Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei var i posten just og fant en fin regning fra et lokalt verksted her.

på tirsdag leverte jeg inn bilen min til 4hjulskontroll

ringte opp senere på dagen om jeg kunne hente bilen..

nei de hadde knekt en bolt og ødelagt ei foring . okei ? sa jeg.

nei var ikke dyre delene rundt 300 kr mente han.

så bilen ble stående til torsdag.

regningen ble på nesten 5000.- :o

selve 4hjulskontrollen skulle koste rundt 1400.-

er dette lov ? syns det var helt sykt! greit jeg kan betale for delene, men når de ødelegger noe er det da faen ikke mitt problem

Skrevet

Hvis den "avtalte" prisen var 1400.- for 4-hjulskontroll så har de IKKE lov til å legge på prisen mer enn 15%. Uansett er verkstedet pliktig til å kontakte eier av bil ved endring av pris/avtale.

Dette har det vært MYE tull med de siste årene og forbrukerens rett har styrket seg kraftig på dette området!

Så her ville jeg ikke gitt meg hvis jeg var deg! Evt kontakt forbrukerombudet. :)

Skrevet

avtalte ikke noe pris. leverte den inn til 4hjulskontroll og de tar rundt 1400 for den kontrollen

hadde jeg vist det ble så dyrt, hadde jeg hentet bilen og byttet den foringen selv og så levert den opp på kontroll igjen.

Skrevet

Har du ringt dem og hørt hvorfor de skal ha 5000 for en jobb som egentlig skal koste 1400?

Som Alec sa så har de ikke lov til å øke prisen så mye, og de skal ringe eieren av bilen og høre først om de skal gjøre noen endringer utenom det som er avtalt, og oppgi pris på dette.

Du kan jo godt nevne hvem verksted dette er så andre slipper å gå på samme felle : )

Ta en telefon og hør med dem du. Lykke til

Skrevet

Men du godtok at de byttet foringen? Avtalte dere da noen pris?

Regner med at de har varma siden de har både har brukket bolt og ødelagt foring?

Skrevet

Jeg har i skrivende stund min gamle Audi stående på verksted for bytting av det gåent hjulager, en jobb som skulle vært gjort unna på noen timer og som til nå har tatt tre dager!!!! OG som skulle koste meg 1400,-! jeg har ikke avtalt noe som helst annet og har heller ikke hørt noe fra verkstedet. Kommer det nå en regning på mer enn 1400,- så skal jeg lage et h..... spetakkel, er lei av verksteder som tar seg mer betalt enn det de skal! :evil:

Skrevet
  dirtydicky skrev:
på tirsdag leverte je g inn bilen min til 4hjulskontroll

ringte opp senere på dagen om jeg kunne hente bilen..

nei de hadde knekt en bolt og ødelagt ei foring .

Må innrømme at jeg er maksimalt skeptisk til at det alltid er 100% uforskyldt når verksteder knekker og ødelegger ting.

Skrevet
  Fredrik 90 skrev:
Jeg har i skrivende stund min gamle Audi stående på verksted for bytting av det gåent hjulager, en jobb som skulle vært gjort unna på noen timer og som til nå har tatt tre dager!!!! OG som skulle koste meg 1400,-! jeg har ikke avtalt noe som helst annet og har heller ikke hørt noe fra verkstedet. Kommer det nå en regning på mer enn 1400,- så skal jeg lage et h..... spetakkel, er lei av verksteder som tar seg mer betalt enn det de skal! :evil:

husk at nå i skrivende stund er det transport streik. og for oss som jobber på bilverksteder så betyr det at vi ikke får deler. å da blir bilene stående noen dager ekstra, selve jobben er ikke nope problem.

og om man ikke avtaler pris har man ikke noe å fare med. den foringa kosta sikkert 300,- den men å monmtere den, å ta seg av en knekt bolt. det kan fort bli dyrt med ca 1000,- timen, bare et godt tips, å det er å ALLTID avtale pris på forrhånd. blir det da noe mer en avtalt kan du nekte å betale.

men sant skal sies at det er useriøst av bilverkstedet å ikke lage en pakke å fortelle kunden hva det koster.så kunden ikke får en slik opplevelse som dette. å skriver om det her.

hadde du blitt forklart på forrhånd at dette ville komme til å koste dette og hvorforr det kommer til å koste så mye, så er det ikke sikkert du hadde blitt så overaska.

Skrevet
  steinar84 skrev:
  Fredrik 90 skrev:

husk at nå i skrivende stund er det transport streik. og for oss som jobber på bilverksteder så betyr det at vi ikke får deler. å da blir bilene stående noen dager ekstra, selve jobben er ikke nope problem.

og om man ikke avtaler pris har man ikke noe å fare med. den foringa kosta sikkert 300,- den men å monmtere den, å ta seg av en knekt bolt. det kan fort bli dyrt med ca 1000,- timen, bare et godt tips, å det er å ALLTID avtale pris på forrhånd. blir det da noe mer en avtalt kan du nekte å betale.

men sant skal sies at det er useriøst av bilverkstedet å ikke lage en pakke å fortelle kunden hva det koster.så kunden ikke får en slik opplevelse som dette. å skriver om det her.

hadde du blitt forklart på forrhånd at dette ville komme til å koste dette og hvorforr det kommer til å koste så mye, så er det ikke sikkert du hadde blitt så overaska.

jeg kan skru selv. så setter bilen aldri på verksted. men en 4hjulskontroll blir ikke lett å gjøre selv i garasjen og få papirer på det :)

skal ringe opp i morgen og høre hva de driver med. nekter å betale. noen som har noen paragrafer å slå ned på ?

og ja de har varmet bolten slik at foringen røyk, de har sikkert bare knudd på med luftverktøy så den knakk.

Skrevet
  Lars89 skrev:
Men du godtok at de byttet foringen? Avtalte dere da noen pris?

Regner med at de har varma siden de har både har brukket bolt og ødelagt foring?

Ringte jo opp og hørte om jeg kunne hente bilen, fikk bare nei måtte bestille noen deler. men delene kostet 300 kr sa han så var ikke dyrt. tenkte jo ikke no mer over det da, regnet jo med de tok jobben på sin kappe

Skrevet

slik ser fakturaen ut

arbeid: sjekka for og bakstilling for slark, skifta venstre ytre.nedre foring bak (rusta fast) måtte varme opp for å løsne justering front. justere alle vinkler i for og bakstilling, mye arbeid å få alt grønt

kom innom når du har kjørt noen dager. så vi kan kjenne på bolt høyre bak ( var mye rusta)

1.00 nedre foring ytre venstre bak 365

1.00 bolt 75.00

1 frakt 95.00

1.00 4 hjulskontroll 800.00

3.50 arbeid 2432.00

1.00 verkstedmateriell 7miljøgebyr 132.00

delene som skulle koste 300 som han sa koster jo faktisk over 500 kr

og at jeg har helt til ONSDAG for å betale den når den kom på lørdag. sier jo litt om firmaet syns nå jeg

e

Skrevet
  dirtydicky skrev:
slik ser fakturaen ut

arbeid: sjekka for og bakstilling for slark, skifta venstre ytre.nedre foring bak (rusta fast) måtte varme opp for å løsne justering front. justere alle vinkler i for og bakstilling, mye arbeid å få alt grønt

kom innom når du har kjørt noen dager. så vi kan kjenne på bolt høyre bak ( var mye rusta)

1.00 nedre foring ytre venstre bak 365

1.00 bolt 75.00

1 frakt 95.00

1.00 4 hjulskontroll 800.00

3.50 arbeid 2432.00

1.00 verkstedmateriell 7miljøgebyr 132.00

delene som skulle koste 300 som han sa koster jo faktisk over 500 kr

og at jeg har helt til ONSDAG for å betale den når den kom på lørdag. sier jo litt om firmaet syns nå jeg

e

Du kan kanskje klare å få klagd ned deleprisene til de prosentene over 300kr som er "akspetert" på markedet, men tviler noe på at du får gjort noe som helst med arbeidstimene. Å bare nevne varekostnaden er en grei måte for verkstedet å lure på deg ekstra kostnader. Hadde de sagt at det kostet 300kr å bytte hadde det vært en ting, men når de bare sier at delene koster rundt 300kr har du ikke så mye å stille opp med er jeg redd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...