer uten at de som regel har peiling på hva som har skjedd.

Hva er ikke ulovlig her mener du?

Skrevet
Fy fæææn . Kjiiipt. Lest igjennom alt her nå.

Du får ha lykke til videre da Chris med lapp og bot. Du har ikke gjort noe ulovlig så hvorfor lappen skal være vekke i 3 mnd skjønner jeg ikke. Visst det var så fuckings mye vann så kunne det skjedd hvem som helst.

Tipper de har behandla deg som en kriminell frem til nå. Ihvertfall det de pleier å gjøre med ungdommer som kræsjer uten at de som regel har peiling på hva som har skjedd.

Hva er ikke ulovlig her mener du?

Kræsje kan skje med alle. Når ble det ulovlig å kræsje. Var det jeg mente :P

• 1 month later...
Skrevet

Fikk 6 måneder og 6.000 i bot. Forventet meg større bot, men håpet på 3 måneder ..

Skrevet

Er jo halveis, så skal nok klare det.. bare litt kjipt :P

Tar gjerne dobbel bot og lappen tilbake nå ;p

Er vel også mulig om å søke om kortere tid? Med tanke på at jeg er nyansatt, og er veldig avhengig av lappen for å komme meg på jobben..

Skrevet

Det var det en selger jeg snakket med som trodde på også. Med brev fra arbeidsgiver om hvor viktig dette var og bedriften var avhengig av hans salgsordrer for å unngå permittering. Svaret på søknaden ble: Det burde han ha tenkt på før han kjørte for fort.

Løsningen ble: Selgeren måtte skaffe seg privatsjåfør.

Skrevet

fikk 3 måneder og 10 tusen når jeg gikk på taket fikk egentlig 6 men kjørte advokat og fikk straffen redusert. noe du har vurdert ? advokaten tok bare 1 tlf så var det ordnet :P

Skrevet
fikk 3 måneder og 10 tusen når jeg gikk på taket fikk egentlig 6 men kjørte advokat og fikk straffen redusert. noe du har vurdert ? advokaten tok bare 1 tlf så var det ordnet :P

Mye måtte du betale advokaten da? :P

Skrevet

Mye måtte du betale advokaten da? :P

Samme lurer jeg på :P

Skrevet

Jeg hadde også advokat når jeg gikk på taket.

Juristen mente 9 mnd og 9600 i bot.

Takket være advokaten ble det 0 mnd uten lappen, og 7800kr i bot.

Måtte seff gå noen uker uten, pga saken skulle bli ferdig.

Advokaten tok ca 3000kr for jobben! Verdt hvert øre! :D

Skrevet

Wow!

Dersom dette stemmer, så har jeg nok advokat når jeg kommer tilbake fra ferie :) Reiser i dag, så blir litt stress å ordne med det nå.. hehe :)

Setter stor pris på om dere kan sende meg en PM og anbefale noen som dere har god erfaring med? :)

Skrevet

Ser ikke hva som skal være så usannsynlig med at bilen holdt 30-40 km/t i det den traff motgående bil, harmonerer vel ganske bra med skadeomfanget det?

Kjørte bak en BMW i vinter som snurret i omtrent samme fart som Chris sier han holdt da han fikk sleng, og traff en motgående bil baklengs etter en del meter til, og hadde fortsatt en del fart. Den snurret forøvrig fordi kvinnen som kjørte ikke var oberservant nok, kom ut på veiskulderen hvor det var glatt, hektet frontet i autovernet og snurret 180 grader på et blunk.

Fort gjort å være litt uheldig, selv om mer erfaring ofte hadde gjort en forskjell (kan aldri få nok erfaring).

Hadde nok tenkt mitt om overmodige rånere jeg og hvis jeg bare leste avisartikkelen og så bildet av bilen, men ikke noe negativt inntrykk jeg sitter med etter å ha lest denne tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...