Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ca samme opplevelse. Postbanken frista med 10% økning hvis jeg flytta over, og med det skulle jeg spare ca 500 kr. i året også, så jeg sa ja til å gå fra Gjensidige til Postbanken. Da gikk jeg fra 50-60% tror jeg. Men så bytta jeg bil, og ville tilbake til Gjensidige fordi de var billigere, ringte og fikk vite at kun 50% hadde blitt overført i bonus fra Postbanken. Så jeg hadde i grunn ikke fått "10% mer" likevel.. Som deg gadd heller ikke jeg å krangle om de 10%ene men faen, har dem gitt deg slik tilbud bør det holdes som et løfte.

Du må ha forsikringen i over 6mnd hos det nye selskapet for å oppnå bonusøkningen. Så dersom du flyttet tilbake til Gjensidige innen 6 mnd. var gått så er nok det årsaken til at du kun fikk tilbakeført 50%.

Selv er jeg 22 og har 70 % bonus :), samt 50 eller 60% på bil nr 2 :) E46'n koster meg vel ca 8200kr i året i fullkasko nå i gjensidige. 12k kjørelengde. Den prisen synker vel med 15% når jeg fyller 23 i sommer :) Så synes ikke jeg kan klage på forsikringspriser lenger ;) Jetta'n min var vel ca 200kr i mnd. i delkasko :P

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hadde ca samme opplevelse. Postbanken frista med 10% økning hvis jeg flytta over, og med det skulle jeg spare ca 500 kr. i året også, så jeg sa ja til å gå fra Gjensidige til Postbanken. Da gikk jeg fra 50-60% tror jeg. Men så bytta jeg bil, og ville tilbake til Gjensidige fordi de var billigere, ringte og fikk vite at kun 50% hadde blitt overført i bonus fra Postbanken. Så jeg hadde i grunn ikke fått "10% mer" likevel.. Som deg gadd heller ikke jeg å krangle om de 10%ene men faen, har dem gitt deg slik tilbud bør det holdes som et løfte.

Du må ha forsikringen i over 6mnd hos det nye selskapet for å oppnå bonusøkningen. Så dersom du flyttet tilbake til Gjensidige innen 6 mnd. var gått så er nok det årsaken til at du kun fikk tilbakeført 50%.

Selv er jeg 22 og har 70 % bonus :), samt 50 eller 60% på bil nr 2 :) E46'n koster meg vel ca 8200kr i året i fullkasko nå i gjensidige. 12k kjørelengde. Den prisen synker vel med 15% når jeg fyller 23 i sommer :) Så synes ikke jeg kan klage på forsikringspriser lenger ;) Jetta'n min var vel ca 200kr i mnd. i delkasko :P

Slipper å betale ungdoms tillegget etter fylte 23år. Har også rett til 20% mindre å betale hvis alle førere er over 23, må da huske på at forsikringen ikke gjelder hvis sjåfør er under 23 år.

Skrevet

Slipper å betale ungdoms tillegget etter fylte 23år. Har også rett til 20% mindre å betale hvis alle førere er over 23, må da huske på at forsikringen ikke gjelder hvis sjåfør er under 23 år.

Beskrivelse

Rabatt hos Gjensidige

Alle brukere er 23 år eller eldre

20 %

Gjenfinningssystem (Forsikringsgodkjent)

5 %

Antiskrens(ESP eller tilsvarende)

5 %

Mengdetrening (For kunder som er 18-23 år)

10 %

Skrevet

Betaler selv 4145kr året for delkasko, 70%, 12000km og ingen førere under 23år. Er hos gjensidige.

Fikk også igjen alt av ungdomstilegget når jeg fylte 23, 5995kr tilbake:)

Skrevet
Løpende kunder får jo utbytte i disse dager. Ca 10% av årlige premien går tilbake til kundene :)

Fikk igjen noen hundrelapper for et par år siden hvis jeg husker rett, alltid kjekt å få igjen litt:)

Skrevet
dumt at unge ferske sjåfører med høyere ulykkesrisiko må kjøpe gammle usikkre biler pga nye sikkre biler er så dyre og forsikre...

Ikke minst å KJØPE også.

Norge har mye å lære når det gjelder bilpolitikk.

Jeg har IF, 50% bonus og betaler over 10 000 for ANSVAR på min E39 med 8000km per år. SKAM DYRT! :evil:

Du som jobber i gjensidige - kunne du sjekket opp hvor mye det kommer på hos dere? Er selv 26 år og har kjørt skadefritt siden jeg fikk lappen i 2004.

Takk på forhånd og riktig god 17.mai til folket! :applause:

Skrevet
pm sendt :)

Hei Ellingsen

Har selv 2 gutter som blir 18 i September , biler er kjøp inn og under oppfiksing ( BMW selfølgelig )

Den ene er en 318TDS 97 mod den andre er en 520IA og 97 mod.

Begge har AC og ABS regner med att det og er ASC på begge.

Hva vil prisen være for delkasko / ansvar og hva kan de gjøre for og få best mulig avtale?

Hilsen

Terje

Skrevet
pm sendt :)

Hei Ellingsen

Har selv 2 gutter som blir 18 i September , biler er kjøp inn og under oppfiksing ( BMW selfølgelig )

Den ene er en 318TDS 97 mod den andre er en 520IA og 97 mod.

Begge har AC og ABS regner med att det og er ASC på begge.

Hva vil prisen være for delkasko / ansvar og hva kan de gjøre for og få best mulig avtale?

Hilsen

Terje

Hei,

Skal bilene stå på de eller deg? Jeg trenger litt mer info med navn, kjørelengde etc.

Send meg gjerne en PM. :)

Mvh

Bjørn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...