Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, alt for mange slike ulykker her på sørlanandet.

ser ut som bmw'n har hatt litt fart, men tanke på bremsesporene og skadene på bilen

Skrevet

Veldig triste saker dette her, den døde var jo så alt for ung! Vi får sende noen tanker til familen og de nærmeste pårørende.

E39 viser jo gang på gang å være skuddsikre biler, nok en gang så slipper den "idiot" kjørende BMW eieren fra med bare skader(Heldivis selfølgelig). Man kjøper seg sikker het når man kjøper E39 så sånn sett så er det jo fine ungomsbiler :)

Skrevet

Kjørte bmw'en på forkjørsvei? inndraging av førerkort vil det nok bli med tanke på de bremsespora.

Synd med 19åringen, men bra de 3 andre berga.

Skrevet
Veldig triste saker dette her, den døde var jo så alt for ung! Vi får sende noen tanker til familen og de nærmeste pårørende.

E39 viser jo gang på gang å være skuddsikre biler, nok en gang så slipper den "idiot" kjørende BMW eieren fra med bare skader(Heldivis selfølgelig). Man kjøper seg sikker het når man kjøper E39 så sånn sett så er det jo fine ungomsbiler :)

En av kriteriene når jeg skulle handle første bil, en som kan være sikker om noe skulle skje. Mamma hater bilen min, hun skulle helst sett meg i en gammel corsa..

Skrevet

Jeg er pokker ikke sikker på om du hadde ovelevd et såpass hardt sidestøt som Ventoen har fått heller

Begynner å bli en alt for hyppig frekvens av ulykkeshistorier på fvn.no siste årene :( Sørlandet er skikkelig utsatt, av en eller annen grunn.

Skrevet

Jeg er pokker ikke sikker på om du hadde ovelevd et såpass hardt sidestøt som Ventoen har fått heller

Nå er jo ikke VW Vento fra tidlig 90 tall særlig kjent for å være trafikksikker da! Tror nok sjansen for å overleve en slik kollisjon er vesentlig mye høyere i en E39 med mer solid konstruksjon, sideairbag og airbag i A-stolpen!

Husker en ulykke for noen år siden som rammet familien til en kamerat! En familie på to voksne og to små barn var på vei til fjellet i sin E39 528I Touring (tror det var rundt en 98 modell)! Farten er 70-80km/t da bilen får en uventet sleng i en høyresving, antiskrensen klarer ikke å redde dem fra at det går galt! BMWen treffer siden på en buss med hekken, blir flippet rundt og treffer en Toyota Avensis med to personer i front mot front! Den ene omkommer momentant og den andre blir alvorlig skadd! I BMWen så slipper de fra det hele med et stuet håndledd og kuttskader fra knust glass, barna var helt uskadde! :shock:

Etter det så har jeg alltid sett på E39 som en solid og trygg bil som jeg godt kunne frakta unger i!

Skrevet

Faren med den tankegangen er jo at man ser sånt som dette, føreren av E39'en tror han er udødelig, så han tramper pedalen i bånn og peiser på.

Sånne skrensespor får du ikke i en 50-sone med mindre du er på feil side av 100km/t når du begynner å få panikk.

Jeg hadde også alltid en god følelse av sikkerhet da jeg kjørte E39'en min, men den kunne likegjerne blitt et drapsvåpen,siden den knuser de fleste andre litt eldre personbiler i en smell.

Skrevet

Tenk som så at sjåføren av BMWen må leve resten med et drap i bakhodet ..

Han må ha ligget "litt" mer en 50 over med de lange spora og en så total vraket bil? :P

Skrevet

R.I.P

Alltid tragisk med ulykker, spesielt når de involverte er så unge. Holdt på å styrke med for et år siden selv...

Fredrik 90: Det er ingen tvil om at E39 er en bedre konstruksjon og vil tåle en sidekollisjon mye bedre enn Vento (Golf 3) men man skal aldri undervurdere kreftene i en kolisjon.

En bråstopp/frontkolisjon i noe særlig mer enn 80-90km/t overlever man ikke uansett bil... Da kolapser både bilen og indre organer.

Selv om biler får både 4 og 5 stjerner utføres testene i latterlige 56km/t. Hadde de holdt 80 hadde resultatene i mange tilfeller blitt katastrofale.

Og 98 mod E39 har ikke antiskrens. Kun antispinn... Hjelper lite hvis man får sleng på bilen...

Skrevet

Er nok enig med Lars89 her, dessuten har jeg hørt rykter om at enkelte biler er konstruert for å gå gjennom ncap testen med høyest mulig resultat, men ikke nødvendigvis være den mest trafikksikre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...