Alpejohn Skrevet Mai 27, 2010 Share Skrevet Mai 27, 2010 Hei, I dag var jeg hos Bmw med min 530d E39 touring, i hovudsak for å ta 4-hjulskontroll og justering av nivåregulering. Delene jeg bestilte og skulle bytte, kom ikke, så det endte med at jeg ba dem sjekke understellet, etter deler som må byttes før man utfører denne kontrollen. Det viste seg at det var et par flere ting som var gåen en det jeg hadde forventet. Men nå vet jeg vertfall hva som må byttes for at den skal være i god stand. Fikk en liten liste på hva som måtte byttes. Det som ble skrevet på papiret jeg fikk var som følger. Forran: 1: Slakke i casterstag foran 2: Noe slakke i tannstang 3: Slakke i endeledd stabstag H.S foran Bak: 4: Spissingstag H.S bak 5: Noe slakke i SS kule (i spindel) H.S bak 6: Hjullager venstre side bak (Stor slakke) 7: SS kule (i spindel) venstre side bak, noe usikker pga slakke i hjullager. Da lurer jeg på: 4: Hvilket stag er dette? 5 og 6: Hva er SS kuler, og hvor sitter dem? Er de grei å bytte? 2: Er dette normalt etter 160 000 km? I følge mannen bak disken var ikke dette noe alvorlig, som måtte gjøres noe med nå. Men det uroer meg, så jeg lurer på om det er noe som kan strammes, eller justeres for å ordne dette? Fint om noen kunne linket til de delene, eller vist i en delefilm -Jeg fikk et prisoverslag på rep. av alt dette, endte på 24000,- Jeg sa at dette ordner jeg nåk selv Men kasterstaga på denne lista, der står det "Bytte kasterstag foringer foran". Men på papiret med alle feila står det slakke i kasterstag. Hvordan skal jeg ta dette? Går ut i fra at det er slakke i foringer, det er jo temmelig standard har jeg lært (lest). Må det tas hjulstillings kontroll etter bytte av disse staga/foringene? Er de bra polyforingene som Koed selger til kasterstaga? Hvordan er det å bytte disse delene? Er det noe jeg bør vite, noen spesielle verktøy jeg trenger? Når det gjelder nivåreguleringen, så var den målt 31.8 cm fra senter på felg til topp på hjulbue på høyre side, 34,1 på venstre side. Dette fikk de justert, så nå er bilen bein og fin igjen Er ca en halv cm. høydeforskjell tror jeg. Og det er jeg fornøyd med På fårhånd tusen takk, dere er til stor hjelp Mvh. Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Fikk du noen gang svar på dette? Lurer på en del av dette selv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Her er komplett bakstilling og forstilling. Jeg skal også skifte komplett bakstillingen til sommeren. http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1662186 http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1312326 Har handlet en del her. http://www.car-parts24.com/BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2012 Fikk du noen gang svar på dette? Lurer på en del av dette selv! Svar på hva? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå