thoslags Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Bilen skal inn for diagnose osv, men ikkje før den 25 mai. Bilen drar greitt egentlig, denvirker ikkje lat. Men når eg ligg i 80-100kmt i 4 eller 5 gir og trakker til so er det ikkje so bra bunndrag. Min søster har og en 320dm47 og kjennes ut som den har meir moment rundt 2000rpm. Om eg tar forbikøyring med den i 80kmt 4gir so fyk eg fort forbi. Mens min virker hakke latere. Litt mindre respons på gassen. Lmm er byttet. Den har ikkje vert inn for sletting av feilkoder, men den går betre nå enn når lmm var gåen. Har hørt at viss en trykkføler som sitter i bakkant av insugningmanifold svikter, då blir den lat på lavt turtall. Eller at det kan vere ladetrykks regulator. Vil berre høyre om noken trur dei veit kva årsaken kan vere?
Dirty Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 kamakselsensor eller gassspjeldsensor er også en mulighet
thoslags Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Skrevet Mai 12, 2010 kamakselsensor eller gassspjeldsensor er også en mulighet Ja der er og noke. Mykje det kan vere. Men lure fælt på ka som er mest sansynlig. Bmw tar seg so godt betalt at det hadde vore greitt med en meir eksakt feilsøkingsplan.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 12, 2010 Skrevet Mai 12, 2010 Visste ikke at det fantes gasspjeldsensor på disse. For meg høres det ut som tett veivhusventilasjonsfilter eller gåen LMM. At LMM har blitt dårlig på disse bilene er ikke et ukjent fenomen, men du burde spandere på deg en diagnose for å bekrefte dette da bytting av deler i hytt å pine ikke er lønnsomt.
thoslags Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Skrevet Mai 12, 2010 Veivhusventilasjon vart bytta sist sevice. 8000km til neste service so det kan ikkje vere det. Ja virker litt som det er defekt lmm. Men den er splitter ny. Skal selfølgelig ta diagnose først, men tviler på at eg får opp noke. Har hatt diagnose for 7-8 mnd siden. Då blei det bytta lmm. Og no har eg bytta den igjen. Men har ikkje vore inn for og kode eller slette feilkoder, kanskje det har noke å seie?
Bonden Skrevet Mai 12, 2010 Skrevet Mai 12, 2010 Er styreenhet omprogramert etter montering av den første LMM du byttet ? fra gammel til ny type brukes ikke det samme motorprogramet pga måten luftmengden måles på i LMM,
thoslags Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Skrevet Mai 12, 2010 Den gikk so mykje betre etter bytte at eg trudde den gikk skikkelig. Men no når eg sammenlikner min og min søsters 320d merker eg at bunndraget er dårligere. So du trur at programmering kan vere løsninga?
Bonden Skrevet Mai 12, 2010 Skrevet Mai 12, 2010 Hvis programet i styreenheten er tilpasset den gamle LMM`n fungerer det dårlig opp mot din nye Lmm ,du ser godt forskjell på ny og gammel type ved visuell kontroll,den nye har en egen kanal som luften går inn i før lufta treffer måle ellementet . Vil tro effekten er redusert med 20-25 hk og mye i dreimoment når dette ikke er tilpasset hverandre. nye typen ser vel ut omtrent slik som på bildet under.
thoslags Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Skrevet Mai 18, 2010 Ingen som veit ikkje ko lang tid bilen skal bruke frå 80-120 i 4 gir? Var ute å testa bilen litt. Fant då ut at den bruker 10-11 sekund frå 80-120 i 4 gir. Det er dårlig. 0-100 trur eg var sånn ca 12 sekund Bilen kjennes kvikk ut men tidene seie noke anna. Tenkte eg kunne skrive det her sånn at folk kan kommentere eller komme med innspill. Noken?
Fredrik Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 80-120 Km/t i 4. gear på rundt 10 sekunder er trolig ikke så galt. E46 320d med 136 HK skal iht. BMW bruke ca. 13 sekunder på den samme distansen i 5. gear.
thoslags Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Skrevet Mai 18, 2010 Prøvde bilen igjen på en nesten flat langstrekke. Satte bilen i 5 gir og kjørte eine veien 80-120 på 13.4 sekund og andre veien 80-120 på 11.5sekund. Hmm, syns det er vanvittig tregt. Tenker da på passat 1.9tdi til sammenligning. Den klarer 80-120 på 7-8 sekunder i 4gir. Vil eg oppnå mykje bedre resultat om eg chipper bilen? Størrelse på felger kan vel ikkje ha noke å sei når eg ligg i den hastigheten? Tenker da på at min søster har 17 tommer felger. Syns henner drar bedre.
Langlo Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 føler jeg har samme problemet jeg å.. den virker "lat" på lavt turtall.. so hold denne tråden oppdatert da
Lars89 Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 Hvor store/tunge felger har du? De har nok mer å si på ytelsen enn du tror. Merker veldig godt forskjell fra 18 til 20-tom selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå