Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da formulerer jeg meg på en annen måte, kan jeg på klare å få en høyere startbonus enn 20% som 18åring?

Takk.

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Gjensidige har jeg pratet med flere ganger, så det tror jeg ikke blir nødvendig :)

Men, jeg står på mitt og tror fortsatt det skal være mulig!

Skrevet
Chris_ : Ikke for å være frekk, men du har vell ikke akkurat gjort saken hans noe bedre angående forsikring ;) hehehe

Jeg er dum om jeg påstår noe annet ja :P haha

Skrevet

Chris_ ... Jeg kjøper bmw uavhengig av hvor dyr forsikringen blir. Får heller betale litt ekstra for en ordentlig bil :)

Skrevet

Hehe, enig med deg! :)

Synd at alle BMWene er så dyre og forsikre. Alle disse idiotene som driver å kræsjer hele tiden vet du..... (ja, ment til meg selv :P)

Skrevet
det skal være 20% i alle selskaper.

Har man evt kjørt skadefritt med firmabil i x antall år får man 50% startbonus.

Huh? Må man skatte av firmabilen da, eller holder det å ha firmabil på jobb? Dette har jeg aldri fått presentert.

Skrevet

Huh? Må man skatte av firmabilen da, eller holder det å ha firmabil på jobb? Dette har jeg aldri fått presentert.

Om du bruker bil via arbeidsgiver, som f.eks elektriker. Har du kjørt den skadefritt i 3år eller mer får du 50% startbonus.

Skrevet

Ja, jeg har jo firmabil... Som jeg har kjørt skadefritt med i 4 år, men jeg skatter ikke av firmabilen og bruker den kun derfor i jobbsammenheng til og fra oppdrag i løpet av dagen. Man må vel skatte av firmabilen for å kunne benytte seg av det der.

Skrevet

Om du bruker bil via arbeidsgiver, som f.eks elektriker. Har du kjørt den skadefritt i 3år eller mer får du 50% startbonus.

Jeg snakket med en fyr fra if. Han kunne tilby meg 50% startbonus om jeg fikk dokumentert fra arbeidsgiver at jeg kjører bil på jobben. Type f.eks. bilverksted, lager (hente og levere varer) osv. Det var aldri nevnt noe om å ha kjørt skadefritt så og så lenge. Men si jeg får 50% startbonus hos if, er det da mulig etter en stund (hvor lenge evt.?) å forsikre bilen hos et annet forsikringsselskap, og få med 50% bonusen fra if?

Skrevet
Sjekk med Unison om du er medlem i BMWCCN.

Men med din alder så vil det nok bli dyrt uansett med tanke på risikoen.

Som et eksempel kan jeg bare nevne at jeg betaler rett over 6000 i året for M3 med full kasko samt en Toyota Carina 2.

Takk for tipset Endre!

Og beklager til deg Ellingsen, men i dag byttet jeg over til Unison.

3000kr billigere i året enn gjensidige...

Skrevet

Jeg snakket med en fyr fra if. Han kunne tilby meg 50% startbonus om jeg fikk dokumentert fra arbeidsgiver at jeg kjører bil på jobben. Type f.eks. bilverksted, lager (hente og levere varer) osv. Det var aldri nevnt noe om å ha kjørt skadefritt så og så lenge. Men si jeg får 50% startbonus hos if, er det da mulig etter en stund (hvor lenge evt.?) å forsikre bilen hos et annet forsikringsselskap, og få med 50% bonusen fra if?

Det vil jeg absolutt tro.

Regner med de spør hvor mye bonus du har, og så sjekker de etterpå opp med forrige forsikringsselskap at det faktisk stemmer.

Med forbehold selvfølgelig siden jeg ikke jobber i forsikringsselskap :)

Skrevet

en annen VELDIG viktig ting å vite om forsikringer på bil:

Dersom du starter hos f.eks gjensidige f.eks og kjører skadefritt i ett halvt år vil du ved skifte av selskap AUTOMATISK stige 10%. slik er det helt fram til du er på 75%.

Jeg har skiftet litt rundt, for det første har jeg spart masse tusen på å aktivt ringe rundt og motta tilbud OG skifte i rett tid.

Sparte 5 000,- i året ved skifte av forsikring på bmw`n jeg hadde og steg fra 40% til 50% fordi jeg skiftet etter å ha vært kudne der i 6 mnd.

Skrevet

"Alle" selskaper har 50% startbonus hvis du har et dokument hvor arbeidsgiver dokumenterer skadefrikjøring i min. 3år. Bonusen er da din og kan fint tas med til annet selskap.:)

Skrevet
Da formulerer jeg meg på en annen måte, kan jeg på klare å få en høyere startbonus enn 20% som 18åring?

Takk.

Hvis du er medlem i en forening slik som industri og energi så tilbyr sparebank1 30% startbonus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...