Gå til innhold

Forlatt bil - eier forduftet. Hva kan gjøres?

Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Forsikringssvindel kan det da ikke kalles om den blir stjålet/ramponert.

Parkere tydeligvis bilen lovlig nok til at den ikke bli tauet bort.

Hva eier ønsker og oppnå med dette blir kun spekulasjoner, og aner han muligens ville finne slike spekulasjoner og antydninger relatert til svindel som ganske usmakelig.

Ingen her som vet noe som helst rundt hverken bil eller eier som kan bekrefte uærlige hensikter etter hva jeg kan forstå.

Men ser jo lett hvilke tanker som ruller rundt oppe i hodet til enkelte av forumets brukere i denne tråden også.

Jeg skjønner ærlig talt ikke helt hva du forsøker å poengtere.

Jeg ser bare ikke nødvendigheten i og la det hele gli over i spekulasjoner rundt eierens personlige hensikter og holdninger.

Hadde det hvert slik at jeg kjente til eier, eller var i familie med denne personen, så ville jeg jo helt klart blitt berørt av innspill som antyder slikt som her.

Liten verden og stort forum.

Det var mitt poeng, noe Galro mer eller mindre forsto uten mer forklaring.

Historien vedr. bilen er merkelig og normalt parkerer folk ikke en bil på denne måten for vær og vind uten tilsyn. Hvis bilen har helkasko eller delkasko (tyveri/brann) blir slikt ikke akseptert av forsikringsselskapet. Har bilen kun ansvarsforsikring er det imidlertid en annen sak, men trist er det allikevel fordi bilen er gammel (og dermed sjelden) og åpenbart kan gi en annen større gleder enn for eieren.

Bilen har allerede blitt delvis ramponert (emblemer er tatt av og bagasjerommet åpnet)... nettopp fordi den står der den står. Slikt skjærer i hjertet på en skikkelig gammelbilentusiast som Galro. Han undersøker derfor bilens eierforhold i et håp om å kanskje kunne redde bilen fra en skjødesløs og uinteressert eier. Jeg forstår Galro godt og verdsetter at han deler holdningen og historien med oss.

Håper for all del at bilen blir reddet selv jeg.

Mener du at vi ikke kan diskutere en mulig forsikringssvindel fordi enkelte tomskaller her inne muligens kan bli inspirert til å gjøre noe lignende?

Tror du har forstått hva jeg mener, og at du antyder at det finnes "tomskaller" her inne på forumet får stå for din regning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uff... kverulering en tidlig søndags morgen er ikke min kopp te.

Vedr. mulige tomsskaller her inne grep jeg ganske enkelt tak i ditt utsagn om at man lett ser hvilke tanker som ruller rundt oppe i hodet til enkelte av forumets brukere i denne tråden også. Konteksten er avgjørende og den formet du. Folk er ikke annerledes her inne enn ellers i samfunnet.

Jeg kan heller ikke se at Galro spekulerer i eierens personlige hensikter og holdninger... iallefall ikke mer enn det som er naturlig når man observerer en mer enn 40 år gammel bil i kjørbar stand mer eller mindre tilfeldig forlatt. At man lurer på om den er stjålet er rimelig, men at man konkret forsøker å finne ut om den er stjålet forteller mye om Galro´s interesse for gamle biler. Jeg har respekt for tiltaket og beundrer hans innsats for å muligens redde en gammel klassiker fra en eier som åpenbart ikke setter pris på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har jeg forstått i forhold til din uttalelse? Jeg bare uttrykte forståelse for Galro´s tiltak.

Tydeligvis ingenting. Men det er i grunn ikke så viktig heller.

Bør kanskje revurdere urtene i te blandingen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har jeg forstått i forhold til din uttalelse? Jeg bare uttrykte forståelse for Galro´s tiltak.

Tydeligvis ingenting. Men det er i grunn ikke så viktig heller.

Bør kanskje revurdere urtene i te blandingen din.

Helt håpløst barnslige uttalelser, men jeg er enig med deg i at Galro bør ha lykke til med bilen/e han evt. finner på sin vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den har blitt flytta enda en gang altså!

Funderte litt selv på å finne ut hvem eieren av denne bilen var, men kom till å tenke på at jeg har kjøretøyer nok for en liten stund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjort noen forsøk på å ringe i løpet av dagen til nummeret jeg har på adressen bilen er registrert på - dessverre har jeg ikke nummeret direkte til eieren. Dessverre så mistenker jeg at jeg muligens har feil nummer ettersom jeg ikke greier å oppnå kontakt. Står bilen fortsatt på samme plass på Nesodden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Jeg tror eieren hentet bilen hjem etterhvert, ifølge en kamerat som visste hvem eieren var.

Den har i hvertfall ikke stått henslengt langs veiene etter dette.

Forresten, den forlatte E36en jeg nevnte tidligere i tråden i Oppegård - den ble flyttet 15m inn i et skogholt, og har blitt delvis demontert.

Men den står der enda, ca 1.5 år etter den ble forlatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...