Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er på tide med service på 1eren (118d 08 mod gått 70k), og selv om det bare er tull som jeg kunne gjort selv på en time så vil man jo gjerne ha servicestempelet på en såpass ny bil? Det ble litt dyrere enn jeg hadde sett for meg. Den hadde en liten service i november (med bremsevæske og noe greier), men nå er det på tide med oljeskift. I tillegg så skal den i følge BMW da ha mikrofilter, luftfilter, dieselfilter (alle til 1200-1500,-/stk), kjøretøysjekk og oljeskift, totalt 6750,-. Syns det er drøyt å regelrett kaste bort pengene på dette når luftfilter, dieselfilter og mikrofilter alle koster 500 spenn hver som originalvare. Nå vet jeg ikke hva de tar i timen, men at de skal ha noe sånt som 2500,- spenn bare i jobb for å bytte disse filtrene syns jeg høres urimelig ut. Jobben kan ikke være svære greiene?

Synd at det ikke er noen BMW-forhandler i Strömstad. Litt langt til Karlstad eller Uddevalla, men antar prisene der er betydelig lavere enn dette tullet her...? Det er ingen nærmere enn det?

Velger dere å la andre gjøre det, eller gir dere blanke og betaler hva det koster hos BMW? Er det sånn å forstå at man mister garantier om man bruker uavhengige verksteder til service? Nå må jo serviceheftet være på stell selv for rustgarantien...

Jeg virker sikkert litt kjip, men hadde det vært fornuft i prisene hadde jeg gladelig gjort det, jeg har bare en innebygget sperre mot å betale for ting jeg syns er tullete...

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hadde jeg bodd så nært grensa som du gjør (i forhold til meg), så tror jeg at servicene mine hadde blitt tatt i sverige. Awt her inne tok seg en biltur til Albert Bauer i Flensburg, Og der var det flere norske biler inne. :)

Skrevet

Er ikke egentlig så ille nei, tenker det er godt og vel 3 timer herfra til Uddevalla inkludert Horten-Moss ferja. Men issuet er at man må ta fri fra jobb og dra veldig tidlig, og da går sikkert fort vinninga opp i spinninga. Men nå vet ikke jeg hvor stor prisforskjellen er heller. Har sendt forespørsel til Uddevalla.

Skrevet

Alle autoriserte bilverksteder kan i prinsippet ta service på en BMW også. Jeg vil tro at mange av disse er noe rimeligere enn BMW verkstedene. Bruk jungeltelegrafen og litt sunn fornuft. Jeg har i et par år nå boikottet BMW pga. deres ågerpriser og jeg har stort sett god erfaring med frittstående verksteder. De er mye billigere og arbeidet er like bra.

Jeg har bestilt en relativt omfattende gjennomgang av understelet + stor service på vår E46 og dette skal gjøres ved et lokalt frittstående verksted. Prisen jeg har fått vil jeg mene er rimelig fornuftig.

viewtopic.php?f=1&t=154072

Skrevet

du MÅ jo ikke bytte microfilter, luft og dieselfilter da.. det er bare noe BMW annbefaler hver 3`dje oljeskift. (men er greit å ha gjort også da)

Men det er jo fult mulig å bare be om oljeskift dersom du vil spare litt penger.

så kan du jo kjøpe resten å bytte det selv å ta vare på evt. kvitering å legge ved i serviceboka :) (dieselfilteret kan være litt klur å bytte selv, da det ligger under bilen under ett deksel)

vi vet vi er litt dyre på merkeværksted, men slik er det desverre idag :|

Skrevet

Gunnar.

Om du har planlagt en tur "hjem" om ikke lenge, så har Autoservice på Bryne blitt kjøpt opp av Bavaria, og kan stemple serviceheftet ditt. De er mye billigere, og meget dyktige. Har brukt de til mye rart i flere år, og er kjempefornøyd.

Bare et tips..

Skrevet

Det behøver ikke være så skrekkelig dyrt med merkeverksted heller, jeg betalte ikke mer en 4500,- for full service på min 93 Audi 100 hos Audi forhandler! Da bytta de alt av vesker og oljer, plugger og alle filtere samt at de fyllte opp klimanlegget med gass, bytta drivakselmansjetter og noen morkne slanger.Men nå er jo dette en gammel bil da så det er nok derfor det var så mye billigere men jeg synes ikke det var så galt altså.

Foreldrene mine skal nå ha 60 000 km service på sin E60 520D noe som ville ha kostet dem over 14 000 hos Bavaria her i byen, men skal de ned til BMW i Flensburg å ta servicen der for rett over 6000 kr. Er nok ikke dumt å ta turen til utlandet for å ta service, prisene her hjemme er helt på trynet #-o

Skrevet

Javel, men det er imidlertid ikke noe jeg har lagt merke til... hverken her i Danmark eller hos Stenshagen i Norge. Jeg tror dessverre ikke så mange andre har lagt merke til fenomenet heller... :roll:

Skrevet
er sikker ikke flinke nok til å reklamere for det.. vet møller-gruppen og noen bmw forhandlere kjører dette tilbudet hvertfall..

Jeg har ingen problemer med å forestille meg hvorfor de ikke er flinke til å annonsere for dette evt. tilbudet?... :x

Skrevet
er sikker ikke flinke nok til å reklamere for det.. vet møller-gruppen og noen bmw forhandlere kjører dette tilbudet hvertfall..

Jeg har ingen problemer med å forestille meg hvorfor de ikke er flinke til å annonsere for dette evt. tilbudet?... :x

hehe +1 :)

Skrevet

Har alltid service i sverige, sparer meg for 3-4000kr.. Er så å si halv pris over grensa:) Bare å bestille en time og gå å rusle litt/handle imens..

Skrevet

Fikk pris fra Uddevalla i dag, ca. 4800 NOK. Et par tusenlapper vet jeg ikke om er nok til at jeg gidder å ta det der, men madammen sier hun har lyst på en tur på fridagene (skiftjobb), så det kan hende hun tar det. Men så har jeg jo 15% på deler hos BMW, så kan vel få servicen litt billigere i Norge og.

du MÅ jo ikke bytte microfilter, luft og dieselfilter da.. det er bare noe BMW annbefaler hver 3`dje oljeskift. (men er greit å ha gjort også da)

Men det er jo fult mulig å bare be om oljeskift dersom du vil spare litt penger.

så kan du jo kjøpe resten å bytte det selv å ta vare på evt. kvitering å legge ved i serviceboka :) (dieselfilteret kan være litt klur å bytte selv, da det ligger under bilen under ett deksel)

vi vet vi er litt dyre på merkeværksted, men slik er det desverre idag :|

Hva betyr det at det kun er noe BMW anbefaler? Er serviceboka "godkjent" om man skipper disse tingene? Gjelder fortsatt garantier? Hva med "kjøretøysjekken"? I prinsippet har ikke jeg noe behov for annet enn at de tar oljeskiftet, men de tar jo 1500 ekstra for kjøretøysjekken også, som jeg ikke akkurat føler noe behov for.

Uansett har jeg relativt god timebetaling om jeg bruker 15 minutter på å bytte luft og pollenfilter selv... tusen spenn på et kvarter gjør jeg (dessverre) ikke hver dag. :cry:

Gunnar.

Om du har planlagt en tur "hjem" om ikke lenge, så har Autoservice på Bryne blitt kjøpt opp av Bavaria, og kan stemple serviceheftet ditt. De er mye billigere, og meget dyktige. Har brukt de til mye rart i flere år, og er kjempefornøyd.

Bare et tips..

Det blir som regel bare i helger/fridager. Var faktisk hjemme 17. mai helga, kjørte faktisk til og med 1ern.. ;) Vi måtte prøve hvordan det var å trille langtur med den. Gikk gullfint det, men kun fordi foreldrene mine har kjøpt vogn som står der borte. Det var ikke akkurat plass til vogn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...