Hans Wilhelm Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 Forslag til felgrens som er effektiv, men som ikke koster skjorta? Synes det går "mye" av det, så greit å finne noe som ikke er så dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 Forslag til felgrens som er effektiv, men som ikke koster skjorta? Synes det går "mye" av det, så greit å finne noe som ikke er så dyrt. Brukte denne mye før, de selger den på Mekonomen og Meca bl.a Syrefri, selvsagt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 [Helt enig her ja... var i usa i påsken da var det rett inn på wall-mart å handel inn 60 stk microfiber kluter. koster jo ingen ting der borte. betalte vel 25 kr for 10 stk:) så hiv pusseskinnet i søpla, microfiber som er tingen nå... guds gave til oss som polerer biln:) Men så er det viktig å huske på at billig microfiber ofte er dårlig microfiber. Dessuten er ikke alle beregnet til lakk. Jeg kjøpte også masse microfiber i USA da jeg var der, men idag bruker jeg disse kun til glass og interiør. De riper rett og slett, prøv selv på en cd-plate f.eks. Meguairs, Cobra, Chemical Guys og Green Monster bl.a har gode kluter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 Ser sykt deilig ut med sånn foam-canon.... Har på min karcher spyler en egen tank til påfyll med såpe. Det er også mulig å stille blandingsforholdet med vannet på denne.Er det mulig å bruke denne som foam-canon ved påfyll av sånn foam-såpe?? Eller må man kjøpe sånn man setter på enden av skaftet.... Den funker den! Se test her: http://www.detailersclub.no/forum/topic ... ntry129107 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 Heisveis!Jeg kan ingen ting om polering, og har derfor noen sprørsmål.. Jeg har fått Meguairs 3 step polish opplegg med produktene (håndprodukter): - DeepCrystal paint cleener - DeepCrystal polish - DeepCrystal carnauba wax Lest / hørt at etter vasken er det clay som er tingen. Hva anbefales her? Er denne god: http://www.blankbil.no/ds_product_info. ... ucts_id=80 Hvordan legger dere på polish / voks, og fjerner det? Er denne anbefalt for å legg på? http://www.blankbil.no/ds_product_info. ... cts_id=352 Og denne for å ta av: http://www.blankbil.no/ds_product_info. ... cts_id=225 Kjøper også inn disse til vask: http://www.blankbil.no/ds_product_info. ... cts_id=360 http://www.blankbil.no/ds_product_info. ... cts_id=351 Ser det greit ut? Er det noe jeg har glemt? Ingenting å utsette på den listen din der nei! Kjør på, bare godprodukter det der Har den Cobra microfiberen selv..den er helt vilt god! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
largund Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 Spørsmål om avfetting/såpe? Og aller først beklager jeg om spm allerede er besvart i denne tråden eller andre steder i forumet. Jeg er bare ikke tilstrekkelig interresert i å gnikke og gnu på bilen til å søke/lese hundrevis av poster for å finne svaret. Spm er altså om hvilken avfetting/såpe, som ikke fjerner voksen, jeg kan bruke for å sause inn bilen med før spyling med høyttrykkspyler? Som sagt så er jeg ingen "shiner" og jeg syns spyling med høyttrykk holder i lange baner som regelmessig renhold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 Spørsmål om avfetting/såpe?Og aller først beklager jeg om spm allerede er besvart i denne tråden eller andre steder i forumet. Jeg er bare ikke tilstrekkelig interresert i å gnikke og gnu på bilen til å søke/lese hundrevis av poster for å finne svaret. Spm er altså om hvilken avfetting/såpe, som ikke fjerner voksen, jeg kan bruke for å sause inn bilen med før spyling med høyttrykkspyler? Som sagt så er jeg ingen "shiner" og jeg syns spyling med høyttrykk holder i lange baner som regelmessig renhold. Hvis det er greit for trådstarter at jeg svarer på denne, så vil jeg anbefale deg Prickbort avfetting. Kjøpes bl.a på Statoil-stasjoner. Jeg sier ikke at den ikke fjerner noe voks, men den er "snillere" enn den de har f.eks på selvvaskene. Men hvorfor bruke avfetting hvis du har ny voks på bilen? Da bør den jo være ganske ren fra før? Jeg bruker omtrent ikke avfetting i sommerhalvåret, men det går mye i løpet av vintersesongen På såpebiten er det mange gode såper, kan bare svare for meg selv, men av de 5 såpene som står her, er det Meguiars Gold Class jeg liker best, mild og fin med masse skum. NXT car wash hvis bilen er veldig skitten, men den er tøffere på voksen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
largund Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 Trenger på ingen måte bruke avfetting når bilen er voksa... Men om man kan sause bilen inn i såpe før spyling og denne ikke tar voksen er jo det det beste. Har fram til nå ikke tenkt på bilsåpe/shampoo som noe man sprøyter over bilen før avspyling. Dette har vært forbeholdt "avfetting". Har til nå brukt ett sitrus-basert produkt som har vært veldig snillt med voksen men er straks tom for dette og ville gjerne ha noe som "ikke" tar voksen i det hele tatt... Skal prøve dette med å sause den inn i såpe/shampo... Tusen takk for hjelpa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet Juli 23, 2010 Share Skrevet Juli 23, 2010 Her er en liten shinings fra min første bildetråd av min fars 07-Mercedes 200 AMG. http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... 9#p1654129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 23, 2010 Share Skrevet Juli 23, 2010 AMG er det vel ikke, er det ikke bare en vanlig C-klasse Avantgarde med AMG felger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet Juli 23, 2010 Share Skrevet Juli 23, 2010 Ja, glemte å slenge med Edition, ikke AMG direkte. Den har AMG bremser, felger å eksos. Samt spoiler pakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet Juli 23, 2010 Share Skrevet Juli 23, 2010 Ser sykt deilig ut med sånn foam-canon.... Har på min karcher spyler en egen tank til påfyll med såpe. Det er også mulig å stille blandingsforholdet med vannet på denne.Er det mulig å bruke denne som foam-canon ved påfyll av sånn foam-såpe?? Eller må man kjøpe sånn man setter på enden av skaftet.... Den funker den! Se test her: http://www.detailersclub.no/forum/topic ... ntry129107 Se her ja, dette var jo årets tips 2010!!! Skal rett av å kjøpe meg en slik en... Så trengs vel bare en god oppskrift på skummet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Juli 24, 2010 Share Skrevet Juli 24, 2010 Noen spørsmål fra meg etter å ha lest gjennom hele tråden: Har nå meguiars step1, 2, og istedenfor step3 wax ble det nxt tech wax. Etter hva jeg forstår er ikke denne sistnevnte en skikkelig voks. Er da step 3 et bedre valg likevel? Eller meguiars #16, kan jeg bruke den istedet, vil den være bedre? Kan jeg bruke den oppå alt dette igjen? Hva er forskjellen på f.eks voks av typen meguiars #16 og en flytende hardvoks? Hvilke forskjellige egenskaper gir disse? Hva er sealer, protection, beskyttelse, er alle disse tre det samme? Hvor i påføringsrekkefølgen legges dette? Og noen eksempler på ok produkter (ikke for maskin)? Om man har en bil som f.eks er behandlet for 2 mnd siden, kan man begynne rett på polish på ny, eller må alt det gamle av på et vis? Swissvax Concorso, er denne vesentlig bedre enn meguiars #16 for den vanlige mannen i gata (meg), men som ønsker en blank og flott bil? Ser jo at den er i en helt annen prisliga, så at det er en bedre voks skjønner jeg, men vil den oppleves som vesentlig bedre av meg? Jeg ønsker meg en bil som ser blank ut, har en hard og glatt overflate og hvor dette varer litt slik at jeg slipper å ta full runde hver måned. [space], hvordan er dine erfaringer med #16? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 24, 2010 Share Skrevet Juli 24, 2010 Noen spørsmål fra meg etter å ha lest gjennom hele tråden:Har nå meguiars step1, 2, og istedenfor step3 wax ble det nxt tech wax. Etter hva jeg forstår er ikke denne sistnevnte en skikkelig voks. Er da step 3 et bedre valg likevel? Eller meguiars #16, kan jeg bruke den istedet, vil den være bedre? Kan jeg bruke den oppå alt dette igjen? Hva er forskjellen på f.eks voks av typen meguiars #16 og en flytende hardvoks? Hvilke forskjellige egenskaper gir disse? Hva er sealer, protection, beskyttelse, er alle disse tre det samme? Hvor i påføringsrekkefølgen legges dette? Og noen eksempler på ok produkter (ikke for maskin)? Om man har en bil som f.eks er behandlet for 2 mnd siden, kan man begynne rett på polish på ny, eller må alt det gamle av på et vis? Swissvax Concorso, er denne vesentlig bedre enn meguiars #16 for den vanlige mannen i gata (meg), men som ønsker en blank og flott bil? Ser jo at den er i en helt annen prisliga, så at det er en bedre voks skjønner jeg, men vil den oppleves som vesentlig bedre av meg? Jeg ønsker meg en bil som ser blank ut, har en hard og glatt overflate og hvor dette varer litt slik at jeg slipper å ta full runde hver måned. [space], hvordan er dine erfaringer med #16? Tech Waxen er ein lakkforsegler. Den skal vare lenger enn step 3 voksen. Det er 3 måter du kan legge beskyttelse på bilen din. Lakkforsegler Voks Lakkforsegler-Voks MG 16 er ein voks, so den kan legges oppå ein lakkforsegler. Hugs at MG 16 skal legges på tyyynt! Den er litt hard å ta av igjen. Den skal gi lenge beskyttelse, men dette har eg ikkje testa enno. (kjøpte den i juni) Er vel ikkje noke stor forskjell om voksen er flytande eller i paste form Protection=beskyttelse Som er voks/lakkforsegling Sealer=Lakkforsegling. (men er litt usikker, det kan gjelde voks og) For mannen i gata er det sikkert hipp som happ om det velges Concorso eller MG16 Ser sikkert ikkje forskjell. (men Concorso lukter himmelsk og du må ha på voks ofte! ) Concorso koster jo ein del meir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 24, 2010 Share Skrevet Juli 24, 2010 TechWax er som nevnt her en lakkforsegler med omtrent null voks i seg. Du legger den FØR voksen, så den ligger å beskytter lakken din. Tilslutt vokser du over alt dette, for å få en blank finish Meguiars #16 er finfin! Flytende hardvoks tror jeg ikke finnes... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå