Gå til innhold

Lønner det seg å reparere felgene?  

6 stemmer

1. 1. Lønner det seg å reparere felgene?

• JA - Jeg kjøper dem til blodpris hvis du fikser dem!
      0
    • Ja - Du vil få mer for hjulene enn kostnaden på reparasjonen.
      0
    • Ja - Men behold dem selv, drit i kjærringa sitt komfortbehov.
      2
    • Nei - Blir som å kaste penger på bålet.
      2
    • Nei - Men jeg henter dem gratis, så slipper du å kaste dem selv.
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en salgstråd som nærmest blir overøst av respons :lol: (viewtopic.php?f=18&t=151681) NB! Dette er ikke ment som reklame for salgstråden.

Jeg kan ikke se det selv, men det er blitt påstått av verkstedet at ett, muligens to hjul ikke er 100% runde, i tillegg var det en svak, men merkbar vibrasjon i bilen (rattet) med hjulene på på ca 90-100 km/t.

Hvis jeg får felgen(e?) som ikke er 100% rund(e) - rettet og samtidig fikset ripene på den ene felgen - samt at alle 4 blir balansert på nytt. Tror dere det da være interesse for disse hjulene, og hva tror folket jeg kan forvente av pris. Må vurdere om jeg gidder å ta kosten med å få dem 100% runde, balanserte og shiny.

Nå er jeg ikke sikker på hva det koster å fikse dette, men det blir vel fort en lapp eller to...

Tror det er lettere å få et svar på spørsmålet her enn på salgstråden - Synsing mottas (objektiv og subjektiv) ;-)

Skrevet

Hvis du finner ut hva de koster nye så er det mulig å gi deg et svar.

Edit: Det lønner seg også å sette en prisantydning hvis det viser seg at ingen kommer med bud, for da har folk noe å by etter.

Retting + lakkering blir fort 4-5 lapper, så jeg tror nok du kanskje tjener på å selge dem billig slik de er nå, uten at jeg skal si noe for sikkert.

Skrevet

Så lenge det ikke er snakk om originalfelger lønner det seg rett og slett ikke å rette og lakke dem, for så å selge den igjen. Men hvis du beholder felgene selv, blir det en annen sak. Retting av felger koster fra 700-1000,- (sånn cirka) pr felg og så kommer lakkering i tillegg. En kurant kopifelg av typen som er i annonsen din får du for 1500,- stk ny.

Skrevet

Ja, hvis de er så billige som EirikL sier så er det dårlig butikk.

Har du prøvd å balansere felgene som er skjeve da? Ettersom det ikke rister før du kommer opp i 80-90 km/t så kan det jo ikke være så mye kast i dem.

Skrevet

80-90km/t er jo det magiske nummeret for når felger med for stor navåpning begynner å riste da.. Sikker på at ikke disse felgene har litt feil borring,eller om det er med senterringer,at ikke ringene er littegrann for små?

Skrevet
80-90km/t er jo det magiske nummeret for når felger med for stor navåpning begynner å riste da.. Sikker på at ikke disse felgene har litt feil borring,eller om det er med senterringer,at ikke ringene er littegrann for små?

Neida, er ganske sikker på at det ikke er problemet. De har fungert gull i flere år før ett eller flere tydeligvis har fått seg en smell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...