Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen var litt tungstarta i går, i dag tidlig starta den helt fint. Stoppa den i 5min og starta igjen, da var den tungstarta og gikk ikke rent.. Høres ikke helt frisk ut og forbruksmåler viser 2.5l på mila, hva skjer montro? Mistenker en sensor eller noe, synd jeg ikke har tilgang på diagnoseutstyr.

Skrevet

LMM? Veiv-føler? Bensinpumpa? (Lukter det bensin av eksosen?)

Kommer ikke utenom diagnose!

RS

Bilen var litt tungstarta i går, i dag tidlig starta den helt fint. Stoppa den i 5min og starta igjen, da var den tungstarta og gikk ikke rent.. Høres ikke helt frisk ut og forbruksmåler viser 2.5l på mila, hva skjer montro? Mistenker en sensor eller noe, synd jeg ikke har tilgang på diagnoseutstyr.
Skrevet

Hei igjen!

Da har man feilsøkt litt, har ikke tilgang på diagnose i umiddelbar fremtid.. Bytta alle coilene, enda samme greia.. Drar dårlig og fusker litt ved plutselige pådrag.

Går forøvrig ganske fint på tomgang. Har lagt merke til 2 ting. Eksosen har en dypere/mer stille tone nå enn normalt. Eksosen er _mye_ varmere enn normalt, dro bilen litt ut på girene i en motbakke etterfulgt av skikkelig "svidd eksos" lukt.

Det snodige, bilen gikk helt normalt når jeg kaldstarta den i dag. Varte kanskje 15min før den plutselig som lyn fra klar himmel mistet trekkraft igjen.

Sjekka innerste plugg da jeg merka litt oljesvetting fra toppdekselpakning når jeg bytta plugger for litt siden

080520101090.jpg

Ser da greit ut ?

Skrevet

Sjekk toppdekselpakning.. se om du ser noe lekkasjer ? hvis det er lekkasje der, så prøv å bytt toppdekselpakning. ble gjort på bilen min også og da så ikke tennpluggene så pene ut, noe av samme som du har bildet der.. nesten værre. hvis ikke så ta en diagnose som sagt.

Skrevet

Hmm, men sålenge olje ikke når elektrode skal vel ikke bilen oppføre seg sånn? Har nok litt svetting innerst mot torpedoveggen, men det har 90% av alle e39er som farter rundt virker det som :)

Oppførte bilen din seg rart pga denne svettinga?

Jeg rengjorde forøvrig pluggene uten noe merkbar forskjell.

Skrevet

nei er nok sant i det du sier "Nytern" ja og m50 motorene.. :P ja om du har rengjort skal det uansett ikke påvirke motoren i å fuske eller høy bensinforbruk, jeg bare nevnte det men tenkte meg ikke helt om før jeg leste teksten litt mere nøye en gang til.. så glem det jeg sa som sagt. men litt svetting er nok ikke farlig:) ta en Diagnose ! :)

Skrevet

Diagnose er nok det sikreste kortet ja, får se om jeg finner noen som kan gjøre det for meg i morgen. Jaggu, lambda ja.. Høres jo ikke helt umulig ut det mtp at den går normalt når den er kald.. Tar meg en tur ut nå for å se om den enda oppfører seg fint kald.. :) Takk for all hjelp, det varmer i disse billøse tider :lol:

Skrevet

Da har jeg testa bilen en tur, går helt fint/normalt de første 20min før den plutselig mister masse effekt.. Høres skikkelig innestengt ut når man ruser den. Hadde det vært kat'en burde den vel gått dårlig hele tida? Forvirrende dette :)

Skrevet

Jeg sliter med akkurat det samme...

Den mister så og si all motorkraft etter 15-20minutter, men plages ikke med at den er tungstartet når motoren er kald...

Har time for diagnose i morgen, mulig jeg slipper hvis du får sjekket i dag :D:P ?

Skrevet

Skal ut og sjekke nå, min er heller ikke tungstarta når den er kald.. Tar etpar sek ekstra når den er varm bare :)

Skrevet

Starter motoren og går normalt når den er kald, for så å fjuske når den blir varm så er jeg 90% sikker på at det er et Lambda-problem. M52 har vel 2stk Lambda? En før og en etter Katta!?

Lambda er helt vanlig problem på den litt eldre M50.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...