Marius2002 Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 Jeg, av en eller annen grunn, handler heller ikke med nye brukere. Er egentlig veldig synd, fordi det er jo mange av de nye brukerne som er seriøse og vil selge/kjøpe. Dessverre er det alt for mange tilfeller hvor nye brukere er svindlere og ødelegger for resten. Om jeg skal ha noe er det hos de aktive brukerne jeg leter og/eller hos de jeg vet jeg kan stole på. Meget synd egentlig.
635csi Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 Derfor er det også viktig at vi som faktisk har hatt positive erfaringer med forholdsvis nye brukere, legger inn dette i den korrekte tråden sånn at de ærlige og rederlige kan få begynne å spare seg opp "plusspoeng".
jorg1s1 Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 Det er jeg helt enig i 635csi. Har selv solgt deler til mellom 20 og 30 personer her inne i løpet av det siste året hvor jeg har vært aktiv i kjøp og salg delen, men ingen har ennå nevnt meg i tråden, verken som positiv eller negativ å handle med. Spør du meg fungerer tråden ganske dårlig, men jeg liker ideen. Det er derimot brukerne av forumet selv som har skyld for at den ikke fungerer så bra... Skal innrømme at jeg ikke har husket å skrive om alle jeg har handlet med selv, men jeg har i hvertfall noen innlegg der. Blant annet en advarsel om en som svindlet meg med historien rundt det, noe jeg har håpet har hjulpet andre med å holde seg unna han. Skal sies at jeg har fått tilbake pengene nå, men det krevde mye tid og arbeid. Er også enig i at et forum med betalende medlemmer ikke vil skremme svindlerne.
Ghstrider Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 jeg har handlet med han.. gjikk bra i mitt tilfelle... men jeg fikk han til å levere delene på jobben til en kompis så fikk han pengene da.. har heldigvis bare hatt gode erfaringer her på forumet.. men forhåndsbetaler ikke noe uten att jeg ser att selger er en seriøs person på forumet .
NeonMuffler Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Skrevet Juni 15, 2010 har gitt han en frist på å betale tilbake nå. er det noen som bor i nærheten av han som kanskje vil snakke litt sunn fornuft til han? blir litt langt å dra for meg, men hvis jeg må så drar jeg
Alecken Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Har en kompis som har forhåndsbetalt M5 eksos med han.. ingenting er dukket opp og han svarer ikke heller.
jorg1s1 Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Ser det er flere av dere som har blitt svindlet av denne brukeren. Hva med å samle seg og dra opp sammen? Står det 4-5 karer på døra som er veldig interesserte i å få tilbake pengene så kan han ikke bare lukke døren... Dette er nok den eneste måten å løse det på nå, anmeldelse er ikke nok (selv ikke flere). Vet om noen eksempler her tidligere på forumet hvor slike reiser har vært gjennomført med suksess.
635csi Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Ser nå at han bor bare en times kjøretur unna meg. Er jo mange flere brukere fra området der han kommer fra. Kanskje de kan være behjelpelig med å ordne opp i dette? Kjenner til et par karer vi bruker å slå av en prat med når vi likevel er i det området, men kjenner dessverre ikke miljøet så godt at jeg vet hva hver enkelt står for. Har ikke blitt svindlet selv av denne brukeren, men blir litt engasjert fordi jeg ønsker et forum uten potensielle svindlere.
Carlos Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Var en hendelse på volvoforumet i 2009, hvor flere ble svindlet av en med navn bernt fra bergen. De samla alle sms, pm'er osv, fra alle som var blitt svindla. Og leverte dermed inn anmeldelse. Det tok tid, men i rettsaken ble han bedt om å betale tilbake. Selv er jeg enig i at, å dra noen karer å besøke han personlig, vil være mere effektivt.
Jørgen Lie Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 ser han har kommet på Facebook nå.. Bor jo ikke lange biten unna her nei, 635csi !!
BMW-Coupe Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Kunne ha godt samlet sammen en gjeng jeg, og besøkt han en liten tur.(Han bor 20min unna meg ca, ettersom jeg bor på Eide) Men blir litt dumt da han ikke har svindlet meg...
316 Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Typisk køddenavn... Er bare idioter som heter, eller kaller seg slike ting...
BMW-Coupe Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Typisk køddenavn... Er bare idioter som heter, eller kaller seg slike ting... Det er faktisk det han heter...
Jørgen Lie Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Han har jo heller INGEN tråder eller innlegg på noe annet enn salgstråder. Innlegg i 4 tråder i felger/dekk, noen på biler selges, og resten av aktiviteten har foregått på deler selges... Kjenner jeg begynner å bli irritert på vegne av de som har blitt svindlet nå
Torek Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Det løser jo ingenting. Hvis svindlerne kan tjene tusenvis, har de råd til å betale for seg på forumet. Enig. Brukerbetaling vil ikke stoppe svindel. Brukerbetaling kan imidlertid gjøre det mindre attraktivt for "selgere" med mindre ærlige hensikter å annonsere på forumet, siden et betalfoum med stor sannsynlighet vil ha færre lesere. Eller at det kunne ha vært som på VACN, at brukernavnet her på forumet rett og slett er navnet du selv står oppført med i folkeregisteret. Da har de ikke et "nick" å gjemme seg bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå