Gå til innhold

etter kontroll pga dekk dim, e39

Reset
 Share

Anbefalte innlegg

hei, min frue vart stoppet i teknisk kontroll med vår e39 520.

Den har forskjellig dekk dimensjon forran\ bak

235-45-18 forran, å 255-35-18 bak.

alle felgene er 8,5x 18.

Biltilsynet sa at den enten må vises med orginal dimensjon (noe jeg ikke har liggende)

eller skaffe dokumentasjon på at bilen er godkjent med forskjellig dim forran\bak.

Er det noen som har litt peil på dette?

Eller evt har noe dokumentasjon?

MVh Ole Reset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, min frue vart stoppet i teknisk kontroll med vår e39 520.

Den har forskjellig dekk dimensjon forran\ bak

235-45-18 forran, å 255-35-18 bak.

alle felgene er 8,5x 18.

Biltilsynet sa at den enten må vises med orginal dimensjon (noe jeg ikke har liggende)

eller skaffe dokumentasjon på at bilen er godkjent med forskjellig dim forran\bak.

Er det noen som har litt peil på dette?

Eller evt har noe dokumentasjon?

MVh Ole Reset

Hvilken felger er det du har da? selv har jeg fått skrevet 235/40 18 og 265/35 18 inn i vognkortet, men jeg hadde Tuv papirer på felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e39 m5 replica felger!

Jeg får sette meg ned å se om jeg finner noe slags papirer som fulgte med bilen!

Viss ikke, så får jeg lånt meg noen dekk\felg med en kompiss å vise med :)

Men hadde jo seff vært greit med innskrevet i vognkort, til senere annledning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e39 m5 replica felger!

Jeg får sette meg ned å se om jeg finner noe slags papirer som fulgte med bilen!

Viss ikke, så får jeg lånt meg noen dekk\felg med en kompiss å vise med :)

Men hadde jo seff vært greit med innskrevet i vognkort, til senere annledning!

Da er det nok heller tvilsomt i og med at det ikke finnes Tuv papirer på Replica felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuv-papirer eller ikke, e39 er kun godkjent med forskjellig dekkdim når man har forskjellig bredde på felgene. Som bjalle forøvrig allerede har skrevet...

Joda det er greitt nok. Men må uansett ha Tuv papirer om man skal ha forskjellig foran og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror dette skal være i orden.sjekk lappen på b stolpen.innom førerdøra.står godkjente dekkalternativer der.og mener dine dimensjoner skal være ok.ihvertfall innenfor 5% regelen om den godtas.om du hadde feks 19 tommere ville du måtte vist tuv papir antageligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror dette skal være i orden.sjekk lappen på b stolpen.innom førerdøra.står godkjente dekkalternativer der.og mener dine dimensjoner skal være ok.ihvertfall innenfor 5% regelen om den godtas.om du hadde feks 19 tommere ville du måtte vist tuv papir antageligvis.

Er ikke lov med forskjellig dekkstørrelse foran og bak så lenge dette ikke står i vognkort og hvertfall ikke når alle felgene har 8,5" bredde.

Er det 18" så er 235/40 18 foran og 265/35 18 bak mer riktig i forhold til rulleomkrets (-0.39 %) mens 255 gir (-4.93 %) avvik.

Men man bør ha 8-8,5" felg foran og 9,5-10" felg bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...