Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

hvis jeg får solgt e38n min nå blir det forhåpentligvis en ny e38 :)

min har nå gått 258k.km sånn cirka. har ikke hatt så mye problemer med den, har skiftet ett par foringer, bensinpumpe, dynamo (børstene var utslitte)

det jeg lurer på er hva jeg bør kjøpe.. er det å skyte seg i foten å kjøpe en ny bil med like mye km?

mye svakheter med motorene? vil helst ha v8 8) vet at løse bolter på oljepumpa går igjen men det er alt jeg har hørt om.

hvor holdbare er girkassene?

kjenner jo bilene litt så vet jo litt hva jeg skal se etter men tips mottas :) naf-test kan vell være lurt?

bilen min kan selges billig. lar den gå ganske billig fordi den tikker når den er kald.går meget pent når den er varm. ligger på under 7serie her innpå.

Skrevet
hei.

hvis jeg får solgt e38n min nå blir det forhåpentligvis en ny e38 :)

min har nå gått 258k.km sånn cirka. har ikke hatt så mye problemer med den, har skiftet ett par foringer, bensinpumpe, dynamo (børstene var utslitte)

det jeg lurer på er hva jeg bør kjøpe.. er det å skyte seg i foten å kjøpe en ny bil med like mye km?

mye svakheter med motorene? vil helst ha v8 8) vet at løse bolter på oljepumpa går igjen men det er alt jeg har hørt om.

hvor holdbare er girkassene?

kjenner jo bilene litt så vet jo litt hva jeg skal se etter men tips mottas :) naf-test kan vell være lurt?

bilen min kan selges billig. lar den gå ganske billig fordi den tikker når den er kald.går meget pent når den er varm. ligger på under 7serie her innpå.

Folk i norge er jo livredde for høy km stand, så lenge det ikke er stjerne på panseret #-o

Når en bil begynner å bli så gammel, trenger ikke kilometerstanden si så mye om tilstanden.. Vedlikehold er alpha omega!

Etter min mening kan en naf test kan være lurt dersom du er rimelig "grønn" på bil eller skal kjøpe bil som er langt borte ("Strøken" er etter min erfaring et vidt begrep blant bilselgere) ..

Skrevet

ja du har ett poeng der. er jo sykt fin den du har til salgs : ) keen på innbytte?:P hehe

skal satse på en naftest ja, ihvertfall om den er langt borte. gikk på en smell for lenge siden, da stakk jeg til sørlandet for å se på en bil rett etter jobb, og bilen var IKKE slik som beskrevet, og det resulterte til at jeg ikke kom meg hjem igjen, og måtte ta fri neste dag osv...

Skrevet

da fikk jeg fiksa tikkinga mi også, var oljepumpa som var løs:)

hvor stor er prisforskjell er det på forsikringa 728,730 og 740?

jeg har bilen på fattern, fullkastko; 75%bonus og 9000 i egenandel. 16000k.km. det koster 11500 i året, så fikk vi 2990 i rabbat for at pappa har så mange forsikringer, så ble 8500 sånn ca. dette er hos vesta

Skrevet

Bra du fikk fiksa tikkinga da :D Typisk det der med oljepumpa.

Tror dere må høre med andre forsikringsselskap hvis dere må betale 8500kr med 75% bonus og så mye rabatt.

Jeg har "bare" 70% bonus, men med 12000km da og betaler også 8500kr på min 740. Er riktignok totalkunde i sparebank1, men jeg har hørt at Gjensidige kansje kan være de rimeligste.

Var lik forsikring på 735, 740 ,745 :)

Skrevet

digg å få bort tikkinga ja, like før jeg ble gal, hehe fikk litt trua på m60 motoren lell no:)

spørs om jeg ikke må få fattern til å ta ett par telefoner ang forsikringen ja.... synes det var dyrt det har. betalte bare 4k i året for e39n.. er jo litt greit å ha kasko om man skulle være uheldig og da sjø.

Skrevet

740 er vel den motoren jeg har hørt har minst problem, men fattern måtte bytte girkasse på sin når den passerte 130-140tkm mins jeg. KM har ikke så mye å si er vedlikeholdet bra og bilen ikke er skamkjørt :) Hans tidligere 728 kjørte han 260tkm uten de altfor store problemene..

Forsikringsmessig tror jeg heller ikke det er store prisforskjellene fra 725 og opp til f.eks 740. Du kan jo evt. sende meg PM så kan jeg renge pris her i Gjensidige ;)

Skrevet

har ikke så fryktelig lyst over i amcar miljøet nei:P (harry miljø gitt, må kjøpe inn caps, cowboysko, og flanellskjorte da:P hehe) hadde vært artig med en amcar en gang kanskje, men ikke som bruksbil..

her er den 528n jeg fikk tilbud om. 528 fungerer jo bra.holdtpå å kjøpe en slik av en kompis en gang. frisk motor i e39 det.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... arket=FINN

kan ihvertfall si med en gang at den automotebilen ikke blir min..... :P

men frister mest med e38 altså!! :D nå er vell ikke e38 den modellen som er mest rasskjørt, så vil tro det går bra. min fikk overhalt girkasse da den hadde gått 230k tror jeg det var. men er vell bare å skaffe en brukt kasse isåfall de.

Skrevet
ja du har ett poeng der. er jo sykt fin den du har til salgs : ) keen på innbytte?:P hehe

skal satse på en naftest ja, ihvertfall om den er langt borte. gikk på en smell for lenge siden, da stakk jeg til sørlandet for å se på en bil rett etter jobb, og bilen var IKKE slik som beskrevet, og det resulterte til at jeg ikke kom meg hjem igjen, og måtte ta fri neste dag osv...

Hehe! Takk for tilbudet, men jeg har helst lyst på e9x eller e6x

:wink:

• 3 weeks later...
Skrevet

her ligger det drømme e38 til salgs! synd den sprenger budskjettet min såppas :P

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23168494

lurer litt på diesel også. blir jo en bruksbil, så greit om den er billig å kjør meg også... men er så mye (dyrt) som kan gå istykker på dieslene føler jeg. noen med erfaringer med 725 tds eller 730d?

jeg prøvde en 725tds en gang, men den var så sykt dau... 730d er vel likere?

• 2 weeks later...
Skrevet

har som nevnt andre plasser her inn solgt bilen. så nå jeg er åpen for handel.

har 3 aktuelle bilen for øyeblikket. jeg er litt usikker på hvilken prisklasse jeg skal handle i... og alle tre har forskjellige motorer...

denne som jeg ble tipset om innepå her: tøff look i sort med rett motor og utstyr. skulle gjerne hatt faceliftkanaler og kanskje faceliftfront.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23174336

denne: digg blåfarge med de rette modifikasjonene og utstyr

http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... 6040454714

og denne. får den billigere enn det som står i annonsen.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21842299

men må innrømme at de frister med litt større motor enn det jeg hadde. desuten har jo den 730n gått litt langt, men er jo vesentlig billigere enn de to andre, og den har jo samme utstyrsnivå og virker til å være i god stand. er to rustblemmer på hjulbuene bak på den. de to andre bilene vet jeg ikke så mye om. er kanskje litt over hva jeg har lyst å bruke på en bil... hmmmm skal ha leilighet og etter hvert så kan jo være greit å ikke brenne av alt på en bil?!

noen som kjenner til noen av bilene kanskje? tar imot alt av tips å råd : )

Skrevet

Jeg ville nok ha valgt den fra Trondheim først.

Den er jo i tillegg importert, noe som kan være greit/fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...