Gå til innhold

Wickys E65 Saga Ends... Life will never be the same again!


 Share

Anbefalte innlegg

...jeg skal gifte meg med en etnisk norsk jente...fra harstad....ekte hviting med andre ord :P

Ka farsken... fish e ekte harsta' væring... ;-). Dæven, nu kan vi kjøre på ferie nordover sammen.. Hahaha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fish greit nok det....deler bensina oppover til friske nord :P

maartn Er vel det som er forskjellen på dere og oss.. :wink:

sladjan ble visst det...MEN!!tok masse bilder istad...men nå finner jeg ikke den fordømte kabelen til mobilen....

erebus Erebus: likestilling er oppskrytt....Er visse normer regler som må følges, jeg har brutt dem, og valgt å ikke gifte meg med en fra samme land og bakgrunn. Dette gjør at det blir veldig vanskelig for meg og Linda i fremtiden å bli akseptert på samme måte som med en pakistansk jente... Blir nok verst for henne, da alt som eventuelt går galt i ett forhold vil bli beskyldt på henne...Teit?Yes I know...men sånn er det å være utlending...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En etnisk nordmann som svoger i en slik familie er vel uhørt...men igjen...jeg skal gifte meg med en etnisk norsk jente...fra harstad....ekte hviting med andre ord :P

Kjærlighetens veier er uransakelige og jeg håper at flere innvandrere fra de ikke vestlige delene av verden snart vil akseptere og respektere dette. Det blir ikke integrasjon på ordentlig før det f.eks også er mulig for en pakistansk pike å gifte seg med en etnisk nordmann.

Slik det er idag praktiserer mange... alt overveiende muslimske innvandrere... en slags skjult rasisme når det gjelder de valg deres døtre har vedrørende valg av livsledsager (eller kanskje mer korrekt mangelen på valg). Shabana Rehman har fått føle denne lite tolerante tradisjonen på kroppen og hun er dessverre ikke alene. Jeg støtter ikke opp om innvandring fra områder der de praktiserer denne tradisjonen (alt overveiende i muslimske land) før integrasjonen går begge veier når det gjelder mann og kvinne. Får din evt. fremtidige datter lov til å gifte seg med en etnisk nordmann... og ikke minst like viktig får din evt. fremtidige etniske norske svigersønn lov til å låne din bil?... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erebus: likestilling er oppskrytt....Er visse normer regler som må følges, jeg har brutt dem, og valgt å ikke gifte meg med en fra samme land og bakgrunn. Dette gjør at det blir veldig vanskelig for meg og Linda i fremtiden å bli akseptert på samme måte som med en pakistansk jente... Blir nok verst for henne, da alt som eventuelt går galt i ett forhold vil bli beskyldt på henne...Teit?Yes I know...men sånn er det å være utlending...

HEEEEY! jeg også er utledning og min dame er bedre akseptert og likt i familien min enn meg selv! hehe så ikke alle utledninger er sånn.

Men det har litt med tradisjoner å gjøre også. Jeg er fra balkan så folk er litt anerledes der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok rasisme innblandet på ett eller annet nivå...anyway....vi får se hva mine barn gjør i fremtiden...inntil videre er jeg en farlig staner-pappa :P

MEN!!jeg må finne denne jæææækla kabelen!!

og ja...er enklere for folk fra balkan enn fra pakistan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint at du er i stand til å se ting litt utenifra wicky. Jeg har mange utenlandske venner og omfavner mangfoldet, fremtidens europa er ikke hvit, blanding er kommet for å bli, og det er flott kulturellt og samfunnsmessig, MEN, jeg reserverer meg retten til å fordømme religioner eller kulturer der kvinner blir undertrykket og ytringsfriheten knebles, det er min mening og folk har naturligvis rett til å være uenige i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt jo senest i går og spiste babb i byen på et sted der drosjesjåførene kommer for å ete... Overhørte samtalene... LOL... De var så frustrerte over at jentene og guttene dems løper rundt og dater hverandre. Forhåpentligvis vil dette endre seg etterhvert som 3. generasjon kommer. 1. generasjon er jo skikkelige pakistanere. 2. generasjon får litt av verdiene med seg videre men er oftest MYE mer liberale. 3. generasjon flyr rundt og bare snakker norsk og er som norske gutter og jenter.

Lykke til, Wicky. Du har større baller enn fleste pakistanske gutter jeg har møtt som har forelska seg i ei norsk jente men ikke hatt mot nok til å gjøre opprør i familien sin. Sånt står det respekt av, for tro meg, du skal være ganske tøff for å gjøre motsand mot flere titalls mennesker som ønsker å manipulere deg og få deg til å gifte deg med ei du ikke kjenner eller absolutt ikke ønsker å gifte deg med...

Beklager for off topicen, men dette er hans tråd så det er vel greit for Gunnar & Co med litt vennlig off topic snakk... Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt jo senest i går og spiste babb i byen på et sted der drosjesjåførene kommer for å ete... Overhørte samtalene... LOL... De var så frustrerte over at jentene og guttene dems løper rundt og dater hverandre. Forhåpentligvis vil dette endre seg etterhvert som 3. generasjon kommer. 1. generasjon er jo skikkelige pakistanere. 2. generasjon får litt av verdiene med seg videre men er oftest MYE mer liberale. 3. generasjon flyr rundt og bare snakker norsk og er som norske gutter og jenter.

Lykke til, Wicky. Du har større baller enn fleste pakistanske gutter jeg har møtt som har forelska seg i ei norsk jente men ikke hatt mot nok til å gjøre opprør i familien sin. Sånt står det respekt av, for tro meg, du skal være ganske tøff for å gjøre motsand mot flere titalls mennesker som ønsker å manipulere deg og få deg til å gifte deg med ei du ikke kjenner eller absolutt ikke ønsker å gifte deg med...

Beklager for off topicen, men dette er hans tråd så det er vel greit for Gunnar & Co med litt vennlig off topic snakk... Sorry.

Det viser seg dessverre at det er 3. generasjonen som er den "vanskelige" generasjonen i relasjon til integrasjon i Europa. Mange unge 3. generasjonsinnvandrere radikaliseres og ender opp som frustrerte og/eller fundamentalistiske innbyggere. De er følelsesmessig i et slags "no mans" land og dermed er det kun religionen som virker kjent, trygg og god. Jeg har f.eks hørt flere 3. generasjons pakistanere si at samfunnet i Pakistan er mer moderne og vestlig enn mange lukkede pakistanske miljøer i vesten. Dette er en stor utfordring for dagens unge mennesker og jeg tror løsningen er mer innvandring, men fra alle mulige land og samfunn. På denne måten vil f.eks innvandrere fra mellomøsten (som dessverre ofte er de mest religiøst fundamentalistiske) bli marginalisert og fylle mindre i den offentlige debatten... til fordel for innvandringen og integrasjonen.

Når dette er nevnt er jeg helt enig i at Wicky er tøff og har baller til å ta en diskusjon. Han har skrevet mye fint her inne og viser at ikke alle med hans bakgrunn er helt "kebab"... for å si det på den måten. Lykke til med både kjærligheten og ny fin bil... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...