[space] Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10008316 I Nederland testes en ordning der bilistene betaler en bilavgift pr. kjørte kilometer i stedet for på bensin og bilkjøp.Dersom Norge innfører GPS-basert veiprising, vil avgift betales etter hvor langt bilen har kjørt, med mulighet for stivere takst i rushtiden eller på steder der det er ekstra mye trafikk. Her snakker vi billige supersportsbiler, og andre kosebiler til penværsdager i sommerhalvåret! Om dette her blir gjort riktig, kan jeg om noen år kjøpe en Porsche 911 til samme pris som en familie som pendler med bil betaler for en Avensis. Dette er utvikling i riktig retning!
TommyL Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 Ha! Må vel ikke begynne å tro at vi skal slippe noe billigere unna enn det vi gjør idag. Leste i avisa igår at det ville sannsynligvis bli forskjellig pris på kilometer etter bil/motor type. Ergo, de med raske sportsbiler skal betale blod. Akkurat som idag. En sosialistregjering kommer ALDRI til å senke totalavgiften på bil...bare legge den om i tilfelle. Uansett måtte dette gjøres over mange år...tenk på alle som hadde tapt hundretusener over natten.
ehrnst Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 er redd det blir slik Tommy forespeiler her ja, selv om det er i feil retning
[space] Skrevet Juni 4, 2010 Forfatter Skrevet Juni 4, 2010 Hehe, jeg dro selvfølgelig på litt Dette er et prosjekt dømt til å mislykkes (i bilentusiasters øyne) i praksis, og det blir sikkert priset slik at INGEN på noen måte kommer billigere unna enn i dag... Staten kunne jo eventuelt tatt utgangspunkt i antall km bilen er forsikret for siden nåværende eier kjøpte den, og betale tilbake eventuelle overskridende avgifter.
S.Arnesen Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 i norge så blir vel dette systemet plusset på det vi har i dag tenker jeg... hehe
S.Arnesen Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 ":1rfh7mwi]Hehe, jeg dro selvfølgelig på litt Har en tendens til å gjøre det i en 911
Lars89 Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 Genialt... Hvis dette gjennomføres kan myndighetene (og evt andre...) vite hvor man er og hvor fort man kjører hele tiden. Mulighetene for missbruk er uendelige! Å tro at morsomme biler blir billigere å eie i Norge er som å tro på julenissen
oddis Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 Ja folkens, det er bare å fortsette å stemme på sadistene, så blir dere til slutt så overvåket at de kan kalkulere når du gjør en ulovlig handling.
Der Barockengel Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Fartsbøter som trekkes automatisk fra konto så snart du kjører over fartsgrensen - GPS-sporing av alle kjøretøy åpner uante inntjeningsmuligheter for Staten.
Arotished Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 Kjenner vi norge rett kommer nok denne avgiften itillegg til de andre avgiftene som Arnesen nevner. Skulle ønske eg bare kunnet nøye meg med en familiebil med strikkmotor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå