marcushs Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 I dag skulle bilen repareres. Hadde fått tak i en ny startmotor som ble montert (sykt vrient) og dette tok 3 timer.. Bilen startet bare ved å trille i gang før, men i dag gikk det veldig ille. Alt ble montert riktig, men når vi skulle starte den samme problemet. Startmotoren gikk rundt som bare det men virket som det er der startmotoren skal dra rundt som tydeligvis er problemet... Til slutt trillet jeg i gang bilen, lot den stå på tomgang. Plutselig begynte abs lampen og lyse og plutselig sluknet turtallet på speedometeret og bilen døde sakte ut. Etter det fikk jeg ikke noe reaksjon i det hele tatt på tenninga......... så utrolig kjipt. Hvert uten bil i 2 UKER nå! Noen som har i det hele tatt NOEN aning??? Trenger ALLE tips jeg kan få. Mistenker det må være noe gærent det startmotoren er montert inni, men vil gjetting.
jsr-Racing Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 kan vere mangen ting det hørtes ut som om du gikk tom for strøm vertfall.. er det mye skrape lyder når starteren går rundt da??
marcushs Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Skrevet Juni 5, 2010 Ja ikke sant, er jo uendelig med muligheter... det som er kjedelig hmm, ja det kan godt stemme at den gikk tom for strøm. Hmm, når startern går rundt kommer det "skrapelyder" ja. også når jeg trillet den i gang også, da kom det noen høyere skarpere lyder :S virket da som det kom innenfra der ved startern. Startern er flunkende ny så den skraper ikke, men kan godt hende den skraper mot der. Men den ble satt riktig i hakk og alt, så skal ikke være noe problem sånn sett.
haavco Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Trur nokk at bilen gikk tom for strømm. og at kansje startkransen kan være raspa i stykker?
steinar84 Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 om lampa begynte å lyse å så stoppa den så slutta bilen p lade. da må du sjekke den kabelen som går tild dynamo. den går også innom starter. nærliggende å tro du har gjort en feil i forbindelse med skifte av stertern. hvordan så tenna på den gamle startern ut? var de hele?
marcushs Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Skrevet Juni 5, 2010 Dynamoen er rimelig ny. Tenne på den forrige er jeg ikke helt sikker på da det ikke var jeg som skrudde denne ut. Ja kan godt hende det er koblet feil, men har gjort det så likt som mulig utifra boka. Er 4 ledninger, 2 store og 2 mindre. De mindre har hull i seg som bare passer på skruene og disse er også forskjellige, så vanskelig å sette dette på feil. Skal høre med noen mekanikere på mandagen og prøve å finne ut hva problemet er. Er sykt vanskelig å komme til inni der så kan godt hende det er noe feilmontering, men virket ikke slik. Batteriet er tydeligvis flatt.
marcushs Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Skrevet Juni 5, 2010 hmm veldig rart alt bare skulle gå... dynamoen var splitter ny før hjul jeje. Får sjå, skal se på det. Kan godt hende noe er koblet feil.
marcushs Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Skrevet Juni 9, 2010 Nå var problemet løst For det første så var det også tomt for strøm etterhvert, men dette hadde ikke så mye å si. Men har skrudd opp det meste under bilen som bildene under viser. Og det viste seg at "kransen" hadde gått av og derfor bilen ikke startert. I tillegg var clutchen litt slitt, så derfor clutchen tok litt langt ut, så derfor skifter jeg den i samme slengen. Så da blir det ny komplett clutch og nytt svinghjul med lager.. Clutchen får jeg til 1700 kr heldigvis, og svinghjulet er jeg ikke helt sikker på enda. Tok noen bilder for å hvise hva jeg har gjort og hva som var galt for at andre skal kunne se hvis de opplever samme situasjon (tannhjulet som henger under der som var løstnet så ikke startmotoren drog den rundt) (rimelig slitt og gåen..) alt for løs krans, så dette må også byttes Da venter jeg bare på deler så jeg får montert alt sammen igjen, så får jeg håpe bilen er på veien før neste uke
Fliid Skrevet Juni 9, 2010 Skrevet Juni 9, 2010 Nytt svinghjul er dyrt. Hvorfor kan du ikke montere ringen igjen da ? Ett par punkter med sveis, sliper av. Får avblansert svinghjul. Da er jo alt fint igjen. Varm opp startkransen og monter.
Gman Skrevet Juni 9, 2010 Skrevet Juni 9, 2010 hmm..Mener startkransen er krympa på svinghjulet orginalt..du kan jo prøve å gjøre det nå som du har handla nytt..
marcushs Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Skrevet Juni 9, 2010 Ja det er jeg helt klar over at den er krympa. Men nå glir den bare rett på og glir bare rundt. Så har hatt 2 mekanikere nå som har ment at det kunne bli litt vanskelig i forhold til at det kan gå i stykker igjen å ikke bli like holdbart. For ringen har blitt alt for stor i forhold til svinghjulet. Men skal se nærmere på det om jeg får svinghjulet billig (brukt) eller hva jeg gjør. Selvfølgelig kan man gjøre det, men er mer risikabelt Får forhøre meg litt igjen.
marcushs Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Skrevet Juni 9, 2010 I tillegg som dere ser, begynne ringen på innsiden av svinghjulet å bli blått som tyder på slitasje, så det vil nok lønne seg å skifte den.
Haug530D Skrevet Juni 9, 2010 Skrevet Juni 9, 2010 I tillegg som dere ser, begynne ringen på innsiden av svinghjulet å bli blått som tyder på slitasje, så det vil nok lønne seg å skifte den. Nå vet ikke jeg hvilken motor du har men Koed har brukte Svinghjul til rundt tusenlappen, dette er da M50 motor.
marcushs Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Skrevet Juni 9, 2010 Har en M43-B16 motor. Men regner med det blir under en tusenlapp eller mindre. Får delene somregel litt billigere en vanlig spørs litt på svinghjulet om jeg skal ha brukt eller ikke, men blir nok brukt svinghjul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå