Gå til innhold

Michaelw's 1990 BMW 535i


Michaelw
 Share

Intreør farger.   

29 stemmer

  1. 1. Hva ville passet best av intreørfarge kombinasjoner?

    • Brunt som hovedfarge, med en litt varmere brunfarge i senter av setene, midten av dørtrekk og på alle sømmer. (Som Luis Vuitton fargene) (allt det lusebrune i alcantara)
      0
    • Sort som hovedfarge, varm brunfarge i senter av setene, midten av dørtrekk og alle sømmer i brunfargen (allt brunt i alcantara)
    • Sort med sort alcantara i midten av seter. Røde sømmer.
    • Sort med grå farge i senter av setene, og midten av dørtrekk. (allt grått i alcantara)
    • Sort, med varm brunfarge i senter av setene og dørtrekk. Alt i skinn, sømmer i samme farge som senter av seter og dørtrekk.
    • Annen kombinasjon? Fortell!
      0


Anbefalte innlegg

Har ikke giddet og oppdatert så mye på det jeg har holdt på med de siste dagene..

Det som har skjedd er jo at jeg fikk dysene mine, oransje og fiine! satte meg i Corvetten dura inn på GS og kjøpte meg oljefilter, deretter dura jeg inn på gamle jobben og kjøpte litt Mobil 1 olje, og slo an en prat med gutta. I godt humør satte jeg snuta hjemover for og endelig få start på bilen igjen.

Satte igang med og bytte dyser, tappa 30-40 liter med bensin/olje blanding fra motoren :shock:

e8uhumy2.jpg

y9u5a7ur.jpg

8e7etuje.jpg

unavasyg.jpg

Fylte på med ny olje, og tiden hadde endelig kommet for og starte opp og teste de nye dysene!

Kinna motoren.. kinna litt til... kinna enda mer... ingen ting skjer. :? Fyller på mer bensin på tanken, kinner en god del til.. ingen ting skjer.. :x

skrur ut ene pluggen for og se etter gnist - Neeei... Der var det ingen gnist. Alright!

Måler spenning til coilen, den har 12V. Prøver ny coil, ingen gnist.

Så ned i brønnender styreenhetene ligger, der var det (ingen overaskelse) masse vann igjen!

jeg renga med at jeg hadde tatt knekken på min 2 motorstyreenhet i år, så jeg napper ut hele boksen og borrer et hull i bunn der så det aldri skal tette seg igjen, lakker og shiner opp.

Deretter stakk jeg til en bekjent for og hente meg styreenhet, og regner med at bilen skal starte igjen. Det gjorde den ikke! SÅ nå vener jeg på veivakselsensor. Håper det er den som kødder 8) Morro med bil! Men kan vel ikke klage når det tok 3år med herjing før den ikke ville starte :lol:

Edit: bensin får den heller ikke. Målte kjapt i ste, den får 12V på kontakta bak der når man skrur på tenninga, men det skal vel kanskje være 12V på mer en en av pinnene der? Ingenting forandrer seg når man kinner motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at alt av kontakter sitter skikkelig i osv etter du demonterte alt for å skifte dysene? Ingen kabeler der som har fått seg en knekk?

Den skal vel få bensin selv om veivsensor tuller?

Jeg har sett over kontaktene ja. fikk alle på skikkelig første gangen. det jeg også lurte litt på. Kan jo tenke meg at uten den, så vet jo ikke motoren verken når den skal åpne dyser eller gi gnist så kan jo hende.. Etter og ha googla litt, så har jeg funnet ut at det er flere som har hatt akkuratt samme problemet som meg. Ingen gnist, ingen fuel. Det er litt forskjellig hva som fikser det, noen fikser det med styreenhet, andre med veivakselsensor. jeg har jo prøvd en annen styreenhet, men ikke veivakselsensor. så håper på det beste.. Er det ikke veivakselsensoren nå, så begynner jeg og bli litt blank! Kan jo alltids prøve enda en styreenhet da.

Fant dette på en side, så skal måle og se om det er korrekt

At the control module plug, you should have:

Ground at the black wire on pin 5

ground at the 2 brown wires on pins 16 and 17

Battery voltage with the key on the red wire at pin 18

ground at the brown wire on pin 19

battery voltage at the red/blue wire on pin 35 with the key on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ohm'e sensoren også? Mener å huske jeg gjorde det når jeg hadde problemer med min.

Tror jeg har en brukt en liggende du kan få, om du ikke har bestilt enda.

Ja, skal vel kunne gjøre det ja. Men nå er ny bestilt, så vet jeg det er i orden fremover ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter litt om og men, litt lesing og litt måling kom jeg fram til at jeg manglet litt strøm til motorstyringen min. Snakket litt med MarkusE30, så vi trodde jeg hadde samme problem som han har hatt, nemlig en sikring mellom batteri og + til styreenhetene mine. Det var det! Så en ny sikring ble lakt opp og bilen går igjen.

Deretter var det jo ikke mange dagene før jeg skulle opp til Nord igjen, så bilen ble pakket og tanken ble fylt full! Meldte meg tillogmed inn i NAF i tilfelle noe skulle skje!

Klokken 1300 begynte turen, kjørte sammen han som skal bli min kollega. Han kjører som alle ser, en Laurel 2,8TD. Morsom lyd i den saken! Mangler bare litt ladetrykk og svartrøyk!

1016968_10153061855520363_1803237355_n.jpg

Første stopp på turen, med en E46 M3 Touring i bakgrunden, den så neimen ikke dum ut!

y3ubetet.jpg

Aldri hatt så stor rekkevidde på full tank før! Wyller'n begynner og mestre "økonomi kjøring" : )))

dy3y7usa.jpg

Kom innom noen sinsykt dårlige veier, og helt ærlig. Jeg er veeeldig overasket over at bilen overlevde de! Var et sted hvor det gikk slutt på asfalten. Her gikk det over til ikke grus, men stein. Det skrapa noe så jævelig, og jeg holdt vel rundt 1km/t hele veien hehe. Hoppa over tælahiv på størelse med en fartshump i 120km/t + etc etc dægen og det smalt!

8ugazyda.jpg

Endelig gode veier igjen :)

6yba7e6u.jpg

Litt mer bensin fylling, jeg var stor fornøyd siden bilen kun brukte 0,86 liter på mila!! :shock::D:D

bygahy3u.jpg

my3e7avy.jpg

Mye roadkills

2egybady.jpg

Her splitta jeg med kollegaen, han skulle vidre til kirkenes der han bor, og jeg skulle jo til Setermoen. Marsjfarta ble satt opp betydlig, siden jeg har litt mer autobahn bil en han! Bensinforbruket ble også satt opp endel.. :? hmm Dette ble litt nærvepirrende, da jeg befant meg midt i sverige, hadde brukt opp alle pengene på kortet mitt og hadde kun kash... ouch :lol:

a3a8e5a2.jpg

8a5atydu.jpg

Flere bilder tok jeg ikke, men jeg sitter da her i en hybel (som ikke er min) og venter på at jeg skal få min egen hybel. Bilen gikk uten nooen problemer! Jeg er så glad i denne bilen, og håper på at den forblir like trofast i mange år fremover! :D

Nok koseprat, nå skal jeg se om jeg finner noen deler jeg kan bestille! Er jo ikke stort annet og gjøre her når man ikke kjenner noen :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom lesning! :)

Godt at du fikk liv i den igjen, elektronikktull på aldrende biler er ikke noe gøy! Lykke til i nord, men pass deg for UP og elg, det kryr av begge deler der oppe :P

Bra det er leselig!

Ja elektronikk er noe driit :P

Takk, har ikke vært borti UP så mye men hilst på MP et par ganger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan gå billig om man bruker de rett :D

Mener å huske min gikk på 0.86 til Bergen :)

Ja plutselig var det ikke så ille og eie 535 mtp bensinforbruk allikavel :D

Brukte egentlig ganske lite din! Min brukte 9.9 til oslo og tilbake med litt blandet kjøring og 1950kg tung bil tilsammen ;D

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2

Jeg hadde vært fornøyd om det var det min brukte også egentlig :P

Min var ikke så lett min heller. Usikker på hvor mye den veide, men den var full pakka hele veien med klær, stereoanlegg, kjøkkenutstyr, x antal brett med brus etc. Man merka at den var tung for og si det sånn!

Det som imponerte meg mest var at på det strekket hvor det var så dårlig vei at det ble start og stopp hele tiden brukte den kun, hold dere fast: 0,87 istedenfor 0,86 :P aldri ta gps'n sin alternative kortere vei istedenfor hovedveien når man kjører lav bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg en smakebit på hvordan det og bo oppi her betyr. Alt må bestilles.. Det har jo Markus og Martin advart meg om før, så det får bare gå seg til.

I dag bestilte jeg nemlig følgende: 2stk 2" 30* bend, 2 stk 3" 45* bend, 2stk 3" 30* bend og 1,5M med 3" rør. Nå blir det 3" eksos fra katter og bakover :) hadde ikke trodd at jeg måtte bestille sånne ting fra bilextra :P

gleder meg til og høre hvordan lyden blir! Har 1 ny eksospotte liggende med 2x2,5" dieselbøy, og bestilt en til som har 1 4,5" dieselstuss da den første var alt for liten. Spent på og se hvordan det blir. Blir det ikke bra nok kjøper jeg en annen med to vanlige stusser rett ut. Kommer også til og bestille en ekstra lyddemper til og ha bak kattene så det ikke bråker så jævelig.

Må roe ned pengebruken litt, har bestilt 50" led tv og forsterker til anlegget i dag også! Gleder meg til og innrede hybelen litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...