Gå til innhold

Michaelw's 1990 BMW 535i


Michaelw
 Share

Intreør farger.   

29 stemmer

  1. 1. Hva ville passet best av intreørfarge kombinasjoner?

    • Brunt som hovedfarge, med en litt varmere brunfarge i senter av setene, midten av dørtrekk og på alle sømmer. (Som Luis Vuitton fargene) (allt det lusebrune i alcantara)
      0
    • Sort som hovedfarge, varm brunfarge i senter av setene, midten av dørtrekk og alle sømmer i brunfargen (allt brunt i alcantara)
    • Sort med sort alcantara i midten av seter. Røde sømmer.
    • Sort med grå farge i senter av setene, og midten av dørtrekk. (allt grått i alcantara)
    • Sort, med varm brunfarge i senter av setene og dørtrekk. Alt i skinn, sømmer i samme farge som senter av seter og dørtrekk.
    • Annen kombinasjon? Fortell!
      0


Anbefalte innlegg

Ja 2,5-3 er vel nok for en 530diff? Har muligens ett annet tips, man han tar aldri telefonen. Skal prate med ham i løpet av uka. Hva er budsjettet da?

P

Hehe, skal selge bilen. Så for min del så trenger jeg ikke noen nyoverhalt strøken diff. Bare en som er tight og tørr, slik at bilen er som den skal. Så på en til 1500,- i ste (men den var jo feil). Og skal se på en annen i morgen som jeg håper og få for 1000-1500kr. Det er budsjettet mitt :)

Hvis ikke så så jeg at Ole_M7 hadde noen ute på finn. Har kjøpt billig fra han før, og mulig jeg gjør det igjen om han svarer telefonen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Lykke til med diff jakt.

Har du garasje eller? Var ute en liten tur da det begynnte å snø Skulle se på noe småtteri i motorrommet og så begynnte det F meg å regne litt på toppen av det hele Regner vel mer nede i Heggedal enn det gjør her oppe på toppen. Ble pisse kald på hendene og sitter nå med andre tekoppen å varmer meg og spiller

ÅH, så jeg gleder meg til våren.

Hva skal du kjøpe da? Nyere eller? Jeg er litt lei E34 igjen og skal bytte bort min 96 Touring i noe nyere, 1serie coupe kanskje eller Mitsubishi MIEV siden jeg allerede har en E39 touring og en 3,2er. Noe lite og cult ihvertfall, men har jo så lyst på så mye. Blir jo surrete av å se på alle prosjekttrådene her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Lykke til med diff jakt.

Har du garasje eller? Var ute en liten tur da det begynnte å snø Skulle se på noe småtteri i motorrommet og så begynnte det F meg å regne litt på toppen av det hele Regner vel mer nede i Heggedal enn det gjør her oppe på toppen. Ble pisse kald på hendene og sitter nå med andre tekoppen å varmer meg og spiller

ÅH, så jeg gleder meg til våren.

Hva skal du kjøpe da? Nyere eller? Jeg er litt lei E34 igjen og skal bytte bort min 96 Touring i noe nyere, 1serie coupe kanskje eller Mitsubishi MIEV siden jeg allerede har en E39 touring og en 3,2er. Noe lite og cult ihvertfall, men har jo så lyst på så mye. Blir jo surrete av å se på alle prosjekttrådene her inne.

Hehe, fikk meg en fin tight og knusk tørr diff til 1500,- :) Jeg og BD Racing henta den i går etter lærlingskolen, kjørte hjem til Heggedal og henta litt skruer og div. Satte sammen den nye med andre utgående til mellom aksel og drivaksler fra den gamle diffen, flusha og fylte den opp med ny og fin olje etterpå. Ingen ulyder i den, ingen slakk, tør og fin. Var deeilig og slippe det "klonket" vær gang jeg slipper gassen :lol:

Utvekslingen var også fin, nå går 1 gir til 60 istedenfor 80, så har litt bedre aks. Samtidig er turtallet fint på motorveien :) Dumt jeg ikke klarte og lese av utvekslingen da..

6bpw6x0mhfqm10x4o763.jpg

Ja, har garasje, men skrur mest på jobben, for der er det jo innetepratur, løftebukker og alt mulig verktøy :)

Heggedal er egentlig et lite kulle-høl i Asker, pleier og snø endel her, så har vært "et par" timer og tanker bensin til sladding allerede :P Hvor bor du?

Neh, ikke noe nyere, tenkte og selge BMW for og kjøpe driftebil.. Ser litt på E30 rundt om, mye billig i sverige og tyskland med endel motor ;) Så får jeg ta toget, istedenfor og bruke opp alle penga på bensin til og fra jobb :P 535'n er gull og kjøre, og har aldri hatt noen problemer med den så blir litt kjipt og selge da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he Ja Sladding koster. Spesielt når det ryker en skjerm i ny og ne :lol:

Har gitt meg med det der for lengst :!:

E30 kontra 34 er jo at E34 er en større bil med andre egenskaper.

Egentlig en bil for litt voksnere kjøring.

MEN HUSK at E30 IKKE er en trygg bil å "bulke" i, kontra større biler som femmere.

E21 ble jo vurdert forbudt i Sverige i sin tid pga mange stygge ulykker

Blir jo viktig hvordan totaløkonomien på kjøringen blir etter diff bytte.

Hva blir den liggende på i 5te i 90 100? Akser jo ikke hele tiden?

Jeg liker også å kunne gire litt tidlig og ha litt å dra på med(men lavt turtall i 6(5) i 100 er viktigst). Har noe med alder å gjøre desverre. Drivstofføkonomi er innmari viktig tross alt på en hverdagsbil.

Bor jo på Dike jeg. Her slapser det ned nå og legger seg ganske bra, men på jobben på Rud/ Haslum regner det og er såpeglatt.

Var det sperre på den diffen Eirik har til salgs eller? Stiv pris uansett hvis ikke da. Men den var også i god stand(var med ham og hentet den 530en som ble 540manuell nå. Grom vogn). Han bygger ett par av dem nå + en 89m 740 med mye gromt på som kommer på rundt 75,000.

Blir E36 coupe igjen til våren for meg, men ikke mer en 323 :|

Begrenser seg hvor mye en får gjort på en mekkedag i uka nå all tid går med på bruksbilen :evil: Har ikke garasje mer og det merkes godt.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he Ja Sladding koster. Spesielt når det ryker en skjerm i ny og ne :lol:

Har gitt meg med det der for lengst :!:

E30 kontra 34 er jo at E34 er en større bil med andre egenskaper.

Egentlig en bil for litt voksnere kjøring.

MEN HUSK at E30 IKKE er en trygg bil å "bulke" i, kontra større biler som femmere.

E21 ble jo vurdert forbudt i Sverige i sin tid pga mange stygge ulykker

Blir jo viktig hvordan totaløkonomien på kjøringen blir etter diff bytte.

Hva blir den liggende på i 5te i 90 100? Akser jo ikke hele tiden?

Jeg liker også å kunne gire litt tidlig og ha litt å dra på med(men lavt turtall i 6(5) i 100 er viktigst). Har noe med alder å gjøre desverre. Drivstofføkonomi er innmari viktig tross alt på en hverdagsbil.

Bor jo på Dike jeg. Her slapser det ned nå og legger seg ganske bra, men på jobben på Rud/ Haslum regner det og er såpeglatt.

Var det sperre på den diffen Eirik har til salgs eller? Stiv pris uansett hvis ikke da. Men den var også i god stand(var med ham og hentet den 530en som ble 540manuell nå. Grom vogn). Han bygger ett par av dem nå + en 89m 740 med mye gromt på som kommer på rundt 75,000.

Blir E36 coupe igjen til våren for meg, men ikke mer en 323 :|

Begrenser seg hvor mye en får gjort på en mekkedag i uka nå all tid går med på bruksbilen :evil: Har ikke garasje mer og det merkes godt.

P

Hehe, E30'n blir kun til bane så blir med bur osv :)

Var sperre på den ja, og var jo visstnok som ny.. så var ingen upris nei :)

Garasje er gull ja. Jeg skrur minst mulig hjemme, heldigvis er de game på det og la mekanikerene bruke verksted etter jobb, sålenge jeg er sammen med en annen fra verkstedet. Blir bra hjemme også, skal muligens bygge en garasje til med løftebukk osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ta kontakt med Even Slørdal på 67171819 og tast 3 Spørr etter ham hvis han ikke tar telefonen selv.

Hils gjerne fra meg. Han kan nok geleide deg inn i clutchmarkedet på 535en.

Pen bil du har forøvrig.Liker fargen(minus panser og grill da): Lakker dere selv på jobben?

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 liter... tørst den børsa di!

Ja, gikk endel bensin i går! :lol:

Var en tur på Vålerbanen i går, noen andre som var der som knipsa bilder? :)

0xn5zln0hdot66okx0cp.jpg

3nzoy48pu9uf8qkebiys.jpg

Dette er de eneste jeg tok.. Men filmet endel, så skal legge ut en liten snutt snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 liter... tørst den børsa di!

Ja, gikk endel bensin i går! :lol:

Var en tur på Vålerbanen i går, noen andre som var der som knipsa bilder? :)

Dette er de eneste jeg tok.. Men filmet endel, så skal legge ut en liten snutt snart :)

Så det var masse folk som knipsa bilder og filma når jeg og Safak sto i grøfta.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...