Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
må jo av med 3 tonn deksler for i det hele tatt se slangene som går ifra turbo til intercooler og videre til manifoilene på min 530dat... eneste løsning plassen man får gjort dette er slangen som går ifra "luftfilterboksen" til skjermen, og den er 4kantet og vanskelig og tette... enda en grunn til og holde seg unna automat :P

eller bare en god grunn til å holde seg unna turbodiesel ;)

Skrevet

hehe:) kunna ikke tengt meg en annet i en e39 som er bruksbil, forbruk på 0.52 på langkjøring og gjør 0-100 på 8.3 sec eller 6.2-6,6 sec etter remapping (med automat) :)

vil tro at bmw tar hånd om saken dersom dette skulle skje...så de ikke får samme ryktet som gasspedalhendelsen til Toyota:P

Skrevet

Har hørt om samme problemt . Da var det noe galt med ventiler/kam/ventilløftere, tror noe var knekt. Endte opp med bytte av turbo og dyser + noe mere før feil ble funnet.

Skrevet

er vel ikke ofte man hører om skrekkeksempler som dette? Tengte på og legge en kniv i dørlomma slik at man kan skjære over slangen fra IC til innsuget dersom dette skulle skje... har man manuelt gir er det såklart ikke noe problem, litt værre med oss som har autolat :P

Skrevet

Det samme skjedde med bilen min i gårkveld. det røyk ekstremt mye. det viste seg at d var stor slakke inn og ut på turboen (ingen ting opp og ned.) jeg tok av innsugsslangen. den var full av motorolje..

bare å bestille ny turbo på min hvertfall, og rense alle rører og ic for olje.

Skrevet
er vel ikke ofte man hører om skrekkeksempler som dette? Tengte på og legge en kniv i dørlomma slik at man kan skjære over slangen fra IC til innsuget dersom dette skulle skje... har man manuelt gir er det såklart ikke noe problem, litt værre med oss som har autolat :P

Det er ikke lett å stoppe en overrusende diesel med manuelt gir heller ,jeg brukte opp clutchen på en bil jeg ønsket å stoppe på denne måten.(2.8 liter Fiat diesel på 4-5000 rpm har et meget bra moment på rein oljedamp.) det tror jeg BMW`n har også.

Skrevet

Er vel heller et hint om at man bør bytte veivhusventilasjons filter litt oftere en det BMW foreslår...

Skrevet

Emmsport i Trondheim sier 60000 km på veivhusventilasjonsfilter.

Jeg byttet mitt etter 40000 km og det var helt fint det. Kunne godt ha kjørt lengere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...