Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ser på to biler i tyskland nå, og prøver å bestemme meg for hvilken jeg skal kjøpe, men sliter litt. Mulig valget egentlig skulle vært enkelt :)

Begge koster ca 550.000 inn til norge.

Begge er 5-serie fra sommeren 2009 med automat, M-styling soft close, aut. bakluke, comfort access, xenon, hengerfeste, ca 20.000 km osv.

Den ene er en Le Mans Blå 525 uten panoramatak, sportsseter og bmw business lyd annlegg.

8rms4xek5eu3puypn0gt_thumb.jpg

yzmofydj3hi7867fejfo_thumb.jpg

Den andre er en Spacegrey 520 med panoramatak, Individual Audio, komfortseter og litt mer utstyr.

tmb55zuzx07e54335llh_thumb.jpg

8dje6q63eiwkea4e969u_thumb.jpg

Blir den Le Mans Blå fargen litt for lys blåfarge, eller er den fin? Og har noen erfaringer med å oppgradere business lyd annlegg? Har hørt at det ikke er helt topp (jeg skal ikke fylle opp bagasjerommet med sub'er).

Terje

Skrevet

Bensin begge to?

Hvordan kan det ha seg at de kommer inn på ca. samme pris med så stor effekt/utslippsforskjell? 520en mye dyrere?

Le Mans blå er veldig fin farge. Velkjent fra E39 M5-tiden. Her er et par bilder av en E92 M3: http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=222373

Tror det finnes original oppgraderingspakke å få kjøpt til Business-anlegget, det gjør det ihvertfall til 1-serie. 3-4 lapper på 1ern.

Er enig i at det der er et vanskelig valg! Hadde den grå vært 525 hadde jeg lett valgt den, men når den en gang ikke er det, så...

Skrevet

Begge er diesel.

Den 520en er € 5000 dyrere, sikkert mye pga anlegget, Head Up, panorama tak og noe annet utstyr. Synes den grå er tøffest, så hadde ikke vært vanskelig om den hadde vært 525 nei.

Skrevet

Har du prøvekjørt 520d kontra 525d? Jeg har bare kjørt gamle E60 525d med 177-hesteren og nye 520d, så jeg kan ikke si så mye fra eller til der.

Head-up og panorama er veldig kjekt, men spørsmålet her er hvor lenge du har tenkt å ha bilen. En godt utstyrt bil er lettere å selge, og samtidig er nok spacegrey en enklere farge å selge enn lemans. Men så er spørsmålet da, hvordan ligger en moderat utstyrt 525d kontra en velutstyrt 520d i pris på bruktmarkedet? Mulig du går på større tap på 520en...

Erebus, 70-80 lapper i utstyr er ingenting på en BMW dessverre, men er enig allikevel...

Skrevet

Har testa både 520d og 525d ja. Den forrige hadde jeg i 5 år. Denne ser jeg for meg å ha i 1-5 år. Har også vurdert å kjøpe en F10 ja, men blir ikke mye utstyr for 70-80.000... Touring utgaven er vel heller ikke på markedet ennå.

Skrevet

er selvfølgelig klar over at 70.000 - 80.000 ikke er mye utstyr på en 5 serie... men du er da alikevel på god vei... rundt 130.000 - 140.000 i ekstrautstyr så mener jeg du kan få fint utstyrt F10...

Jeg tror du får et helt uhyrlig verditap på en E60 til 550.000, du kan jo spørre Saltkjelen hvordan det gikk med hans E60...he he...

men sant, skal du ha touring så skal du ha... Personlig ville jeg kanskje heller funnet en Facelift 2007ish E60 520d med lav kilometer....

Skrevet

De to der er 1 og 2 år eldre, med mindre utstyr.

Å legge i 70-80' til for å få en ok utstyrt F10, da passerer jeg 600.000 og det blir for dyrt. Er vel egentlig for dyrt allerede..

Mulig jeg venter å ser ann litt. Men solgte 320 DAT som jeg hadde for noen uker siden, og må vel ha bil snart.

Skrevet

Basert på min mening hadde jeg gått for 520dAT. Rett og slett pga. det økte utstyrsnivået. 520d med 177hk er forøvrig en meget fin motor i denne bilen som går godt og svært billig. Diesel bruker den omtrent ikke. Hva gjelder verditap vil jeg ikke spekulere i, men at den vil tape seg er helt klart. Jeg opplevde det forøvrig som vanskelig å selge E61 i disse tider.

Skrevet

Har ihvertfall bestemt meg for å kjøpe den 520'n, så da blir det tur til Tyskland neste uke. Kommer til å tape seg i verdi, men heldigvis er det største tapet tatt. Er ekstrautstyr for 300.000 etter villedende norsk prisliste, så nybilpris i Norge (uten rabatt) er ca 815.000. Er ikke så ille å betale 545.000 for en 9 mnd gammel bil da. Bruker ikke å bytte bil hvert år, så kan skrive av tapet fordelt på f.eks 5 år.

Hvor mye er det normalt å få i rabatt ved kjøp av ny bil i Norge? Ser at de kjører kampanje på E61 med fri M-Sport pakke nå til verdi av 43.000. Får man da noe mer rabatt i tillegg?

Skrevet

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tenkt litt mer på 525d èn hvis den blir samme pris. Husk det er en nydelig 3.0 liters motor i denne og Le mans blå er en rå farge!

i8nrzchpauyl3iojd00k.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...