Gå til innhold

Tips til sugetrimming av m52b28


hardrocxsludge
 Share

Anbefalte innlegg

Har en m52b28 som har rulla 150 000 !

Har byttet til m50 innsug, letta pulley sett , letta svinghjul, hjerne fra erik viste med chip, grenrør og komplett effektanlegg !

Men kunne fortsatt tenkt meg litt mer respons når jeg trøkker til !

Sitti å tenkt litt på nye kammer, og porting !

eventuellt kompøking ?

Noen andre innspill ?

Sitter å vurderer å bytte ut hele saken mot en turbomotor istedenfor !

så hvis noen er interessert i gjøre bytte med mellomlegg, så skrik ut !

Ikke mindre enn 2,5 liter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en m52b28 som har rulla 150 000 !

Har byttet til m50 innsug, letta pulley sett , letta svinghjul, hjerne fra erik viste med chip, grenrør og komplett effektanlegg !

Men kunne fortsatt tenkt meg litt mer respons når jeg trøkker til !

Sitti å tenkt litt på nye kammer, og porting !

eventuellt kompsenking ?

Noen andre innspill ?

Sitter å vurderer å bytte ut hele saken mot en turbomotor istedenfor !

så hvis noen er interessert i gjøre bytte med mellomlegg, så skrik ut !

Ikke mindre enn 2,5 liter !

skal med det? få mindre effekt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en m52b28 som har rulla 150 000 !

Har byttet til m50 innsug, letta pulley sett , letta svinghjul, hjerne fra erik viste med chip, grenrør og komplett effektanlegg !

Men kunne fortsatt tenkt meg litt mer respons når jeg trøkker til !

Sitti å tenkt litt på nye kammer, og porting !

eventuellt kompsenking ?

Noen andre innspill ?

Sitter å vurderer å bytte ut hele saken mot en turbomotor istedenfor !

så hvis noen er interessert i gjøre bytte med mellomlegg, så skrik ut !

Ikke mindre enn 2,5 liter !

skal med det? få mindre effekt ?

Stussa litt på den jeg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister jo bunndraget som dere sier !

men turbomotor er jo utrolig gøy når det funker ordentlig .

det er sugemotor også i og for seg, men er jo fletta dyrt å plukke hester med sugemotor i forhold til turbomotor !?

Nå er jeg bare 16 og har ikke prøvd all verden , men syns i alle fall ikke 2,8 litern stiller mine krav . har kjørt både sugebiler og turbobiler . å generelt så syns jeg turbo er dritmorro !

Sugemotor er også dritgøy når det funker som det skal . kanskje litt bedre til hverdag også :) .

Men jeg har tilgang på BILLIG BILLIG porting av topp, er ikke en ide å bytte til tynnere toppakning for høyere komp, og porte, samt å bytte kammer som siste i tråden nevner ?

Hva kan lønne seg da ?

US m3 kammer eller trimkammer fra annen produsent f.eks VAC ?

Takk for god respons gutter

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er absolut ikke billig å sugetrimme nei. Veldig peiling på hva som fungerer har jeg heller ikke desverre. Har selv en 2,8 med m50 innsug og letta svinghjul, effektanlegg osv..Kort sagt er m52 en kjip motor :P Må forandre på en del for at det i det hele tatt skal skje noe under 3500rpm, og m50 innsuget gjør den jo bare enda latere på bunn. Ikke en gang en kompressor fikk skremt opp gassresposen noe særlig -_- Nei..kjøp deg s-motor hvis det er respons du er ute etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer litt på det !

Sitter å tenker på å ta inn en fra tyskland / england .

men det blir ikke før vinters tid eventuelt :/ .

Har fast jobb og slikt men en 16 har ikke baken full for å si det slik . Syns det koster mer enn nok penger å renovere tralla :P .

Men ingen som tror det er noe hjelp i å høyne kompen og porte, samt kammer ?

Tar hele dritten hvis topper går av allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er absolut ikke billig å sugetrimme nei. Veldig peiling på hva som fungerer har jeg heller ikke desverre. Har selv en 2,8 med m50 innsug og letta svinghjul, effektanlegg osv..Kort sagt er m52 en kjip motor :P Må forandre på en del for at det i det hele tatt skal skje noe under 3500rpm, og m50 innsuget gjør den jo bare enda latere på bunn. Ikke en gang en kompressor fikk skremt opp gassresposen noe særlig -_- Nei..kjøp deg s-motor hvis det er respons du er ute etter ;)

Har du oppborret Gasspjeld også? jeg byttet også til M50 innsug og fikk borret opp gasspjeldet litt senere, så noe dårligere bunndrag har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt på gass spjeld !

Men er kanskje ikke store forskjellen det utgjør ?

vet ikke hvordan bunndraget i min er i forhold til en original m52 med m50 innsug ?

jeg har originalt ledningsnett men har kjøpt hjerne hvor ews del er fjernet og chip som er tilpasset m50 innsug !

Kan hende det utgjør noe tall lenger nede, vet ikke .

står opplyst på hjerne med m50 innsug at det er mellom 240 og 245 men er litt tvilsomt !

Tror mer på 220-230 :) .

har også tenkt på induviduelle gasspjeld, men de sier at det er UTROLIG vanskelig å få bilen til å gå riktig rent med disse spjeldene . så lønner seg som regel ikke . vært inne på tanken sjø :) .

men bare et litt OT spørsmål i posten !

hva tror dere hvis vi sammenligner en turbo motor med rundt 350 på svinghjulet og en m3 3,2 liter ?

Sugemotor vil da dra bedre på bunnen min turbomotoren vil dra ifra på toppen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...