Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg 110% sikker på at dette er en svindel!!!

Skal legge ut all informasjon om denne karen når jeg sitter på den stasjonære pc'en, men akkurat nu sitter jeg på lappen i stua...

:?:

Hvordan skal man kunne holde mest mulig h.... med en sånn svindler???

:?:

Skrevet
Jaggu svarte han på mailen i dag, han vil bruke: http://www.gps-company.co.uk.tp

Noen som kjenner til firmaet, eller kansje klarer å finne noe ut om de?

Jupp, svindel.

Nettadressen er egentlig svar nok - ved første øyekast ser det ut som en britisk firma-adresse, men så var det denne "tp"-en til slutt.

Dot-tp er registrert i Øst-Timor, og hvorfor ville et respektabelt internasjonalt firma bruke en adresse fra et lite land i Øst-Asia?

Skrevet

Jævla svindlere..

Husker en gang jeg vurderte å selge m3en, så kom det en mail fra england og gir meg tilbud på 230.000norske kroner, mens samme bil koster langt under halvparten i england, skjønte det var svindel med engang, han fikk en fin mail tilbake :twisted:

Skrevet

Forstod at det var svindel av første setning på siden:

Thank you for visiting GPS.com

Man kan jo i alle fall skrive rett adresse om man er seriøs.

Skrevet

Dette står det om i nyeste Autofil.

Akkurat samme svindel. De lager et "firma" og en nettside nesten identisk med et seriøst firma.

Du tror du handler gjennom en sikker tredjepart, men i realiteten setter du penger rett inn til svindlerne.

Skrevet
Dette står det om i nyeste Autofil.

Akkurat samme svindel. De lager et "firma" og en nettside nesten identisk med et seriøst firma.

Du tror du handler gjennom en sikker tredjepart, men i realiteten setter du penger rett inn til svindlerne.

Ja visst faen, det var i Autofil jeg så det ja...! Der var jo den falske nettsiden faktisk mye "finere" enn den ekte?!

Skrevet

Jeg driver å sender mail enda, må plage han masse :)

Nu har han liksom sendt det til meg og jeg har fått mail fra det flotte firmaet GPS, haha, og selvfølgelig har jeg fått beskjed om å overføre penger via western union...

Dæven han skal få jobbe meg, bruke masse tid med null i resultat :)

Jeg sente også mail til UPS i dag, om denne siden og at de pøver å fortroligjøre seg via deres navn. Jeg fikk raskt svar fra UPS og de har sendt saken over til svindler avd deres. Har fått enda en mail fra svindler avd. som takker meg så mye, og de jobber med saken. Og til Western Union har jeg også meldt til svindler avd, om den brukeren som jeg liksom skal overføre pengene til. Håper jeg får gjort det litt surt for de (les mye arbeid uten betaling).

Så kansje det er håp i helvete om at de heller vurderer vanlig ærlig jobb :)

Skrevet
Så kansje det er håp i helvete om at de heller vurderer vanlig ærlig jobb :)

Du høres ut som en hyggelig person, men jeg lurer på om du har litt for stor tiltro til det gode i andre mennesker. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...