jsjsev Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 Hei, Har en 2003mod E39 med navi. Siden bilen min er import fra tyskland og har da tysk dvd navi med kart bare for visse regioner og ikke norge. Har da en MK4 spiller som jeg har oppgradert til siste version som er v.32. Fant en 2010 kart dvd som sto at på E39 skulle virke. Brente da på dual layer dvd plate med lav hasithet, og navi dvd spilleren klarer bare ikke og lese den. Noen som har erfaring med dette? Vil helst ikke kjøpe en ny plate til 4500kr.. ikke værdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet Juni 13, 2010 Share Skrevet Juni 13, 2010 Pass på at du har rett versjon. Det er to versjoner, "High" og "Professional". Du skal ha "High". Ellers finnes det nedstrippede versjoner der ute som kan brennes på single layer plater. Disse er erfaringsmessig lettere å få til å virke. Jeg brant mine på DVD+R plater, med booktype satt til DVD-ROM, og det funket glimrende hver gang. 4500 kroner er rett og slett skammelig når man har betalt 20000 for navi. Har ingen skrupler med å piratkopiere disse platene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 13, 2010 Share Skrevet Juni 13, 2010 Samme her, syns det er latterlige priser på navioppdateringen, og de skyter rett og slett seg selv i foten med å ha det slik når man kan kjøpe tre TomTomer med mer oppdaterte kart for samme prisen som en DVD. De kjøper jo også kartverk fra de samme 2-3 leverandørene som TomTom, Garmin osv. bruker, og de tilbyr nå oppdateringer til en brøkdel, så jeg ser ikke det heller som noe argument. Her er det nok bare enorme avanser inne i bildet, og det gjør at OEM navier får dårlig rykte. De kunne tatt opp mot tusenlappen, men ikke noe mer... Ellers fungerte det helt strøkent med 2010-kartverk på Verbatim dual layer DVD i MK4en jeg hadde i E38en min. Brant den på laveste hastighet, men tror det er ganske viktig med Verbatim. I Audien var det derimot bare å gi opp, måtte ha en spesiell type Pioneer brenner og brenne på en spesiell type Verbatim DVD og med spesielle innstillinger... så etter et haug med feilede brenneforsøk leverte selger et nytt originalt DVD-sett i stedet, til en formue, men allerede nå, noen måneder senere, er det masse endringer ute på veiene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle Skrevet Juni 14, 2010 Share Skrevet Juni 14, 2010 Når det gjelder lesing av dual layer DVD må du ha riktig versjon av firmware for nav enheten, versjonsnr finner du opp til høyre i oppsettes menyen. Se denne linken for en oversikt over http://www.xoutpost.com/articles/all-bmw/navigation/9458-bmw-navigation-system-faq.html versjoner. Sjekk kolonne MKIV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsjsev Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2010 Jølle: har den siste updated v.31 eller v.32 Har nå prøvd 2009-2 også på dual layer, fikk "couldn't read disc, please try again" eller noe. Har ikke flere dual layer plater igjen, siden de koster litt så trur jeg håpe er ute for min del Brukte Verbatim 8X DVD+R DL, på laveste hastighet 1-2X, med 3 forskjellige brenne programer, alle med samme resultat i bilen. Har ikke funnet noen single dvd plater nedlastninger heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 16, 2010 Share Skrevet Juni 16, 2010 Dumt spørsmål, men du er sikker på du har MKIV? Det er kun MKIV som tar DVD, MKIII kan ha samme firmware, men tar bare CD. Spør bare fordi jeg aldri har vært borti problemer før, verken på MKIV, E87 eller E60/E61. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F 11 Skrevet Juni 16, 2010 Share Skrevet Juni 16, 2010 Jeg trodde jeg skulle ha professional. Men dette skulle jeg ikke. Jeg har buissenes, og når jeg brant den som iso fil, funka det som gull. Forøvrig fikk jeg opplyst av Bavaria at en original cd koster kr. 2400,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 16, 2010 Share Skrevet Juni 16, 2010 Hei, Jeg har MKIV med siste FW update, V.32. Navi professional. Jeg brente 2010-01 dvd platen, for europa på en DL plate, funket knall bra første gangen, mye finere kart på den en den fra 07 jeg har fra før, og alt var bare flott. Helt til en kveld jeg ble sittende i bilen og trykke på alle menyer inn på navi. Plutselig så låste hele greia seg, og etter det så ville den ikke lese cden igjen. Brente ut en ny, men nei, vil fortsatt ikke lese Men den gamle 07 plata funker enda. Grusomt kjedelig å gå til bake til gamle kartet! Kunne godt tenkt meg en versjon som var krympet. Men på www.individual-cars.com får du 2010 dvden til 1000,- + frakt http://www.individual-cars.com/xshop/pr ... -Navi.html Står den er til professional, og buisniss, vil det si den funker på high og pro da regner jeg med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 Pro-kartene er kun til Navi Pro med iDrive, og de nye navi businessene med kart (fra 2007). High-kartene er til de gamle navi proene (E38/E39/E46). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsjsev Skrevet Juni 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2010 Dumt spørsmål, men du er sikker på du har MKIV? Det er kun MKIV som tar DVD, MKIII kan ha samme firmware, men tar bare CD. Spør bare fordi jeg aldri har vært borti problemer før, verken på MKIV, E87 eller E60/E61. Hei, ja ganske sikker på det er mk4 på skjermen står det SW4-00 eller noe som mk2 eller mk3 ikke ville ha gjort og spilleren ser ut som mk4 (med dvd logo under dvd slotten på spilleren). Men hvis jeg hadde prøvd "high" kart på orginal plate ville den funka, men ikke brent? er det noe form for kopi sperre på dem kansje? Er litt pirken når det er bil, alt må funke så vil gjerne ha norsk kart i steden for tysk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 Lastet ned kart fra P*Bay, søk på bmw 2010 bossweb. Dette virket på mkIV nav firmware v32. DVD Verbatim Dual Layer, ble brent med ImgBurn satt til 1x hastighet og verify for å sjekke kvalitet på brent DVD. Dersom det står DVD på navigasjon er det en MKIV, og den skal kunne lese Dual Layer DVD med rett versjon av firmware. Ellers kan det være et tips å prøve en CD/DVD renseplate i navi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juli 8, 2010 Share Skrevet Juli 8, 2010 imgburn er viktig brant med noe annet først og det feila, imgburn har fungert fint hver gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 9, 2010 Share Skrevet Juli 9, 2010 Ang den DVD plata man laster ned fra nettet, så brukte jeg ultraiso. Fungerte meget fint! Husk at du må ha dual layer dvd plater. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 10, 2010 Share Skrevet Juli 10, 2010 Er ikke noen her som er så god på data at dem kan opne denne kart dvden og fjærne alle språk bortsett fra engelsk da? Da skal det være mulig og få det på en vanlig dvd tror jeg Og da slipper man unna litt styr, eller og oppgradere til siste versjon av FW Prøvde så vidt selv, men fikk ikke opnet og redigert innholdet på alle de filene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 10, 2010 Share Skrevet Juli 10, 2010 Ser ikke helt problemet med å få ordnet seg siste firmware for deretter å få tak i dual layer plater. Dette er jo lett som en plett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå