Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres veldig kjedelig ut med disse el-problemene! Er det noe preventivt man kan gjøre for å unngå dette? (bortsett fra å la være å bruke bakluka...) :P

• Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Kanskje du må initialisere/pare nøklene på nytt mot bilen for at de skal funke?

Hvordan gjør man dette?

• 2 months later...
Skrevet

Min sentrallås fungerte ikke. Da skiftet jeg antenne forstereker og vips fungerte radio igjen OG nøklene problemfritt! (husk å tette boksen til ny antenneforsterker med silikon eller tape eller liknende for å holde ny fukt ute...)! Forresten ikke uvanlig med de feilene i bakluken som flere nevner. Har selv hatt dette reparert på min E61..!

• 4 weeks later...
Skrevet

Ved å bytte Diversity antenna, fungerer min sentrallås, og memo på radio, display lys.

Jippiiii.

Kun glassluka som spretter opp nå...

Skrevet
Min sentrallås fungerte ikke. Da skiftet jeg antenne forstereker og vips fungerte radio igjen OG nøklene problemfritt! (husk å tette boksen til ny antenneforsterker med silikon eller tape eller liknende for å holde ny fukt ute...)! Forresten ikke uvanlig med de feilene i bakluken som flere nevner. Har selv hatt dette reparert på min E61..!

Mente på noen hadde lagt ut en link til en offisiell bmw melding om et slikt "REP SET" med pakninger rundt antenna? Noen som kan finne denne?

Skrevet

bare å åpne antenne boksen, så ser du fort hvordan det står til med kretskortet...mitt var muglet og boksen var full av fukt.

Skift kretskort(antennen), tørk opp boksen og lim igjen hele boksen evt bruk silicon..!

Skrevet

Jeg åpnet den, og alt var tørt, fint og fritt for korrosjon.

Men byttet det, og da fungerte det igjen.

Jeg er ute etter en melding fra bmw om et slikt rep set..

Skrevet

Har ikke orket å lese hele tråden, men hadde du problemer med modulen eller var det kabelbrudd i "gatene" / langs taket mot bagasjedøren ?

Husker du hvilket fargekoder disse kablene dine hadde ?

Tror det hadde vært fint med en guide / info del her på forumet om hva hver ledning gjør og hvordan man enklest kan feilsøke på dette problemet.

Er så mange E61 på markedet idag med akkurat samme problem, kabelbrudd i gatene eller ødelagte moduller pgr korrosjon og fuktighet.

Så en tråd som kun handler om disse problemene hadde vært fint.

Skrevet
du byttet kretskortet og nå fungerer sentrallås,radio og memo ? isåfall, perfekt :)

Det er korrekt =)

Skrevet
Har ikke orket å lese hele tråden, men hadde du problemer med modulen eller var det kabelbrudd i "gatene" / langs taket mot bagasjedøren ?

Husker du hvilket fargekoder disse kablene dine hadde ?

Tror det hadde vært fint med en guide / info del her på forumet om hva hver ledning gjør og hvordan man enklest kan feilsøke på dette problemet.

Er så mange E61 på markedet idag med akkurat samme problem, kabelbrudd i gatene eller ødelagte moduller pgr korrosjon og fuktighet.

Så en tråd som kun handler om disse problemene hadde vært fint.

Problemet var todelt.

Kabelbrudd og defekt Diversity.

• 4 months later...
Skrevet

Fikk byttet Diversity på Mekonomen medio mars. Spurte Bavaria Arendal om rep set, men dette hadde de aldri hørt om....

Nå er Diversity gåen igjen. Har jeg noe håp/rettigheter for å kunne få ny fra Mekonomen, eller sitter jeg med skjegget i postkassa siden dette er et "kjent" problem? (og mekanikeren og hadde e61 med samme problemer...)

Skrevet

Har vel garanti på jobben som ble gjort hos Mekonomen, om det var der du kjøpte delen. De kan ikke vri seg unna den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...