NA Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Men de tok jo teknisk kontr. på biler som sto på henger åsså, sålenge det var skilt på de Ble selv stoppa og da jeg møtte opp på gjøvik for å vise de "grove" manglene de påpekte bare rista han der på hode av de utekontrollørene... Nå er det jo amatørmessig å ha skilt på en bil på biltralle. Det er som å be om bråk! Biltralle bruker jeg når ting ikke er lovlig. For to år siden ble jeg nesten ledd av når jeg kommenterte overfor en fyr med Supra på Gatebil Våler at jeg håpte han skulle plukke av skiltene på bilen før han reiste med den på tralla. Jeg vet hvem som lo sist da jeg lå bak ham ut fra Våler, vi begge blir vinket inn, og det tok ikke 3 minutter engang før han måtte fram med skrutrekkeren... Jeg ga klart uttrykk til ham hvem jeg syns var dusten i etterkant Det beste er skaphenger. Det nest beste er å teipe over chassinr, og plukke av skiltene. Da har de ingen hjemmel for å sjekke kjøretøyet. Edit: Hva slags "grove" feil var det de påpekte NA? Dette var i fjor med bilen jeg kjørte på hjula dit hvor kontrolløren tydeligvis hadde både decibelmåler og tommestokk innebygd. Skrev at bilen bråkte for mye,store hjul og var for lav og at den tilogmed ikke var godkjent med stylinga Var helt kåt i blikket da han skulle bikke opp panseret, men ble helt blek i trynet sitt da han oppdaget en helt orginal motor og uttrykte skuffende at her var jo allt orginalt. Ja sa jeg, forventa deg noe anna?? Har ikke tid til å stå her i hele dag sa jeg, takk for den fine lappen din og de rosende kommentarene på bilen min, likte du den?? He,he Så spant jeg der ifra da jeg møtte på BT bare rista han der på hodet og sa de utefolka var litt ivrige i mange tilfeller noe som absolutt stemte den helga.
oddis Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Kjenner til problematikken. De er helt ville på slike helger, og trår med god distanse over sine egne rettningslinjer i rett overivrighet. Nå har jeg heldigvis vært skånet for noen mangellapper i form av at jeg har satt det som en prioritering og være 100% oppdatert på deres reglement, og har følgelig snakket meg ut av to mangellapper. Det er utrolig hva litt juridisk, teknisk og bastant framferd kan gjøre med kjempetøffe kontrollanter. Tvilen blir fort et faktum da, og du slipper fri med en "advarsel". Jeg skal ta et eksempel: Kom i min gamle E30 318i med orginalt understell, ble vinket inn, de gikk rundt og alt så bra ut. Så kommer det en liten sheriff bort som er ferdig med bilen foran meg, og kikker inni hjulhuset bak nøye. Han sier et eller annet til kontrollanten min, hvorpå han sier til meg at han må utstede mangellapp pga senkesett. Jeg forklarer han at dette er helt orginale deler (nye bakfjærer og dempere) som jeg har satt på for ca 3 mnd siden, og jeg var nesten overrasket over at de ikke så BMW serienr på fjærene når de var så nye. Så jeg sa at dette skulle jeg bevise her på plassen og hoppet ut av bilen i en fei, og før de rakk å si at de ikke skulle ha noe skruing på plassen hadde jeg dratt fram garasjejekken fra bagasjen og begynt å jekke opp bak. Mr. Sheriff kontrollør begynner å spørre om jeg er ute etter faen, og da gir jeg han en kjapp og småforbannet kommentar på at jeg ikke er intressert i at ukompente kontrollører skal koste meg en halv dag fri fra skolen og 6,5 mil kjøring tur retur for å bestå med glans. Jeg nevnte også noe om økonomisk kompensasjon inni all forbannelsen. Etter noen jekk var bilen oppe og jeg ba han finne frem lommelykta si å komme hit å kikke. Nå hadde det begynt å samle seg flere kontrollører rundt bilen min som følge av "bråket" og de var to stykker som kikket på det. Sheriffen ble stille da min hovedkontrollør sa dette var greit, så han begynte istedet å pirke på hvorfor bilen var så lav foran. Jo det var fordi fjærene var litt mer slitte en bak, og at jeg hadde motoren foran. Tipper han ikke tålte en nedverdigelse til, så han lot det gå. Jeg kjørte videre, temmelig forbannet, men uten mangellapp.
NA Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Ja de er noen ordentlig nisser. Og som du sier så blir de fort tvilende pga manglende kompetanse så fort du kommer med et motargument..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå