Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hey

når man sitter å ser på bilder av e30m3 DTM etc. så blir man litt frista!

Er det noen som har info om en slik motor ?

hk, nm, slaglengde, komp etc?

Er det noen som vet hvor mye det evt koster å bygge en slik sugetrimmet s14?

Skrevet

S14 er lettere og ikke minst kortere en S38, så S38 er ikke bedre på "alt" som dieselpurka sier. Hjelper på når man skal ha gode kjøreegenskaper.

Det er flere heftig sugetrimmede S14 maskiner i BMWCCN klubben. Så visst du spørr på det forumet får du skikkelig svar også :)

Skrevet

Ring til Köhler i Sverige, så får du et konkret svar. Han har bygget mange slike motorer, og har veldig god kunskap på de. Men det kommer til å koste noen kr. om du skal ha drøye 300 ærlige hk i en S14..

Skrevet

Skal man dømme etter hvor mye trøbbel og tull disse med trimmet S14 har, så er det bare å gå for S50 med en gang. Hjelper jo ikke med fantastisk balanse, herlig respons og lav vekt når det som regel ikke går..

Skrevet

s14 er dyrt å bygge på, det florerer ikke av deler, toppene minker det på osv.. s14 motorene som ennå går i rallycross yter i overkant av 300 på hjul og koster en del hundre tusen å få bygd..

men å total overhale en s14 og oppgradere litt her å der, å klare seg meg 100hk mindre kommer man sikkert et stykke med 100000 om man tar utgangpunkt i en brukt motor til 30000 feks.

Skrevet

jeg hadde kvitteringer på ca 150k på motoren i forrige m3'n min. der hadde köhler vært inne i bildet.

men rundt 200k for en s14 med 300+ hk er vel ikke så langt unna sannheten..

Skrevet
jeg hadde kvitteringer på ca 150k på motoren i forrige m3'n min. der hadde köhler vært inne i bildet.

men rundt 200k for en s14 med 300+ hk er vel ikke så langt unna sannheten..

stemmer nok, har hørt summer langt over dette og, å bygge suge motor koster KRONER :D

Skrevet
helt seriøst, hvis jeg var deg ville jeg søkt om bytte til m3 eller m5-sekser, det gir mest valuta for pengene og er best.

Men helst seriøst var det vel ikke det han spurte etter

Skrevet

Hehe, takker for svar alle sammen!

Jeg kunne godt tenkt meg en s50 i en e30m3

men m3`n bynner jo å bli så skjelden at det er greit å ha den "orginal"

da med litt mere gamp enn org :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...