Gå til innhold

Verksted - Timepriser

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

syke priser på verksteder rundt omkring, tenk om alle håndtverkere skulle tatt samme priser f.eks?

husk at de ikke trenger å betale store lokaler, veldig mye verktøy, kundemottakere osv.

Ikke mye verktøy? Sist jeg veide firmabilen min ganske ribba veide den 2.9 tonn... [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i mekanisk industri. Jobber vi på eksterne lokasjoner er timeprisen på budsjettjobber ca 480kr/t på dagskift. Det er ikke direkte billige investeringer som er gjort for slikt "enkelt" arbeid.. I verkstedet, tar vi fort 600kr/t for en jobb, men da har vi flere ingienører og langt mer administrativt arbeid samt noen tusen m2 med verkstedslokale og betale for.. Likevel klarer vi å gå greit i pluss.

Jeg skal levere bilen til fatteren på oljeskift, Møller skal ha 3500kr for dette, en jobb de skriver 1-1,5timer for. "Det er så mange deksler som skal ned, og filteret sitter så vanskelig til.." var beskjeden jeg fikk.. De må jo vitterlig ha 3kaffipauser og lunsj bakt inn i den timeprisen der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i mekanisk industri. Jobber vi på eksterne lokasjoner er timeprisen på budsjettjobber ca 480kr/t på dagskift. Det er ikke direkte billige investeringer som er gjort for slikt "enkelt" arbeid.. I verkstedet, tar vi fort 600kr/t for en jobb, men da har vi flere ingienører og langt mer administrativt arbeid samt noen tusen m2 med verkstedslokale og betale for.. Likevel klarer vi å gå greit i pluss.

Jeg skal levere bilen til fatteren på oljeskift, Møller skal ha 3500kr for dette, en jobb de skriver 1-1,5timer for. "Det er så mange deksler som skal ned, og filteret sitter så vanskelig til.." var beskjeden jeg fikk.. De må jo vitterlig ha 3kaffipauser og lunsj bakt inn i den timeprisen der..

er dette pris inkl. olje og filter? må tenke på at olje ikke er billig lengre, ca. 300kr pr. liter+ er ikke uvanlig for longlife olje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dette pris inkl. olje og filter? må tenke på at olje ikke er billig lengre, ca. 300kr pr. liter+ er ikke uvanlig for longlife olje

3500 for oljeskift er skandale og hadde jeg stått bak kassen hadde jeg blitt flau for å kreve inn det beløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300,- litern?

Og jeg som bare betalte 149,- på BilXtra for en 4-5 litersdunk ...

Det er ihvertfall ikke den spesifiserte LongLife-oljen på en nyere bil. Både BMWen og Audien er oppe i 30.000km intervall og LL-olja koster flesk. Selvfølgelig går det an å få den billigere enn hos forhandleren, men så skal en ha det forbanna stempelet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300,- litern?

Og jeg som bare betalte 149,- på BilXtra for en 4-5 litersdunk ...

Det er ihvertfall ikke den spesifiserte LongLife-oljen på en nyere bil. Både BMWen og Audien er oppe i 30.000km intervall og LL-olja koster flesk. Selvfølgelig går det an å få den billigere enn hos forhandleren, men så skal en ha det forbanna stempelet da...

Aaa! Skjønner ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...