Remi85 Skrevet Mai 22, 2010 Skrevet Mai 22, 2010 Tviler på at begge skiltlysene gikk samtidig. Man merker som regel ikke at en pære er gåen før nr to ryker og det blir helt mørkt der bak. Men når det gjelder lysene på E60 og 61 så er vel det en gjennganger på disse bilene. BMW innrømmer jo nå, etter at den nye 5 serien kom, at E60/61 var en problem bil. Spesielt lyktene og lysene. Din vasball! Aldri har eller kommer en E60/61 til og være en problembil. Jeg har virkelig forhørt meg på dette.
Otis Skrevet Mai 22, 2010 Skrevet Mai 22, 2010 Men har ikke e6x varsle for defekt skiltlys da? Min e39 har jo det.
Remi85 Skrevet Mai 22, 2010 Skrevet Mai 22, 2010 Men har ikke e6x varsle for defekt skiltlys da? Min e39 har jo det. Det stemmer. Ohm`s lov sier at jo mere spenning du tilfører en resistanse, jo mer effekt vil den spenningen utvikle. Om pærene ryker så kan dette tilsi snodig spenningsregulering. Sjekkes med et multimeter på batteri. Optimalt er 14,3 til 14,8V. Post resultatet av denne målingen er du snill.
F 11 Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Skrevet Juni 7, 2010 Men har ikke e6x varsle for defekt skiltlys da? Min e39 har jo det. Det stemmer. Ohm`s lov sier at jo mere spenning du tilfører en resistanse, jo mer effekt vil den spenningen utvikle. Om pærene ryker så kan dette tilsi snodig spenningsregulering. Sjekkes med et multimeter på batteri. Optimalt er 14,3 til 14,8V. Post resultatet av denne målingen er du snill. Mulitimeter resultat, 14,2-14,5v Da er det vel ikke noe snodig spenningsregulering vel Hva kan da vaere feil
CrZyWiz Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Tviler på at begge skiltlysene gikk samtidig. Man merker som regel ikke at en pære er gåen før nr to ryker og det blir helt mørkt der bak. Men når det gjelder lysene på E60 og 61 så er vel det en gjennganger på disse bilene. BMW innrømmer jo nå, etter at den nye 5 serien kom, at E60/61 var en problem bil. Spesielt lyktene og lysene. Din vasball! Aldri har eller kommer en E60/61 til og være en problembil. Jeg har virkelig forhørt meg på dette. Idiotisk kommentar ja!
F 11 Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Skrevet Juni 7, 2010 Tviler på at begge skiltlysene gikk samtidig. Man merker som regel ikke at en pære er gåen før nr to ryker og det blir helt mørkt der bak. Men når det gjelder lysene på E60 og 61 så er vel det en gjennganger på disse bilene. BMW innrømmer jo nå, etter at den nye 5 serien kom, at E60/61 var en problem bil. Spesielt lyktene og lysene. Din vasball! Aldri har eller kommer en E60/61 til og være en problembil. Jeg har virkelig forhørt meg på dette. Idiotisk kommentar ja! Tror han mente E39. Er jo endel el/tull med den..
Gjest Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 nei, ikke egentlig. er generelt lite el tull på bmw, om du sammenligner med en del andre merker.
Aquarius Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Bmw benytter vel en ganske standard type dynamo/spenningsrgulator (typ 70A) som finnes i et dusin andre modeller og bilfabrikater. Tviler derfor på at dynamo/spenningsregulator alene er årsaken og et generelt problem på enkelte modeller. Hvor gammelt er batteriet ditt, og hvor stor elektrisk belastning kjører du med (kjørelys, grøftelys etc)? Et slitent eller defekt batteri kan trekke mye ladestrøm som sammen med stort strømuttak til lys osv kan overbelaste både dynamo og regulator. Da mister du spenningsregulering og pærer flyr....
F 11 Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Skrevet Juni 7, 2010 Batteriet er vel like gammelt som bilen.... 2005 Kjorer som regel med park+groft paa dagtid, og xenon ved morket. Standard anlegg, ikke noe saerlig xtre utstyr som trekker strom. Har aldri vist noe tegn til at batt skal vaere daarlig. Ingen av paerene er defekte, kontrollerte etpar av de senest idag, saa sa maa det vel vaere noe annet...
Remi85 Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Din dynamo er på 170 ampere hvis jeg er riktig informert. Spenningen er flotters! Trur dette er kun tilfeldigheter.
F 11 Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Skrevet Juni 7, 2010 Men at ingen av dem lyser, og alle er intakt, hva skal man forsøke nå, før man må ty til diagnose til kr. 1. stk. laken..? Som sagt ser ikke pærene ut til å være gåene, selv om feilmeldingene er der...
posefant Skrevet Juni 12, 2010 Skrevet Juni 12, 2010 Hm, en ting jeg faktisk skal prøve er å ta ut pærene og sette de inn igjen. Hvis det viser seg å være kondens/fuktproblemer pga innvendige lekkasjer når man vasker i maskin (høytrykket blåser gjennom panoramaen og brønnene er ikke store nok til å ta unna vannet så det renner ut inne i bilen). Samme fenomen som på bad med 12V halogen, blir et mikroskopisk lag med vann i kontaktpunktet som gjør at strømmen stopper.
F 11 Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Skrevet Juni 14, 2010 Har tatt inn og ut originale og nye pærer, samt pusset litt på kontaktene. Ingen lys. Feilmeldingen og pærene som ikke virker er følgende: Right licenceplate Left licenceplate Right fog light (bak) Right reversing light. Begge kjørelys, venstre ryggelys, og venstre tåkelampe virker... Noen smarte ideer til videre framdrift utenom dyr feildiagnosering hos Bavaria?
Otis Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Enten LCM eller grunnmodul, uten at jeg er noen ekspert på e6x
Tolsen Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Tviler på at begge skiltlysene gikk samtidig. Man merker som regel ikke at en pære er gåen før nr to ryker og det blir helt mørkt der bak. Men når det gjelder lysene på E60 og 61 så er vel det en gjennganger på disse bilene. BMW innrømmer jo nå, etter at den nye 5 serien kom, at E60/61 var en problem bil. Spesielt lyktene og lysene. Hvor står det at BMW har innrømmet at E60/61 er en problembil? Vil at du beviser dine påstander. Jeg har aldri hatt problemer med lys på min. Aldri hatt noe som helst problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå