Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hvordan var det å montere rolloen i bakruta?

+1!

+1

og hvordan demonterer du tåkelyset?

Og hvordan var det å montere åpent filter på e39? hva trenger man?

Mye spørsmål her :D

Skrevet
Hva trenger man for å hive på kn på e39.. hvor kjøpte du ditt??

Jeg kjøpte mitt på schmiedman.

Varenummer: KN57-0439

Jeg anbefaler deg å kjøpe/lage til et slikt varmeteppe slik at det får sugd mest mulig kald luft. Jeg har desverre ikke kommet så langt enda..

Skrevet

Det er enkelt gjort. Ta ut baksetet (eventuelt slå ned setet hvis du har nedfellbart?) også er det bare noen klips her og der, så får man den gamle ut. Les gjerne en guide for hvordan man bytter dempere bak. Det er samme framgangsmåten.. Videre så satt jeg på noen kontakter slik at jeg kunne koble strøm til elmotoren. Foreløbig ligger bare kabelen kveilet opp under setet, da jeg leiter litt etter det dekselet (og bryter) for å koble opp dette på den orginale plassen. Nytt koster vel bryteren ca 1200kr på gs mener jeg.

Skrevet

+1!

+1

og hvordan demonterer du tåkelyset?

Og hvordan var det å montere åpent filter på e39? hva trenger man?

Mye spørsmål her :D

Tåkelyset er en svært enkel sak å fjerne. Ta ut de plastikkrillene, det var en skrue der en plass og syns jeg å huske. Da får man ut hele lykten. Det er en kontakt bak der man kan koble fra.

Skrevet

Det er enkelt gjort. Ta ut baksetet (eventuelt slå ned setet hvis du har nedfellbart?) også er det bare noen klips her og der, så får man den gamle ut. Les gjerne en guide for hvordan man bytter dempere bak. Det er samme framgangsmåten.. Videre så satt jeg på noen kontakter slik at jeg kunne koble strøm til elmotoren. Foreløbig ligger bare kabelen kveilet opp under setet, da jeg leiter litt etter det dekselet (og bryter) for å koble opp dette på den orginale plassen. Nytt koster vel bryteren ca 1200kr på gs mener jeg.

Takk for svar. Har du noen bilder av kontakten til rollo'en? Er det 3 ledninger som går til rolloen, +, - (jord) og en liten styrestrøm ledning for å få lys i knappen til rullgardina..?

Skrevet

Det er to ledere.Skal gardinen opp, kobles pluss på pluss, og skal den ned, bytter man.. Rolloen stopper i bunn/topp posisisjon av seg selv.

Jeg tror lysene i knappen er noe som er koblet opp mot interiørbelysningen og ikke for hver enhet.

• 2 weeks later...
Skrevet

Da fikk jeg gjort litt med bilen i dag og..

Gav motorrommet en kattevask og satt inn plastikk med plastikkfornyer.. Ble ganske fornøyd med resultatet.

2m67b0rbf00ipuevig5t.jpg

Jeg hadde rust ca 1cm bredt fra falsen i bunn av døren og helt opp til vinduet. Fikk sandblåst rusten (jada, dekket til døråpningen med plastikk slik at kupeen ikke skulle bli full av sand)

og satt inn det nakne stålet med 2strøk brunox, lot dette tørke i 2dager før jeg malte over med hammerite. Den samme prosessen gjorde jeg også på rusten på bakluken.

8hitxrdbfhujvf222k05.jpg

og8fq0p7dy8cte6rmq8i.jpg

ecq2ssrce0djbg4o65pt.jpg

Nå regner jeg bilen for 110% rustfri!

Jeg fikk satt i hvitt skiltlys..

8vx0fjj4a48ld66tqtam.jpg

Nå var det bare noen dager siden jeg støvsugde/tørket støv i bilen, så jeg utelukket det i dag, men jeg gikk over med plastikkfornyer på alle plast/vinyl overflater

fi1db5i87fssm23z3ppn.jpg

og satt inn alt skinn med skinnlotion.

jjp4i2dwwf4t3mhscgho.jpg

w61om6ftpt1pwtt3dly2.jpg

Deilig og ha tatt alt av drittoppgavene som angår bilhold på e39en for denne gang. Blir vel bytte av tårnlager nå en av dagene. Skal også få tatt en diagnose slik at jeg finner ut hvilken abs-sensor som holder på å slutte å fungere, samt bli sikker på at det er veivsenoren som lager fuskeproblemene..

Skrevet
Ser bra ut dette.

La du ikke på nytt karosserikitt på falsen igjen ? :)

Jo, det kommer- men skal ha et strøk til med maling først.

• 6 months later...
Skrevet

Lenge siden sist nå. Fikk byttet starter termostat og veivsensor. Så nå er de problemene ute av verden.. Ser rusten kommer krypende tilbake i bakluka, så blir å finne en annen framgangsmåte der.. Ellers er jeg jævla lei hull i veien og fartsdumper..

Skrevet

byttet bærearm da denne var litt slark i..

Planen blir forøvrig å bytte ut denne i en 525d eller 530d facelift stasjonsvogn.. Må ha trekkbil når e30en skal på treff.. :)

Skal bare få bilen gjennom euknotrollen først, så kommer den for salg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...