SigurdE36 Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 Motoren går varm når jeg står en stund i kø, aldri blitt varm når jeg kjører. Da er spørsmålet er problemet viskosekoblingen vannpumpa eller termostaten. Noen som har noen tips eller triks? kan eventuelt diagnose-test hos et verksted lese feilen? dyre deler, så dumt å bytte unødvendige ting. håper på gose svar mvh Sigurd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JarleGa Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 sjekk om vifta di går når bilen blir varm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2010 Vifta går rundt når motoren er ved vanlig bruks tempratur, har ikke sjekke når nåla går over midels varme. men jeg får stoppa vifta med en sammen krølla avis, men den starter med en gang jeg slipper, betyr det noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsen Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 Har du prøvd å lufte? viewtopic.php?f=1&t=105814&hilit=luft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2010 prøvd å lufte og sjekket kjøleveske nivået. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2010 noen som vet noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 10, 2010 Share Skrevet Juni 10, 2010 noen som vet noe? tror jeg hadde skrudd ut vannpumpen å termostaten bare for å sjekket de, termostaten tar du oppi en kasserolle og setter plata på, skal vel åpne seg på en 80-90 grader, husker ikke helt sånn ifarten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2010 så når jeg dro fra jobb idag, at det rant vann fra bilen de første 3 meterne jeg kjørte. Det tyder kanskje på lekk fra vannpumpe. kan kanskje også ha kommet fra AC'n også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orrig Skrevet Juni 10, 2010 Share Skrevet Juni 10, 2010 " Bliver din bil ofte for varm når du holder stille, men holder temperaturen når du kører. Så er det ofte viskosekoblingen som er defekt. Logiken er at kølingen forudsætter luftgennemstrømning igennem køleren, dette forekommer altid med bilen i fart. Men med en defekt viskosekobling forekommer det aldrig i stilstand. " Hentet fra koed. Super flaks at jeg har syk hukommelse, observasjonsteknikk og nettopp var inne å sjekket ut kjølesystem deler selv! - edit; så ikke den siste posten din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 10, 2010 Share Skrevet Juni 10, 2010 En annen ting du kan prøve er å få låst fast viften til clutchen, dette har jeg selv gjort ett par ganger tidligere, første gangen var på min E28 der tok vi av hele dritten å punktet ett par punkt med sveiseapparat, den andre gangen var i Løveparken i Danmark, hehe ja jeg vet, dum plass å få bilen til å koke, det jeg gjorde da var å surre noe tau rundt som holdt hele greia fast, funket det til jeg kom meg til Bmw og fikk kjøpt en ny viskose. Når dette er sagt så er dette bare en nødløsning og ikke noe å kjøre rundt med da motor ikke oppnår driftstemp, men det er jo greitt å gjøre da, om bilen ikke blir varm/koker på tomgang da så er nok viskosen gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2010 var på GS i dag, han fyren i kassa der har jævlig peiling har jeg skjønt, og han mente det var viskosekonblingen. så kjøpte en slik, fikk 15% rapbatt også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 Vifta går rundt når motoren er ved vanlig bruks tempratur, har ikke sjekke når nåla går over midels varme. men jeg får stoppa vifta med en sammen krølla avis, men den starter med en gang jeg slipper, betyr det noe? var på GS i dag, han fyren i kassa der har jævlig peiling har jeg skjønt, og han mente det var viskosekonblingen. så kjøpte en slik, fikk 15% rapbatt også Om vifta stopper av an sammenrullet avis så er den gåen ja. En frisk vifte gir avisen en skikkelig kamp før den gir seg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå