Svennis Skrevet Juni 12, 2010 Skrevet Juni 12, 2010 Har lagt merke til at bilen ryker mer enn før når jeg drar på litt ekstra i det siste. E60 530, 2004 mod, 130.000km Kommer skikkelig svart røyk ut, mest ved kickdown. Mente å huske at det ikke var sånn før. Noen som vet om dette er normalt, eller er det noe som kan være galt? Er ikke så vant til dieselbiler. Mener å ha lest at biler med partikkelfilter ikke skal ryke så mye, vet ikke om det er slikt filter på min bil.
Svennis Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Skrevet Juni 13, 2010 Nei, den er ikke trimmet. og har akkurat hatt den på eu godkjenning, der den ble godkjent på utslippskrav.
DanielMK Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Trur neppe det er noe galt. Ved kickdown på 530d (eg har samme bil som deg), så er det ein del krefter i sving som resulterer i litt røyk. Men om det er UNORMALT mye svart røyk, så bør du sjekke det ved eit verksted.
Svennis Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 Vet ikke om det er unormalt? men merker at når jeg kjører bilen hardere, så ryker det mindre etter de første røykskyene. Og fortsetter jeg med litt hard kjøring, ryker det nesten ikke noe. Men har jeg kjørt rolig, og mye i sentrum, så ryker det ganske mye når jeg drar til skikkelig. Kommer et lite gufs med svart røyk med en gang, og så kommer det litt mer røyk når jeg passerer 3000 omdreininger og denne er mer gråsvart. Samt at når jeg setter den litt raskt i revers, så kommer det et gufs med svart røyk. Noen flere som har ideer om dette er normalt eller om det kun er jeg som er for vant med bensin biler?
Simpel Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Broren min har en Mercedes diesel som begynte å ryke masse svart. Det viste seg å være en brennstoffdyse som måtte byttes. Tror det kan avdekkes med en diagnose.
bmwe34t Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 e vell heilt normalt.. har vært sånn på begge bmw diesel bilan mine... blir litt diesel å skit i exsosen når du kjøre rolig å står mye på tomgang.. så blir d en del røyk når du trør den litt.. men blir borte ganske fort igjen
No SwEaR Skrevet August 7, 2010 Skrevet August 7, 2010 Du kan prøve å bytte luftfilter eller dieselfilter:) Dieselbiler ryker ofte litt svart når luftfilteret er dårlig (:
randers Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Hvis den bruker mere olje enn vanlig, kan det være ett tett veivhusfilter
Svennis Skrevet August 18, 2010 Forfatter Skrevet August 18, 2010 Er det partikkelfilter på min 2004 530D??? Har hatt bilen på verksted, de byttet turbo filter, sjekket luftfilter, men bilen ryker fortsatt ved gasspådrag.
CrZyWiz Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 Verken min 118d eller kompis sin 320d ryker noe som helst, selv ved full gass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå