Ad|oS Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Er litt over middels interessert i bilpleie, og vurderer derfor å starte opp med dette til høsten, litt mer enn bare på hobbybasis. Med tanke på dette lurer jeg litt på hva folk mener er en akseptabel pris å betale for ulike servicer som en bilpleier kan tilby. Eksempelvis bilvask, interiørjobber, skinnrens, polering osv. Finnes også ulike "grader" av dette, så gjerne spesifiser hva du tenker på... Vil presisere at det her er snakk om "detailing", ikke "valeting." Kvalitet er satt som et av de viktigste kriteriene, og det er viktigere for meg å gjøre en god/bra jobb enn å gjøre mange. Så, hva syns folket?
elementz Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Kan vel anbefale deg og undersøke litt, kanskje undersøke bare her på bimmers hvilken målgruppe med tanke på alder/bil som har intresse for det.. Entusiasten gjør det jo selv, mens hobby-entusiastene gjør det halveis men kan velge den "lette" veien med å betale noen for å gjøre det. Så er absolutt noe og hente, men noe mer enn hobby-basis er jeg usikker på. Angående meg selv skulle jeg betalt deg 1000-1500 for skikkelig polering for å fjerne vaskeriper og lignende. Men så har jeg jo sett resultatene dine, så en visning av resultat er veldig relevant.
flobben Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 prisen for lakkrens og polering her i byen på et annerkjent butikk var 1400,-. Nå vil jeg tro at den jobben går en del fortere en en del av gutta på dcn bruker og resultatet blir vel deretter også. Så med vanlig dcn tidsbruk så burde prisen ligge en del over 1400,-. Men igjen vanskelig å si hva folk ønsker å bruke på noe slikt. En så grundig detaling er jo for spesielt interesserte og ikke hvermansen i gata.
carlhaakon Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 litt priser på denne siden http://www.poleringskongen.com/vitilbyr.asp?m=4
Ad|oS Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Skrevet Mai 7, 2010 Ingen andre som har kommentarer? Legger vekt på at det er kvalitet som er poenget her, og ikke en jobb som skal bli gjort fort og galt...
todleif Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Du er vel på dcn? Har du posta spørsmålet der? (er ein på dcn som posta eit lignende spørsmål for ikkje so altfor lenge siden) Skal du tjene penger på dette, må du nok ta deg skikkeligt betalt. So 1500,- for ein 15-20 timers jobb går nok ikkje
ullsokken Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Tror vell jeg hadde dratt litt rundt spurt og gravd skikkelig fått pris lister og sånt for å se om hva prisen i nærområdet er. I begynnelsen tror jeg det er viktig ha en overkommelig pris, for at kunder skal oppdage deg, fortelle om deg til naboer og kjente om de er fornøyd med jobben og prisen... når man har samlet seg en god kundegruppe sakte øke litt i pris.
Ad|oS Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Skrevet Mai 7, 2010 Er på DCN ja, men er greit å høre hva folk her synes en slik jobb kan være verdt. Jeg er ganske klar selv på hva jeg mener det er verdt, men vil ha andre tilbakemeldinger også. Stort sett går det i enten Arina bilpleie (billig, men resultatet er deretter), eventuelt de som leverer Di-Tec. Men det blir noe annet igjen mener jeg... Problemet med å starte lavt er at de som du allerede har som kunder vil lure på hvorfor du plutselig har satt opp prisen. Leverer du bedre jobb nå, eller er det andre grunner. Vet hvertfall at jeg hadde vært litt skeptisk om jeg handlet produkter/tjenester fra noen, og de plutselig doblet prisen på det jeg kjøpte...
Lars89 Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Hvis du skal tjene penger av betydning (ha det som jobb?) tror jeg nok du må kutte litt ned på standardene av og til. Ikke stå hele uka med en bil... Er ikke alle som trenger show-finish Men du satser kanskje på litt finere kunder som betaler det det koster? Tror absolutt kundegrunnlaget er det bare du ikke priser deg heeelt ut i forhold til Arina og andre tvilsomme sjapper
Ad|oS Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Skrevet Mai 7, 2010 Trenger ikke gå for show-finish hver gang nei, altså 3-4-5 stegs poleringer som tar minst 20-30 timer, men en 1-stegs polering tar ikke kort tid akkurat det heller. Med mindre du gjør som billigsjappene og vasker bilen på et kvarter, bruker 1time på polering og ferdig med den bilen... Håper heller å gå for de som ønsker å ha en kvalitetsjobb ja Prisen kommer til å være noe helt annet enn Arina sine priser, så å fire på kvaliteten er ikke aktuelt. Enten må man konkurrere på pris, eller så må man differansiere seg på andre måter. Mitt valg er definitivt differansiering, og da gå for et kvalitetsjobber
Superbeetle Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Nå vet jeg ikke noe ca pris, men hvor lang tid bruker / har du planer om å bruke på en slik jobb? Tror vel eeegentlig at det er lettere å tjene penger og større marked for vask med svamp etterfulg av en runde budsjettvoks.. Det er urovekkende mange mennesker som står i vaskehallene med nye biler til xxx hundre tusen som ikke nødvendigvis er så skitten, men av prinsipp blir de dynket inn i avfetting hver gang og vasket med den der kosten. Gjerne felgene i samme sleng som det hjørnet av bilen de er på.. Vil tro hele gjengen er strålende fornøyd og litt småstolt over hvor ren og pen bil de har.. Men nå ble litt OT fra meg... (igjen)
ullsokken Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Trenger ikke gå for show-finish hver gang nei, altså 3-4-5 stegs poleringer som tar minst 20-30 timer, men en 1-stegs polering tar ikke kort tid akkurat det heller. Med mindre du gjør som billigsjappene og vasker bilen på et kvarter, bruker 1time på polering og ferdig med den bilen...Håper heller å gå for de som ønsker å ha en kvalitetsjobb ja Prisen kommer til å være noe helt annet enn Arina sine priser, så å fire på kvaliteten er ikke aktuelt. Enten må man konkurrere på pris, eller så må man differansiere seg på andre måter. Mitt valg er definitivt differansiering, og da gå for et kvalitetsjobber Hmmm.. høres ut som du har peiling på hva du driver med så ville nok betalt litt mer for at noen som har peilig på det og bruker lengre tid enn en av de utlendingene som driver håndvask og bilpleie borti gata her som gjør like god jobb som om man prøver selv første gangen..
bmwkizn Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Jeg var selv inne på tanken å starte bilpleie for noen år siden. Problemet er at det er russisk rulett å basere seg på privatkunder. Det lønner seg å kontakte dine lokale bilforetninger å høre om det er mulighet for en del jobber fra dem. Får du til å få huket et par bilforetninger der du står for det meste av klargjøring etc så er det litt safere og starte. Å bassere seg KUN på privakunder blir litt vel risky etter min mening Kan også være lurt å sende rundt reklame der du tar på deg møbelrens også. Ihvertfall frem til du har bygd deg opp et rykte og en kundekrets. Angående priser så kommer det helt an på hvordan jobb du gjør, og hvor lang tid du bruker på den.
Ad|oS Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Skrevet Mai 7, 2010 Nå vet jeg ikke noe ca pris, men hvor lang tid bruker / har du planer om å bruke på en slik jobb?Tror vel eeegentlig at det er lettere å tjene penger og større marked for vask med svamp etterfulg av en runde budsjettvoks.. Det er urovekkende mange mennesker som står i vaskehallene med nye biler til xxx hundre tusen som ikke nødvendigvis er så skitten, men av prinsipp blir de dynket inn i avfetting hver gang og vasket med den der kosten. Gjerne felgene i samme sleng som det hjørnet av bilen de er på.. Vil tro hele gjengen er strålende fornøyd og litt småstolt over hvor ren og pen bil de har.. Men nå ble litt OT fra meg... (igjen) På en 1-stegs jobb går det gjerne 8-12timer et sted, alt etter hvor lang tid vasken tar og hvor vanskelig lakken er. Kan fort gå en del timer ekstra også om man kommer på trøblete lakk også... Er selvfølgelig et mye større marked, men når jeg stiller et krav om kvalitet, så er det ikke aktuelt å gå ned på det. Raske jobber som vask er jo ingen umulighet, og her vil jeg tro jeg kan ha en noenlunde konkurransedyktig pris med hensyn til hva du får på en bensinstasjon. Mange er godt fornøyd med det ja, men vil henvende meg mer til de som ønsker det lille ekstra. Skal jeg gå for dette prosjektet er det nok ikke like mange gamle shabby E30 som vil komme til meg Hmmm.. høres ut som du har peiling på hva du driver med så ville nok betalt litt mer for at noen som har peilig på det og bruker lengre tid enn en av de utlendingene som driver håndvask og bilpleie borti gata her som gjør like god jobb som om man prøver selv første gangen.. Som du ser overfor, så går det gjerne en del tid, selv på de "raske" jobbene. Øker du opp til show car finish, så er det forståelig en betydelig mengde arbeidstimer som går med. Mens en del bilpleiefirma bruker produkter som skjuler ripene, så er jo min "misjon" å fjerne dem i stedetfor. Dermed vil bilen holde seg bedre i lengre tid Jeg var selv inne på tanken å starte bilpleie for noen år siden. Problemet er at det er russisk rulett å basere seg på privatkunder. Det lønner seg å kontakte dine lokale bilforetninger å høre om det er mulighet for en del jobber fra dem. Får du til å få huket et par bilforetninger der du står for det meste av klargjøring etc så er det litt safere og starte. Å bassere seg KUN på privakunder blir litt vel risky etter min mening Kan også være lurt å sende rundt reklame der du tar på deg møbelrens også. Ihvertfall frem til du har bygd deg opp et rykte og en kundekrets. Angående priser så kommer det helt an på hvordan jobb du gjør, og hvor lang tid du bruker på den. Kommer nok uansett ikke til å tørre å starte opp 100% med en gang, men heller litt forsiktig å se hvordan det går. Kommer til å holde på med bilpleie i fremtiden uansett, spørsmålet er bare om jeg skal ta det skrittet videre og faktisk gjøre penger ut av det. Merker godt at det å basere seg på et godt rykte er den beste måten å skaffe seg jobber. De som henvender seg til meg er jo folk som har sett noen av mine tidligere jobber, og derfor ønsker å ha meg til å ta deres bil også
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Tror de beste er og fortsette som du jør, under bordet på hobby basis.. De er vanskelig og tjene penger på dette siden de tar mye tid og en vanlig bil eier nesten ikke ser forsell på om du bruker to eller tyve timer på jobben. Du blir også utrolig lei av dette etter hvert, de er ikke mange på 50 som står og polerer biler hele dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå