-Roger- Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 men så skal en ha det forbanna stempelet da... Og dette er nok mye av grunnen til at de opererer med slike priser. Fordi de kan det. De fleste kan skifte olje selv, men skal man få stempel i boken må man på verksted. EDIT: Litt feil med siteringen der....
Gunnar Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Skrev egentlig litt feil, men mente at begge bilene har vært oppe i så høye intervaller med langkjøring. Nå med mye småkjøring så nedjusterer de intervallene til rundt 15kkm eller noe i den duren. Uansett, svaret gjelder allikevel.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Hadde min på oljeskift for 1 uke siden, hadde medbrakt olje. Betalte da: - 538,98 eksl MVA for arbeidet - 177,65 eksl MVA for oljefilter - 412,25 eksl MVA for pollenfilter Samlet 1411 inkl MVA. Da har de også gått over hele understellet å sjekket alt av foringer, bremser og demperer m.m. Dette var på min lokale BMW forhandler Derimot kjører jeg ikke 30 000 km på oljen, bytter selv en gang ved ca 15 000 km mellom oljeskiftene som kreves av bilen selv om jeg kjører på LL04 olje.
Mr.Silver Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Fikk pris på GS for neste service: * Oljeskift inkl filter og olje * Skifte av bremsevæske inkl væsken * Skifte av pollenfilter inkl. filter. Pris: ca 3700 kr.. Hva synes dere om denne prisen ?
Oderschvank Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 syke priser på verksteder rundt omkring, tenk om alle håndtverkere skulle tatt samme priser f.eks? husk at de ikke trenger å betale store lokaler, veldig mye verktøy, kundemottakere osv. så håndtverker firmaer har ikke store lokaler, mye verktøy og kundemottak? I ett lite/medium stort håndtverkerfirma kan det gjerne være 10+ som tar seg av kunder, behandler jobber osv.
babjorn Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Har man råd til rimelig ny bil,har man også råd til disse prisene...
Martin-D Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Fikk fylt olje på verksted hvor jeg hadde med filter selv, kostet meg 600ink alt Men så har jeg heller ikke serviceheftet på bilen som ble fylt på, så da har det ikke så mye å si. At møller skal ha 3500 for oljeskift er jo helt horribelt!
bmwkizn Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 det var jo rimelig!! hos oss tar vi 1625 inkl. moms på bmw Herregud!! Sier litt om hjernekapasiteten til kundene deres. dere ler vel godt hver gang en uvitene idiot drar frem lommeboka tenker jeg... Hadde jeg fått den timesprisen slengt i ansiktet så hadde jeg ledd han i trynet å sagt god bedring
Mr.Silver Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Nei hadde ikke klaget på den prisen der Synes ikke det virket så horribelt jeg heller igrunn Tvilver på at slatlem i kristiansund er noe billigere (bmw forhandler).
-Roger- Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Har man råd til rimelig ny bil,har man også råd til disse prisene... Så hvis man har en del penger så gjør det ikke noe at man betaler mer??? Hmm.. Kanskje vi kunne gjort slik på alt fra matvarer til klær og biler. At dersom man hadde høy årsinntekt så kostet det rett og slett mer. Når man skulle betale så brukte man et id kort som viste hvor mye man tjente og så ble sluttsummen regnet utifra det. Da hadde jo alle vært like rik i grunn. De fattige hadde fått billig mat mens de rike måtte betale mye mer.
Mr.Silver Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Har man råd til rimelig ny bil,har man også råd til disse prisene... Så hvis man har en del penger så gjør det ikke noe at man betaler mer??? Hmm.. Kanskje vi kunne gjort slik på alt fra matvarer til klær og biler. At dersom man hadde høy årsinntekt så kostet det rett og slett mer. Når man skulle betale så brukte man et id kort som viste hvor mye man tjente og så ble sluttsummen regnet utifra det. Da hadde jo alle vært like rik i grunn. De fattige hadde fått billig mat mens de rike måtte betale mye mer. +1
Hawkon88 Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Problemet er at babjorn til en viss grad har rett.. For de som har råd til en bil til 300 000+++ (og da gjerne bmw, audi mb osv) har faktisk råd til å betale dette. Dette er noe verkstedene vet om, og siden det stort sett kun finnes et merkeverksted pr bilmerke, hvertfall i bergens regionen, så har møller osv tilnærmet monopol på prisene, da de vet at kundene foretrekker stempelet deres, og ikke "asbjørns bruktbil og import". Da med tanke på å holde verdien på bilen til videre salg..
Gunnar Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Problemet er at babjorn til en viss grad har rett.. For de som har råd til en bil til 300 000+++ (og da gjerne bmw, audi mb osv) har faktisk råd til å betale dette. Dette er noe verkstedene vet om, og siden det stort sett kun finnes et merkeverksted pr bilmerke, hvertfall i bergens regionen, så har møller osv tilnærmet monopol på prisene, da de vet at kundene foretrekker stempelet deres, og ikke "asbjørns bruktbil og import". Da med tanke på å holde verdien på bilen til videre salg.. Møller opererer jo faktisk også med differensierte priser. Jo dyrere bil en har jo høyere er timeprisen. Altså er det stor forskjell på om en kommer med en Skoda Fabia eller en Audi Q7...
-Roger- Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Gjør de det ja? Tviler ikke på det, men synes det er helt på trynet likevel....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå