Wacman Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Der kan du i alle fall glemme å inkludere BMW,særlig E39.. De ville helst ikke ncap-teste den bilen,pga nettopp egenskapene den har i en krasj. Den dreper fotgjengere,og lemlester andre personbiler... Men dødsfall i trafikken er uansett en tragedie,noe denne tråden startet med å si. Håper dette kan unngås i fremtiden,så unge mennesker burde aldri dø pga dårlig vurderin gsevne.
Sjøbuse Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Jeg er pokker ikke sikker på om du hadde ovelevd et såpass hardt sidestøt som Ventoen har fått heller Nå er jo ikke VW Vento fra tidlig 90 tall særlig kjent for å være trafikksikker da! Tror nok sjansen for å overleve en slik kollisjon er vesentlig mye høyere i en E39 med mer solid konstruksjon, sideairbag og airbag i A-stolpen! Husker en ulykke for noen år siden som rammet familien til en kamerat! En familie på to voksne og to små barn var på vei til fjellet i sin E39 528I Touring (tror det var rundt en 98 modell)! Farten er 70-80km/t da bilen får en uventet sleng i en høyresving, antiskrensen klarer ikke å redde dem fra at det går galt! BMWen treffer siden på en buss med hekken, blir flippet rundt og treffer en Toyota Avensis med to personer i front mot front! Den ene omkommer momentant og den andre blir alvorlig skadd! I BMWen så slipper de fra det hele med et stuet håndledd og kuttskader fra knust glass, barna var helt uskadde! Etter det så har jeg alltid sett på E39 som en solid og trygg bil som jeg godt kunne frakta unger i! ville ikke sakt E39 er så alt for trygg bil. alt er avhengig av fart og ulykken. hadde nok vært ganske farlig å være sjåfør i en E39 om den fikk en E39 i døra slik som ventoen gjore. her er en E39 som kjørte av veien i ca 50-60 km/t gikk over en bit med gress på ca 10 meter før den traff litt busker og kratt og deretter traff bilen en skog. sjåføren var litt beruset og prøvde å stikke av. men orket ikke gå mer enn 150 meter fra bilen. da la han seg og flyttet seg ikke før ambulanse og politi var der. han brakk vist flere ribben og en arm. også var det noe med ryggen. er mange år siden. så husker ikke alt sammen.
ullsokken Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Når du ikke klarer reagere på de 10 meterne med gress engang når du ligger i 50-60, og når det heller ikke skjer noe i hjernen når du ser busker men alikevell klarer krølle bilen din soppas mye i noen trær BAK de buskene igjen er det noe feil. Tviler på om han lå i 50-60 da. Mye høyere fart så ser jeg muligheten for det..
Sjøbuse Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 politi hadde sjekket opp i alt mulig og han hadde vist ikke mer enn det ifølge dems etterforskning. vet ikke om farten var når han kjørte av veien eller når bilen traff trærne da. han kjørte ut i veumskauen. og der er det ikke så lett å ha så veldig stor fart. da går det jo slik. hehe. bilen sto også hos falken i flere uker til politikontroll. og ingen fikk røre bilen
Fredrik 90 Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 ville ikke sakt E39 er så alt for trygg bil. alt er avhengig av fart og ulykken. hadde nok vært ganske farlig å være sjåfør i en E39 om den fikk en E39 i døra slik som ventoen gjore. her er en E39 som kjørte av veien i ca 50-60 km/t gikk over en bit med gress på ca 10 meter før den traff litt busker og kratt og deretter traff bilen en skog. sjåføren var litt beruset og prøvde å stikke av. men orket ikke gå mer enn 150 meter fra bilen. da la han seg og flyttet seg ikke før ambulanse og politi var der. han brakk vist flere ribben og en arm. også var det noe med ryggen. er mange år siden. så husker ikke alt sammen. Nå er det ingen som har sagt at man er udødelig i en E39 men til å være en konstruksjon fra 1995/96 så er det en meget sikker bil! Synes det er noe uggler i mosen når det gjelder det du påstår angående den bilen du viste til! En ting er at farten var 60 km/t og føreren ikke bremset så skulle bilen likevel bli bremset av den plenen og de buskene til i allfall godt under 50 km/t og ut i fra skadene på bilen så vitner det til langt høyere fart så det tror jeg bare ikke på. Men det at føreren ikke bremset i det hele tatt synes jeg er veldig rart! Hadde sjåføren også hatt setebelte på seg så hadde kan kanskje sluppet fra det hele med noen blåmerker! Men når det er sagt! La oss si han kjørte en Passat fra 95/96 med den farten som han hadde med E39en og kjørt ut på samme måte, da hadde han kanskje ikke stått på beina i dag eller i værste fall liggi seks fot under!
Sjøbuse Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 nå var sjåføren beruset da. så bremser var sikkert ikke i tankene hans engang. og en gressplen bremser ikke en bil så veldig om man ikke rører bremsene. og heller ikke en busk. vet ikke om beltet ble brukt. men det ble det sikket ikke. og jeg skrev også i et senere innlegg at jeg ikke vet om farten var når den gikk av veien eller når den traff trærne. mest sansynlig var det når den treff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå