Runet Skrevet Mai 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2010 Tror den gir litt lavere moment på lavt turtall ja. Det BMW sier, er at den vil ose og lukte surt på tomgang.... Det står jo også i linken din at den vil gi "deterioriation en exhaust..", og det betyr vel forringet kvalitet på avgassene. Mulig det er så lite at det ikke er merkbart med nesa, men jeg synes den lukta surt på tomgang da jeg leverte den til verkstedet. Det ender nok med at jeg setter den til originalstand..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runet Skrevet Mai 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2010 Ikke løst likevel. Hentet bilen i kveld, og den går fremdeles helt håpløst. Står og hopper på tomgang og hoster seg avgårde oppver til 2000 rpm. Fra der høres det jevnt ut, men det er nok fordi at takten er såpass rask at den skjuler fjuskinga. Kan høre puffelyd i luftfilterboksen, og jeg tenker nok litt at en ellet to innsugventiler ikke tetter skikkelig, feks etter en smell fra spjeldet/swirlflapen..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mai 28, 2010 Share Skrevet Mai 28, 2010 Minner meg om de symptomene jeg hadde i starten. Endte opp med å bytte alle 6 dysene....Synd dem er så dyre. Har du en filmsnutt av fuskinga eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimern979 Skrevet Mai 28, 2010 Share Skrevet Mai 28, 2010 på de 3 tilfellene jeg har vært borti ble det ny motor.riper opp sylinderveggen disse spjeldene.ta av toppen for å sjekke opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runet Skrevet Mai 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2010 Minner meg om de symptomene jeg hadde i starten. Endte opp med å bytte alle 6 dysene....Synd dem er så dyre.Har du en filmsnutt av fuskinga eller? Skal se om jeg klarer noe sånt i morgen.... Puffelyd i luftfilter er vel ikke et godt tegn? Frykter at den ikke tenner blandinga på en sylinder pga komplekkkasje ut i innsuget. Han som tok inn bilen for meg snakker om å ta den med til tyskland igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runet Skrevet Mai 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2010 på de 3 tilfellene jeg har vært borti ble det ny motor.riper opp sylinderveggen disse spjeldene.ta av toppen for å sjekke opp. Uffda.... akkurat. Er nok derfor han tenker på å ta den ned igjen til Tyskland, for er dette tilfelle blir vel totalkosten lavest der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 28, 2010 Share Skrevet Mai 28, 2010 puffing i innnsuget er ofte at den slår kompresjon ut innsugsventilen ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runet Skrevet Mai 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2010 Da går bilen til tyskland tilbake til selgers vurdering pga garanti og trolig større jobb på denne. Får neppe dekket alt vi har rota med i Norge, men sånn er livet. Jeg har vært utrolig uheldig i år. Først en Alfa GT med turbohavari på 24000km pga is i turboen, så ble en 330dt jeg hadde kjøpt i Tyskland krasja 2 dager før henting og da valgte jeg denne som jeg hadde i 2 dager inntil denne motorskaden oppstod. Føler det er en forbannelse som hviler over meg...Akkurat som da jeg slutta å gå på fotballkamper for 10 år sia fordi det laget jeg heia på ALLTID tapte når jeg var der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runet Skrevet Mai 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2010 Før bilen går til Tyskland: Antatt at det ikke er skader dypere ned i motor... Hva er ca seriøs jobbpris på å ta toppen på denne i Norge? Jeg blir jo uten denne tralla i en måned til..... Snakk om bilglede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 30, 2010 Share Skrevet Mai 30, 2010 send den til tyskland du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runet Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2010 Update...Omsider ja.. Toppen er overhalt og alle spjeld eller "swirl-flaps" er erstattet med blindpropper bestillt fra England. Snakket selv med England om konsekvenser. Har selv sjekket at sylindervegger er glatte som barnerumper, kammene ser ut om ubrukt. I det hele bærer motoren preg av fin kjøring og godt vedlikehold. Blir det mer kødd nå så er BMW ute av mitt liv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå