Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Er det e 2-3 på forumet her som begynner ha e86 3.0Si på bimmers nå?

Noen av dere som har erfaring med e86 mot e36 m3 og slike lignende biler, har sykt lyst på en slik selv, er 3.0 motoren skuffende i forhold til s50 motoren eller er den meget bra?

Tenker også kjøreegenskapene på e86 som sikkert er meget digg.

Har e36 m3 fra før av.

Vanvittig stilig bil du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har erfaring med e86 mot e36 m3 og slike lignende biler, har sykt lyst på en slik selv, er 3.0 motoren skuffende i forhold til s50 motoren eller er den meget bra?

Har e36 m3 fra før av.

Takker for det :D

Ja det er 3 stk her inne med 3.0si Coupe hvis det ikke lurer noen andre i kulissene. San Miguel med sin svarte som ligger på finn.no og fotgjengeren :P Lennyzcoupe med sin grå.

Jeg synes min funker ekstremt bra på bane. Om den ikke siger fra så holder den i alle fall greit følge med M3 3.0 rett frem. Mener nok at Z4en er en mer potent bil enn E36 M3 grunnet vekt og balanse. Så kommer det jo alt an på han som skal ratte bilen da. Jeg har masse igjen å gå på mener jeg. Ble greit frakjørt av to Z4er med samme motor på Våler for en uke siden. Men de har mer baneerfaring enn meg. Tror jeg feiger nokså mye ut i svinger.

Du må redigere RAW bildet ditt da :P Om ikke er det jo bare et JPEG uten fastlåste innstillinger :lol:

Ja jeg vet jo det da :P Jeg tok bilde kun for å se forskjell (før redigering) mellom RAW og JPEG. Og ja det var stor forskjell.

Her har du begge bildene som kameraet spytta ut. Tok RAW + JPEG

Dette er uredigerte. Kun konvertert RAW bildet til JPEG.

JPEG:

fa1i3j8d5xnye7g11o8l.jpg

RAW:

lgugqw2rux6q408zcg79.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen!

RAW er en fil der all info om bildet ligger, du kan gjøre det lysere/mørkere, klarere, justere hvitbalansen etc bla bla bla, uten å miste bildeinfo XD Om du bare mskker det rett inn og konvertere til JPEG, skal det bli tilnærmet likt et "auto" JPEG bilde ;-) Om du skyter alt i nullform med et systemkamera og et "standar" JPEG, vil JPEGen se MYE bedre ut :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har e36 m3 fra før av.

Takker for det :D

Ja det er 3 stk her inne med 3.0si Coupe hvis det ikke lurer noen andre i kulissene. San Miguel med sin svarte som ligger på finn.no og fotgjengeren :P Lennyzcoupe med sin grå.

Jeg synes min funker ekstremt bra på bane. Om den ikke siger fra så holder den i alle fall greit følge med M3 3.0 rett frem. Mener nok at Z4en er en mer potent bil enn E36 M3 grunnet vekt og balanse. Så kommer det jo alt an på han som skal ratte bilen da. Jeg har masse igjen å gå på mener jeg. Ble greit frakjørt av to Z4er med samme motor på Våler for en uke siden. Men de har mer baneerfaring enn meg. Tror jeg feiger nokså mye ut i svinger.

Du må redigere RAW bildet ditt da :P Om ikke er det jo bare et JPEG uten fastlåste innstillinger :lol:

Ja jeg vet jo det da :P Jeg tok bilde kun for å se forskjell (før redigering) mellom RAW og JPEG. Og ja det var stor forskjell.

Her har du begge bildene som kameraet spytta ut. Tok RAW + JPEG

Dette er uredigerte. Kun konvertert RAW bildet til JPEG.

JPEG:

[ Bilde ]

RAW:

[ Bilde ]

Fotgjengeren... hehe :lol: Pass på, fort gjort. De står og lurer der du minst venter det. :police:

Endelig min måned :)

http://www.scribd.com/doc/73150605/Bimm ... der-2012-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Ingen interesse av å friste både skjebne og bil for noe slikt nei. Er ikke helt for slike greier. Så planen er at jeg stiller på E30 Meet ja. Kjører heller fort under mer kontrollerte forhold.

Har en liten Tysklandsferie i planleggingsfase på gang. Med litt kulturelt innhold og ikke minst BMW museum og litt kjøring i Alpene ;)

Hvem og hva er den andre Z4 Coupeen? 3.0si eller M?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe kappløp på noen som helst måte... Det er bare en samling av 180 bilentusiaster som kjører gjennom Europa, med en liten fest i hver by. (valgfritt såklart) du risikerer vel like mye med banekjøring... Det kan ikke sammenlignes med bullrun foreksempel, hvor det er førstemann fram som teller. Dette er hva du gjør det til, og for meg er det en ferie med bil i fokus. :) slik jeg liker det ! :mrgreen:

Tysklandstur er ikke feil det heller da. Har sykt lyst til å kjøre sløyfen en tur! Og e30meet er jo awesome! Fine sommerplaner det også.

Nei jeg vet ikke hvem han siste med z4en er. Kjenner han ikke. Men tror det var sv90 ? Men som sagt usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall det hva du vil Lenny. Det er Gumballkonsept uansett hvordan du vender og vrir på det. Så knallharde gasspedaler blir det uansett ;) Og man må jo uansett rekke festene som er planlagte. :lol:

Leste litt til om dette her. Må jo dekorere bilen med stickers. Bare det gjør at det utgår med himmelhøye kneløft [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...